Gå til innhold

beklager, men du kan ikke endre dette innlegget ?


Anbefalte innlegg

QUOTE (Hetland @ 22/01/2005 : 18:26)
QUOTE (fredrikrb @ 22/01/2005 : 18:07)
Tror jeg har fått sagt hva jeg ville si her, selv om en del misforstår hva jeg faktisk mener om saken.

Tror nok alle dere forstår hvor ille det er når folk sletter poster.

ja, men hvor mange seriøse brukere sletter postene sine?

perm ban til alle som sletter postene sine sier jeg

Bare -må- svare på denne:

 

 

Det vil ikke hjelpe å permbanne brukere som går gjennom alle sine poster og sletter, de skal jo forlate oss likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Karmacom @ 22/01/2005 : 18:04)
Sier som jeg har sagt tidligere, uansett lov / ikke lov, så finnes det uskrevne etiske lover, som burde fortelle de fleste hva som er rett/galt, saklig/usaklig osv.

I enkelte lands lover er det helt ok å slå barn og kone, men i følge etisk lov er det aldri rett uansett land. Dårlig sammenligning, men bare prøver å illustrere et poeng.
Hvis et stort antall ser på noe som lammende/hemmende for generell saklig konstruktivitet, så er sjansen stor for at det faktisk er det også, hemmende.

"walks like a duck, smells like a duck, probarbly is a duck"

Å fjerne folks muligheter til å editere sine poster, er ikke i samsvar med konseptet "forum", hvis det hadde vært tilfelle, ville ikke stort sett alle forum-systemer som er laget blitt laget ha hatt "edit" knapp som er aktivert som default. Man skal lete lenge etter å finne utbredte / populære forumsystemer som ikke har det. Og som allt annet, som oftest er den beste måten å bruke et produkt på, er å bruke det slik det ble ment å brukes.
Kjøper man en f.eks bil, så er sjansen stor for at det lønner seg å kjøre med den, ikke låse den inn i garasjen og la den stå ubrukt for å ta en titt på den i ny og ne. Igjen, en dårlig sammenligning, bare metaforer jeg bruker for å illustrere poenget. --> "To be used as intended" <--

Dette er en sammenligning som har lite med denne saken. Det å dra inn moralske rettigheter, og ikke minst å slå barn og kone er rett og slett bare tull.

 

Det du snakker om at dette ikke samsvarer med "konseptet forum" er også bare tull. Du finner ingen definisjon noe sted som sier at konseptet "forum" innebærer evnen til å forandre innleggene etter at de er skrevet. Bokmålsordboka hos UiO var dessverre nede for øyeblikket, men jeg tviler på at du finner noen definisjon der.

 

Et leksikon (Microsoft Encarta) definerer et forum på denne måten:

 

"Forum (Latin, “marketplace” or “out-of-doors place”), term applied by the ancient Romans to the large, open, rectangular space in the central part of a city that was the common place of assembly of the people. Originally an unenclosed space, without buildings, in which the people gathered on market days and for religious festivals, elections, and other public events, it became the political center where civic and administrative buildings and the more important temples were located. Archways frequently surmounted both ends of the road or roads that transected the forum."

 

Videre kan vi lese: "The Web has become a marketplace for many companies selling products or services, and a forum for people to exchange opinions and information."

 

Dette betyr at et forum er en plass der folk møtes og utveksler informasjon. Alt utover dette er tilleggsfunksjonalitet. At man i mange ferdiglagde forum har mulighet til langt mer enn det som er utgangspunktet er en helt annen ting. At man skal bruke et forum slik det er satt opp som default tror jeg ikke du tror på selv.

 

Ergo tror jeg vi skal legge fra oss hva som er den rette funksjonaliteten på et forum ut i fra "konseptet".

Lenke til kommentar

QUOTE (Hetland @ 22/01/2005 : 18:26)
QUOTE (fredrikrb @ 22/01/2005 : 18:07)
Tror jeg har fått sagt hva jeg ville si her, selv om en del misforstår hva jeg faktisk mener om saken.

Tror nok alle dere forstår hvor ille det er når folk sletter poster.

ja, men hvor mange seriøse brukere sletter postene sine?

perm ban til alle som sletter postene sine sier jeg

Dessverre viser det seg at er en del.

Lenke til kommentar

QUOTE (Hetland @ 22/01/2005 : 18:26)
perm ban til alle som sletter postene sine sier jeg

Hjelper jo ikke stort det da.

Sannsynligheten for at de ikke ønsker å tilbringe mer tid her er jo ganske stor når de velger å sensurere alle postene sine...

 

Kunne kanskje ha snekret et script som stenge deg ute om du redigerte så så mange eldre poster på en viss tid?

Lenke til kommentar

Det var noen som skrev at det ble som å kaste flygeblader på gaten,

men når du kaster et flygeblad på gaten (som du sjelden gjør)

Står det ikke noe navn/brukernavn på den som kastet papiret,

og det er heller ikke noe orden i alle flygebladene som da ville ligge rundt om

Og det er ihvertfall sjelden at du da skriver samme navnet hver gang.

 

Men jeg må si meg enig i at det er allmenheten (forumet) som eier innlegget

når det er postet, men at de som eier forumet ikke er "særskilte" eiere.

Vi eier en liten bit hver.

 

Fredrikbrb: Det bli feil å si at de som forlater forumet er barnslige,

du må vise dem respekt for dems mening som er å dra fra forumet,

mens leken er god :)

 

TSP :) - Mine meninger ©

Lenke til kommentar

QUOTE (fredrikrb @ 22/01/2005 : 18:29)
QUOTE (Hetland @ 22/01/2005 : 18:26)
QUOTE (fredrikrb @ 22/01/2005 : 18:07)
Tror jeg har fått sagt hva jeg ville si her, selv om en del misforstår hva jeg faktisk mener om saken.

Tror nok alle dere forstår hvor ille det er når folk sletter poster.

ja, men hvor mange seriøse brukere sletter postene sine?

perm ban til alle som sletter postene sine sier jeg

Bare -må- svare på denne:

 

 

Det vil ikke hjelpe å permbanne brukere som går gjennom alle sine poster og sletter, de skal jo forlate oss likevel.

hmm....daså

Lenke til kommentar

Istedenfor å argumentere videre synes jeg bla. DesertGlow kan be oss om unnskyldning, både for å ha innført et så drastisk tiltak uten noe som helst info eller mulighet for å få det, og så senere for å snakke til oss som om vi var noen idioter som ikke forstår noen ting.

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 22/01/2005 : 19:03)
Istedenfor å argumentere videre synes jeg bla. DesertGlow kan be oss om unnskyldning, både for å ha innført et så drastisk tiltak uten noe som helst info eller mulighet for å få det, og så senere for å snakke til oss som om vi var noen idioter som ikke forstår noen ting.

Enig med deg, når tiltak gjennomføres her på forumet så kan det kanskje være en idè å høre med brukerne på forumet hvordan dette faller i smak, alt annet blir rett og slett en arrogant holdning der eierne av forumet kan styre som de finner det godt.

 

Men husk konsekvensene av en slik holdning : Færre besøkende og til syvende og sist langt mindre inntekter...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke merket noe til tomme poster, men kanskje det er spesielle deler av forumet dette er et problem i? For isåfall kunne man kanksje i de delene det er et problem i ha null edittilgang, mens man i resten av forumet kan ha det åpent?

 

Og når det er sagt kan jeg umulig tenke meg at folk plutselig finner det for godt å sette i gang og slette alle innleggene sine for moro skyld? Det må nesten være en grunn til at de personene det er snakk om gjør det, og hvis man kommer fram til hvorfor de gjør det, kan man kanskje finne en annen, og bedre løsning, på problemet?

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 22/01/2005 : 19:03)
Istedenfor å argumentere videre synes jeg bla. DesertGlow kan be oss om unnskyldning, både for å ha innført et så drastisk tiltak uten noe som helst info eller mulighet for å få det, og så senere for å snakke til oss som om vi var noen idioter som ikke forstår noen ting.

Nå syns jeg at du skal ta ballen, ikke mannen......

