Gå til innhold

beklager, men du kan ikke endre dette innlegget ?


Anbefalte innlegg

QUOTE (t0mm3n^_ @ 21/01/2005 : 23:47)
Grip våpnene, vi skal gjøre opprør.

Til skyttergravene alle mann!

 

Neida, men man må si fra når ting ikke er holdbare, det er det denne kategorien er til. Regner med at det blir en løsning på dette så lenge vi kommuniserer på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (el-asso @ 21/01/2005 : 23:17)
Jeg ser absolutt ulempene med dette, men det er også en stor fordel, at brukerne tvinges til å legge mer arbeid i innleggene og være mer nøye med hva de poster.

Kanskje det er mulig å legge inn editeringsfunksjon i enkeltinnlegg/tråder som guider og workloggs ?

Nok en gang den nedlatende holdningen til brukerne. "Tvinge", "legge mer arbeid i" og "være mer nøye med" er ikke ting som klinger positivt i mine ører.

 

Forslaget om å speialbehandle enkelte emner som guider og workloggs, synes jeg heller ikke er en god løsning, siden ikke alle har de interessene, men allikevel legger endel arbeid i postene.

 

Nå er du bare en "Brukermoderator", og jeg ser ikke for meg at du har mye å si her, så derfor venter jeg på uttalelser fra de som styrer dette forumet. Først etter det, vil jeg bestemme meg for om jeg vil gjøre det samme som Swag (ikke lenger delta), for jeg har også tenkt i de baner en stund. Jeg ønsker ikke å være med å bidra i et forum der holdningen til brukerne er som den er her.

 

Edit (mens jeg enda har sjansen):

For å presisere mitt ståsted, så aksepterer jeg ingen form for restriksjon på hvilke av mine innlegg jeg kan editere. Endel av postene jeg skriver, har innhold som det kan være aktuelt å editere i ettertid. Kanskje spesielt dersom jeg i en annen tråd, linker til noe jeg har skrevet tidligere, og det f.eks. har kommet nyere versjoner av codec/programvare e.l. som bør presiseres. Det kan også ha blitt oppdaget feil i de versjonene som er nevt i den gamle posten. Så ofte som de samme temaene kommer opp på dette forumet, så er dette høyest relevant.

Endret av OBServer
Lenke til kommentar

QUOTE (OBServer @ 21/01/2005 : 23:57)
Forslaget om å speialbehandle enkelte emner som guider og workloggs, synes jeg heller ikke er en god løsning, siden ikke alle har de interessene, men allikevel legger endel arbeid i postene.

Tror du har skjønt en solid dose feil her ;) Man MÅ kunne redigere en worklogg og en guide.

Lenke til kommentar

Når det gjelder innlegget til enden så tror jeg at han bare sier sin egen meningen og uttaler seg ikke på vegne av hw.no, viktig av vi ser denne forskjellen.

 

Om vi ønsker en offentlig uttalelse så er vel mr Ueland eller knatten rette personen til å kunne komme med det offentlige standpunktet til hw.no .

 

Men som sagt, innfører hw.no restriskjoner i det hele tatt på edit funksjonen så tror jeg det er på tide med en poll / underskriftskampanje for at de skal høre på oss, eller så får vi bare rett og slett migrere til et annet nettsted hvor de ikke er så restriktive og ja det finnes veldig mange gode alternativer der ute.

Lenke til kommentar

QUOTE (Natrium @ 22/01/2005 : 00:01)
QUOTE (OBServer @ 21/01/2005 : 23:57)
Forslaget om å speialbehandle enkelte emner som guider og workloggs, synes jeg heller ikke er en god løsning, siden ikke alle har de interessene, men allikevel legger endel arbeid i postene.

Tror du har skjønt en solid dose feil her ;) Man MÅ kunne redigere en worklogg og en guide.

Det jeg mener er at det også er andre poster som det kan være aktuelt å editere i ettertid, uten at de nødvendigvis faller inn i en av de to kategoriene. Se min edit i forrige innlegg for eksempel. Kall de gjerne "miniguider" (ofte kalt svar) som befinner inni en tråd.

 

Man MÅ heller ikke editere guider og workloggs, eller poster generelt. Man kan bare fylle på med nye poster, der man retter opp gamle feil. Ja, det er en dårlig løsning, totalt ubrukelig og noe ingen gidder å lese, men for enkelte er det sikkert en løsning.

