trost i taklampa Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Den stoerste overgangen fra en annen distro til denne er hittil at jeg naa maa forholde meg til KDE kontra Gnome. Har kikka litt rundt i menyene, men jeg finner rett og slett ikke ut hvor jeg kan endre tastatur oppsettet. Har vaert innom control center og alt det der, men det vil seg ikke. Litt flaut, for hadde det vaert et annet kjent os det var snakk om saa hadde jeg ikke turt aa stille spoersmalet engang. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Forsøkte dette, og fikk et par feilmeldinger. Tenkte at en reboot ville gjøre susen, men da stopper det opp i kernel panic osv... Har sannsynligvis driti meg ut en plass under installasjonen, "but I will never surrender"! Starter på nytt, og denne gangen tipper jeg det går. De mest opplyste skjønner sikert at jeg skriver fra en annen maskin nå Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Du kan gjere det i YaST vel? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Det gjelder å være litt edruelig i oppstarten, og ikke bare trykke "next, next". Tidlig under installasjonen kan man velge det meste....deriblandt språk:) Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Du kan gjere det i YaST vel? Jo, i etterkant så kunne vi nok fiksa det, men det viste seg at det var litt mer og da er det greit å starte hele greia på nytt. Litt kjipt å starte en frisk installasjon med feilsøking. Men takk for tips! Lenke til kommentar
ratix Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Forsøkte dette, og fikk et par feilmeldinger. Tenkte at en reboot ville gjøre susen, men da stopper det opp i kernel panic osv... Dette er første gangen jeg hører om noen som får kernel panic etter at de skiftet tegnsett Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Som sagt så var det nok ikke bare det da. Men se nå..jeg skriver både æ'er og å'er, og i tillegg til det så hyler Bon Scott "she's got the jack" ut av høyttalerne her. Inmstallasjon nr.2 gikk med andre ord smertefritt, men jeg flira litt når jeg ble fortalt at passordet mitt kanskje ikke var helt trygt:) Edit: hadde utelatt en vesentlig "the" her en plass. De innvidde vet hva det dreier seg om:) Endret 21. januar 2005 av trost i taklampa Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Bon Scott Hehe..Malcolm også. Det ser så himla enkelt ut, men den dagen man prøver selv så viser det seg at det er motsatt. Konklusjonen blir vet at øvelse gjør mester..uansett om det dreier seg om Rock 'n' Roll eller Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå