Gå til innhold

Hvor lenge er det akseptabelt å vente på ny del?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et digitalkamera hos en annerkjent nettbutikk (gode karakterer på netshopguiden) i begynnelsen av april i fjor. Kort tid etter føyk fjæra ut av dekselet til kameraet. Det var nå helt ubrukelig, og linsa dermed uten beskyttelse.

I all ammetåken hadde jeg rent glemt hvilken nettbutikk jeg hadde brukt, og jeg fant heller ikke kvitteringen. Den dukket opp i november, og jeg ringte straks nettbutikken for å reklamere. De ba meg sende inn hele kameraet (!!), og så skulle de ta kontakt når de fant ut hva de skulle gjøre med saken. Tiden gikk, ingen ringte. I begynnelsen av desember ringte jeg, og de sendte kameraet i retur med lovnad om å ettersende dekselet straks de fikk det inn.

Har ennå ikke fått noe deksel. Jeg ringte de i beg. av januar, da sa de at jeg nok måtte vente et par uker til. De ante ikke når dekselet ville komme.

Hva synes dere, er dette grei behandling?

Det er over to mnd'er siden jeg reklamerte, noe burde vel snart skje?

Endret av Anitasp
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

2 måneder er alt for lenge og det virker som en useriøs forhandler.

Litt informasjon:

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023964913.16

"Merk deg at du som hovedregel har krav på at selgeren gir deg en lånegjenstand i mellomtiden dersom omlevering eller reparasjon tar mer enn en uke, og at selgeren kun har to forsøk på å rette opp mangelen."

Ta kontakt med selger og henvis til kjøpsloven, hvis ikke det nytter så ta kontakt med forbrukerombudet for råd og tips.

Endret av stoners
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...