Lenke til kommentar

QUOTE (Karmacom @ 21/01/2005 : 23:53)
QUOTE (enden @ 21/01/2005 : 21:31)
Med det mente jeg at det er en bedrift som driver dette forumet, og som med de fleste andre bedrifter har man en klarlagt arbeidstid, gjerne 08-16. Det blir for dumt å kreve at folk skal komme og stå til ansvar for en tjeneste, som ikke er forretningskritisk for noen parter, og som det strengt tatt ikke er noe feil på lang utenfor denne arbeidstiden. Drifterne her har et privatliv, og jeg synes det bør respekteres.

Resten av innlegget mitt var ikke myntet på deg spesielt, men på de som måtte føle seg truffet.

At dere er en bedrift som driver det, og at du bruker det som et grunnlag for at 50.000 brukere skal være evige takknemmelige for at dere disponerer et forum som er gratis i bruk er like ugyldig som en far som banker ungene sine og sier "Dere skal være glad dere har tak over hodet dere uten å måtte betale et rødt øre, her er det jeg som bestemmer".

 

Du har i 2 poster nå stort sett ikke nevnt annet enn at klagene er dumme, og at det blir for dumt å klage. Nei, dere driver et forum hvor dere er godt klar over at det er brukere og posting 24 timer i døgnet her. Til sammenligning, siden vi er inne på ordet "bedrift", kan man f.eks se for seg en Texaco-bensinstasjon med kiosk som er åpen 24T, men ansatte bare er der fra 08-16.00, og hvis noen våger å gi dem kritikk for det, ja da er de dumme da, da blir det for dumt i følge den bedriften.

 

Det er vel og fint at dere disponerer et gratis forum, men det er ingen grunn til å prøve å sette 50.000 brukere i takknemmelighets-gjeld slik du fremstiller det nå.

 

Veldig mange av innleggene her er veldig lite "dumme" og veldig realistiske. Hvis dere er en bedrift med kunnskap om forum-miljøer av denne skalaen og større, så er dere godt klar over at slike innstrammninger ikke er dagligvare på seriøse forumer som har f.eks 500.000 brukere.

Forumer hos tabloid-aviser / media er ikke seriøse forumer. hw.no har rettet seg mot å virke profesjonelle, da burde dere følge det opp hele veien.

 

Det er ikke profesjonellt å gjøre slikt uten å informere en community på 50.000 brukere om hva som foregår på en så tydelig måte at det ikke er til å unngå, ikke legg ballen i våre hender.

 

Personlig synes jeg du er direkte ufin mot brukerne i måten du gir tilbakemeldinger på nå.

Dere har laget dette subforumer for å få tilbakemeldinger om forumer, er det ikke det dette subforumet heter da?

Dere har selv invitert til å få tilbakemeldinger, ikke sitt å skyt på brukerne når dere får det dere har bedt om, uansett om du/dere liker de tilbakemeldingene eller ikke.

 

Du/dere kan vri og vende på dette så mye dere vil, men tiden vil vise nøyaktig hva som kommer til å skje hvis dette er retningen dere velger å ta, ingen er hevet over regler om å vise folk litt respekt og gjensidighet, inklusive dere uansett hvor mye gratis dere gir ut av tjenester i form av et forum.

Hvis du ikke ser at det kommer til å skape enorme problemer, og enorme holdningsforandringer hos veldig mange brukere som er å innby til konflikt og motvilje som et varig resultat, noe som kommer til å skape et langt dårligere forhold mellom forum-administratorene, moderatorene og brukerne, så burde dere revurdere hvor mye erfaring dere har med store brukermiljøer på nett og evt. ta et snev av selvkritikk.

 

At dere har et privatliv er et ugyldig argument, det burde dere tenkt på før dere igangsatte en slik "ordning" på en fredag ettermiddag. Å forvente at det ikke kommer noen klager eller tilbakemeldinger etter klokken 16.00 på dette 24T forumet er ikke realistiskt i det hele tatt.

Du synes privatliv burde respekteres, jeg synes å informere brukere ordentlig om slike kollossale plutselige forandringer burde respekteres i like stor, hvis ikke større grad.