DesertGlow er bare en medspiller i et større lag ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 22/01/2005 : 19:55)
Dette er neppe et kategorispesifikt problem, men et brukerspesifikt problem. Det å begrense edit-rettigheter til enkelte kategorier vil ikke bedre situasjonen i vesentlig grad.

Men det må være en grunn til at noen brukere velger å slette alle sine innlegg.

Hvis dere arbeider med å komme fram til hvorfor "disse brukerne" sletter innleggene sine, og etter dere har funnet grunnen til det, gjør noe med problemet, kan kanskje saken bli løst?

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow @ 22/01/2005 : 18:31)
Det du snakker om at dette ikke samsvarer med "konseptet forum" er også bare tull. Du finner ingen definisjon noe sted som sier at konseptet "forum" innebærer evnen til å forandre innleggene etter at de er skrevet. Bokmålsordboka hos UiO var dessverre nede for øyeblikket, men jeg tviler på at du finner noen definisjon der.

Nå kverullerer du.

 

Jeg sammenligner ikke, jeg illustrerte eksempler på hva "etisk lov" er i forhold til f.eks et lands lover. Du vet det like godt som meg nøyaktig hva jeg mente, med mindre du vil nedvurdere evnen din til å forstå når noen forklarer noe.

 

Når det gjelder ang. "forum" så kverrullerer du igjen, og virker lite voksen i måten du gjør det på. Det er ingen som har sagt her at det er lovrett eller offentlig/historisk definert slik (noe det forøvrig faktisk er, det oppstod under romerriket i senatet, hvor forum var en dynamisk diskusjon hvor det var rom for endring av hva som ble diskutert og nedført på papyrus.)

 

Uansett, definert eller ikke, jeg snakker om ren og ubestridet realitet her. Se deg litt rundt før du uttaler noe som "bare tull". Majoriteten av store seriøse forumer har edit-funksjon, og hvis du virkelig vil dra det langt og sitte der å kverrullere mot noe som er åpenlyst, så kan jeg godt kaste bort tiden min og poste en evig lang liste over store seriøse internasjonale forumer som har edit-funksjonalitet.

 

Ang. forum-produkter, så virker det som om du vet rent lite om forumsystemene som brukes mest her i verden, som vBulletin og PHPBB og en uendelig rekke andre, blir installert som default med edit-funksjonen aktivert.

 

Hvis du skal kverrullere videre om det også, vær ihvertfall klar over at du beveger deg på tynn is. Vil du virkelig at jeg skal bli nødt til å ta DV-kameraet mitt, hente ned la oss si de 100 største forumsystemene som er mest utbredt, installere dem en etter en mens jeg filmer det, komprimere det ned til MPEG2 og publisere det slik at alle ser hvor kraftig feil du tar og da hvor arrogant du er når du kommer med en slik avfeining av noe som er en åpenlys realitet?. Hvor lenge har du erfaring med nettet og forumer egentlig, når du tar så kraftig feil? Eller bare gjør du / sier du i mot på trass for å kverrullere?

 

Vær gjerne så arrogant og selvsikker som du ønsker, men i dette tilfellet tjener du ingenting på det, for du tar rett og slett 100% feil. Jo forum har en definisjon på dynamisk diskusjon med tilbakevirkende effekt, og jo, uansett historisk definisjon, så er det nøyaktig slik 99% av alle forumer blir brukt i dag, tro det eller ei.

 

Karma

Lenke til kommentar

QUOTE
Nå kverullerer du.

Jeg sammenligner ikke, jeg illustrerte eksempler på hva "etisk lov" er i forhold til f.eks et lands lover. Du vet det like godt som meg nøyaktig hva jeg mente, med mindre du vil nedvurdere evnen din til å forstå når noen forklarer noe.

 

Dette handler absolutt ikke noe om hva som er etisk lov. Eksemplet du forsøker å illustrere med har absolutt ingenting med saken å gjøre, og er totalt malplassert.