 

Med en så skuddsikker mangel på selvkritikk som dere/du har kommet med nå til tross for at det er unektelig mange her som har gode argumenter for at dette er bak mål nå, og så aggressivt du reagerer nå, mangler det bare at dere evt. finkammer / forfølger / undersøker og går i sømmene på alle brukere som har gitt dere kraftig kritikk her nå for evt. å finne noe dere kan gi dem advarsler for eller lignende for å gi dem en lekse i å ikke irettesette dere, gud forby, slik holdning føler jeg i luften her akkuratt nå.

 

Mulig jeg tar feil, men det får tiden vise.

 

Jeg drifter selv et aktivt 24/7 brukermiljø på 200.000+ brukere, alene, og gratis på tredje året nå, og av all kritikk jeg får fra brukere, har jeg aldri avfeid brukerne med å beskylde dem for at klagene deres er på nivå med dumheter når 100+ personer klager på den samme tingen.

Hadde jeg gjort det, og hatt det for vane, ville jeg neppe hatt noen brukere igjen til slutt.

 

Et diktatur er et diktatur uansett om det koster penger eller er gratis.

Å ta en slik holdning og vinkling ovenfor brukere som klager i et forum ment for å få tilbakemeldinger, kombinert med å gjøre slike forandringer uten å informere tydelig på forhånd, er på godt vei mot et slikt system.

 

Og mens vi er inne på emnet om mangel på "edit"-funksjonen:

QUOTE (enden)
for mange usakelige flammeposter her - prøv dere på konstruktiv kritikk istedet, så kanskje noen gider å bry seg med å ta dere på alvor.

 

Du har skrivefeil i posten din, "noen gider" > "noen gidder", kanskje ikke så dumt å beholde "edit" funksjonen allikevel.

AMEN!!!

Lenke til kommentar

QUOTE (Malvado @ 22/01/2005 : 00:11)
Når det gjelder innlegget til enden så tror jeg at han bare sier sin egen meningen og uttaler seg ikke på vegne av hw.no, viktig av vi ser denne forskjellen.

Om vi ønsker en offentlig uttalelse så er vel mr Ueland eller knatten rette personen til å kunne komme med det offentlige standpunktet til hw.no .

Det er helt korrekt. Administatorer er de som tar seg av offisielle uttalelser her på forumet. Skulle noen har feiltolket innlegget mitt som en offisiell uttalelse så beklager jeg at jeg ikke presiserte at det var min mening jeg luftet her.

 

Forøvrig fortsetter jeg diskusjonen med Karmacom på PM, da jeg ikke ser relevansen for denne tråden.

Som en liten kommentar til innlegget ditt kan jeg vel si at jeg aldri har klaget på innholdet i en tilbakemelding, snarere formen.

Lenke til kommentar

QUOTE (Karmacom @ 21/01/2005 : 22:53)
QUOTE (enden @ 21/01/2005 : 21:31)
Med det mente jeg at det er en bedrift som driver dette forumet, og som med de fleste andre bedrifter har man en klarlagt arbeidstid, gjerne 08-16. Det blir for dumt å kreve at folk skal komme og stå til ansvar for en tjeneste, som ikke er forretningskritisk for noen parter, og som det strengt tatt ikke er noe feil på lang utenfor denne arbeidstiden. Drifterne her har et privatliv, og jeg synes det bør respekteres.

Resten av innlegget mitt var ikke myntet på deg spesielt, men på de som måtte føle seg truffet.
*blablabla*

Ok, om dette forumet skal sammenlignes med en Hydro-Texaco bensinstasjon.

 

Vi er kundene begge steder. På Hydro-texaco legger du igjen 100 kroner for bensin, og 50 kroner for en pølsemeny.

 

På forum.hardware.no, der betaler du ingenting for båndbredden du bruker, du hjelper heller ikke de frivillige moderatorene som bruker sin fritid på å holde forumet fritt for ting som ikke hører hjemme her. Hadde dette vært Hydro-texaco skulle enden hatt overtidsbetaling nå.

 

Dette forumet koster penger å opprettholde, og bruker enorm båndbredde, de har kjøpt servere på grunn av dette. Synes brukere kan slutte å kreve noe som helst.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar

Du har et ufattelig godt poeng der "Karmacom".

 

Jeg vil nekte å poste i noen andre poster enn denne helt til dette blir endret, for det rett og slett ødelegger forumet noe katastroafalt.

Dette gjør jeg fordi jeg er sterk motstander av at forumstyret kan avgjøre slike ting uten å tenke over konsekvensene, og etterpå får vi bare surmuling og frekke kommentarer fra moderatorene.

Jeg oppfordrer alle andre til å gjøre det samme! La oss boikotte HW inntill de gir oss en unnskyldning for den manglende respekten moderatorer har til oss medlemmer (snakker nå om enkeltpersoner, langt fra alle moderator er sånn), og inntill de lar oss endre postene igjen!

 

Jeg oppfatter det ikke som et stort problem at poster blir "slettet", og tviler på at de andre her gjør det.

 

QUOTE ("Karmacom")
Dere har selv invitert til å få tilbakemeldinger, ikke sitt å skyt på brukerne når dere får det dere har bedt om, uansett om du/dere liker de tilbakemeldingene eller ikke.

:w00t:

 

PS: Jeg vil ikke bli forundret hvis jeg får en advarsel for å ikke ha respekt for moderatorene mine, men det har jeg! Husk at moderatorer ikke er noen overmennesker, så de må vise oss brukere litt respekt også. Det er tross alt vi som holder forumet levende (hva er et forum uten brukere?)!

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 22/01/2005 : 00:28)
Dette gjør jeg fordi jeg er sterk motstander av at forumstyret kan avgjøre slike ting uten å tenke over konsekvensene, og etterpå får vi bare surmuling og frekke kommentarer fra moderatorene.

Er det opplest og vedtatt at dette ble trumfet gjennom på tross av at de visste det ikke fungerte? Det er vel mulig at man faktisk ikke klarte å forutse alle konsekvenser..?

 

Synd å si det, men folk er ikke perfekte, og gjør feil oftere enn man helst vil innrømme. Hva med å gi de sjansen til å vurdere situasjonen, og komme opp med en ny løsning før du går til boikott? Du vet tross alt ikke noe om hvordan denne situasjonen kommer til å løses fra drift sin side - allikevel er du klar til å starte et korstog.

Lenke til kommentar

QUOTE (fredrikrb @ 22/01/2005 : 00:25)
QUOTE (Karmacom @ 21/01/2005 : 22:53)
QUOTE (enden @ 21/01/2005 : 21:31)
Med det mente jeg at det er en bedrift som driver dette forumet, og som med de fleste andre bedrifter har man en klarlagt arbeidstid, gjerne 08-16. Det blir for dumt å kreve at folk skal komme og stå til ansvar for en tjeneste, som ikke er forretningskritisk for noen parter, og som det strengt tatt ikke er noe feil på lang utenfor denne arbeidstiden. Drifterne her har et privatliv, og jeg synes det bør respekteres.

Resten av innlegget mitt var ikke myntet på deg spesielt, men på de som måtte føle seg truffet.
*blablabla*

Ok, om dette forumet skal sammenlignes med en Hydro-Texaco bensinstasjon.

 

Vi er kundene begge steder. På Hydro-texaco legger du igjen 100 kroner for bensin, og 50 kroner for en pølsemeny.

 

På forum.hardware.no, der betaler du ingenting for båndbredden du bruker, du hjelper heller ikke de frivillige moderatorene som bruker sin fritid på å holde forumet fritt for ting som ikke hører hjemme her. Hadde dette vært Hydro-texaco skulle enden hatt overtidsbetaling nå.

 

Dette forumet koster penger å opprettholde, og bruker enorm båndbredde, de har kjøpt servere på grunn av dette. Synes brukere kan slutte å kreve noe som helst.

Litt avsporing nå, tror jeg. Sliter litt med ordblindhet og vil gjerne ha muligheten

til å rette opp mine egne feil etterpå, så det så....

Lenke til kommentar

QUOTE (jarmo @ 22/01/2005 : 00:40)
Litt avsporing nå, tror jeg. Sliter litt med ordblindhet og vil gjerne ha muligheten
til å rette opp mine egne feil etterpå, så det så....

Der kom du med et meget godt poeng!

 

Dyslektikere og orblinde personer skal ikke bli mobbet sier dere, og så innfører dere et tiltak som vil gjøre mobbingen av folk enda værre? Patetisk...

 

Det er menneskelig å feile, så alle skriver feil en gang i blant. Og det er ikke alltid du oppdager feilen innen 24 timer, så etter det så skal du ikke ha muligheten for å rette opp feilen? Det er veldig irriterende med et forum fullt av skrivefeil...

Endret av @kd
Lenke til kommentar

QUOTE (jarmo @ 22/01/2005 : 00:40)
Litt avsporing nå, tror jeg. Sliter litt med ordblindhet og vil gjerne ha muligheten
til å rette opp mine egne feil etterpå, så det så....

For å gjøre det klart. Jeg er imot ordningen. Det er brukerenes sterke reaksjoner jeg reagerer på. Virker som om mange liksom bare venter på en sjanse til å kaste seg over de ansvarlige.

 

Tålmodighet er en dyd, og natt til lørdag klokken ti på ett er det mange som sover. Drift\admin er mennesker de også.

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 22/01/2005 : 00:38)
Er det opplest og vedtatt at dette ble trumfet gjennom på tross av at de visste det ikke fungerte? Det er vel mulig at man faktisk ikke klarte å forutse alle konsekvenser..?

Synd å si det, men folk er ikke perfekte, og gjør feil oftere enn man helst vil innrømme. Hva med å gi de sjansen til å vurdere situasjonen, og komme opp med en ny løsning før du går til boikott? Du vet tross alt ikke noe om hvordan denne situasjonen kommer til å løses fra drift sin side - allikevel er du klar til å starte et korstog.

Som Karmacom skrev, når dere innfører et tiltak en fredag ettermiddag må dere regne med å kunne svare skikkelig for dere, selv etter arbeidstid.

 

Selvfølgelig har jeg forståelse for at dere også kan feile, men husk at dette er et forum med 50.000 medlemmer, så da burde man tenke seg om 2, 3 for ikke å si 4 ganger før man gjør en så drastisk endring som det er snakk om her.

Det tok meg 2 minutter å finne ut at dette var en dårlig idé, og jeg er bare 15 år gammel. :roll:

 

Jeg har tidligere satt spørmsålstegn ved innføringen av nye tiltak, oppdateringer osv. her på forumet, og jeg mener at det har vært mye trøbbel og lite god info å få. Dette er nok et eksempel på dette.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Det er fortsatt tidsbegrensning på user posted image-knappen, hva skjer? :shrug:

 

Må vi vente helt til normal arbeidstid på mandag før dere retter opp en tabbe som ble gjort seint på en fredag eller? :roll:

 

Eller prøver dere å trumfe dette absurde tiltaket igjennom, mao. satse på at stormen har lagt seg til mandag? :hmm:

 

Folkeaksjonen mot tidsbegrensning av user posted image-knappen fortsetter!

 

user posted image

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

QUOTE (sluffy @ 22/01/2005 : 00:47)
Jeg må bare si at jeg ikke helt ser problemet i denne regelen. Hvis noen ønsker å lage en skikkelig tråd, tar det ikke så mye lenger tid å få varslet en moderator om at det må legges link til oppdateringen i første post (report-knappen kan sikkert brukes i det tilfellet).

Det vil bli mye mer arbeid for moderatorene, og de fleste av disse gjør nok fra før av, synes jeg.

Da ville vi i så fall ha trengt en hel ny horde av moderatorer.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

QUOTE (fredrikrb @ 22/01/2005 : 00:25)
På forum.hardware.no, der betaler du ingenting for båndbredden du bruker, du hjelper heller ikke de frivillige moderatorene som bruker sin fritid på å holde forumet fritt for ting som ikke hører hjemme her. Hadde dette vært Hydro-texaco skulle enden hatt overtidsbetaling nå.

Dette forumet koster penger å opprettholde, og bruker enorm båndbredde, de har kjøpt servere på grunn av dette. Synes brukere kan slutte å kreve noe som helst.

Må bare legge til at vi betaler faktisk noe. Hver side som kommer opp på HW-nettverket inneholder en eller flere annonser, og hver gang en eller annen person åpner en ny HW-side, får HW betalt for det.

 

Jeg tipper alle og enhver moderator her på HW gjør dette helt frivillig, så dersom noen av dem ikke ønsket å bruke sin fritid på å holde forumet rent, har de garantert mulighet til å la være.

 

Ja visst koster det penger! Men ingen brukere, ingen annonseinntekter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...