 

QUOTE
Når det gjelder ang. "forum" så kverrullerer du igjen, og virker lite voksen i måten du gjør det på. Det er ingen som har sagt her at det er lovrett eller offentlig/historisk definert slik (noe det forøvrig faktisk er, det oppstod under romerriket i senatet, hvor forum var en dynamisk diskusjon hvor det var rom for endring av hva som ble diskutert og nedført på papyrus.)

 

Nei, jeg kverrulerer ikke på "forum" heller. Du begynner å snakke om "konseptet forum", og da må jeg få påpeke at det du da snakker om ikke er korrekt. "Konseptet forum" har ingenting med å kunne bruke en edit-knapp. At enj diskusjon er dynamisk slik du snakker om handler om at man ikke har bastante meninger, men er villig til å høre på andre, og derfor kan forandre meninger. Det betyr absolutt ikke at man kan gå tilbake i historien og forandre det man har sagt, noe man gjør med en edit-knapp.

 

Forøvrig setter jeg liten pris på at du begynner å komme med slengkommentarer.

 

QUOTE
Uansett, definert eller ikke, jeg snakker om ren og ubestridet realitet her. Se deg litt rundt før du uttaler noe som "bare tull". Majoriteten av store seriøse forumer har edit-funksjon, og hvis du virkelig vil dra det langt og sitte der å kverrullere mot noe som er åpenlyst, så kan jeg godt kaste bort tiden min og poste en evig lang liste over store seriøse internasjonale forumer som har edit-funksjonalitet.

Ang. forum-produkter, så virker det som om du vet rent lite om forumsystemene som brukes mest her i verden, som vBulletin og PHPBB og en uendelig rekke andre, blir installert som default med edit-funksjonen aktivert.

Hvis du skal kverrullere videre om det også, vær ihvertfall klar over at du beveger deg på tynn is. Vil du virkelig at jeg skal bli nødt til å ta DV-kameraet mitt, hente ned la oss si de 100 største forumsystemene som er mest utbredt, installere dem en etter en mens jeg filmer det, komprimere det ned til MPEG2 og publisere det slik at alle ser hvor kraftig feil du tar og da hvor arrogant du er når du kommer med en slik avfeining av noe som er en åpenlys realitet?. Hvor lenge har du erfaring med nettet og forumer egentlig, når du tar så kraftig feil? Eller bare gjør du / sier du i mot på trass for å kverrullere?

Vær gjerne så arrogant og selvsikker som du ønsker, men i dette tilfellet tjener du ingenting på det, for du tar rett og slett 100% feil. Jo forum har en definisjon på dynamisk diskusjon med tilbakevirkende effekt, og jo, uansett historisk definisjon, så er det nøyaktig slik 99% av alle forumer blir brukt i dag, tro det eller ei.

 

Alt det du sier her viser at du ikke har evnen til å høre på hva andre sier. Hvis du leser hva jeg skriver så sier jeg, sitat: "At man i mange ferdiglagde forum har mulighet til langt mer enn det som er utgangspunktet er en helt annen ting." Som du her kan se så trenger ikke du sette deg ned med ditt DV-kamera og lage en film som tar alt for masse plass om hvordan andre forum gjør det. (Forøvrig var dette igjen et eksempel på å dra ting langt ut av propsjoner, men siden du er 30 trenger jeg neppe å fortelle deg det).

 

Det du gjør her er å trekke denne diskusjonen så langt av banen som det over hodet er mulig å gjøre det. Du påstår konstant at jeg er kverrulant fordi jeg ikke er enig med deg, og trekker det jeg sier i en helt annen retning enn det som det er ment. Dine normale herseteknikker er det kanskje en del som går på, men skal man føre en seriøs diskusjon så bør man holde seg til temaet.

 

La oss oppsummere:

 

1. Å tidsbestemt fjerne edit-knappen for å unngå at folk raserer forumet har ingenting med å slå kone og barn å gjøre.

2. Det har heller ingenting med uskrevne moralske lover å gjøre

3. Du finner neppe et eneste forum på nett som er installert uten å forandre på innstillinger, i alle fall ingen av de store.

4. Skal du diskutere, hold deg til tema og ikke trekk inn ting som ikke har noe med saken å gjøre.

5. Prøv å ha en holdning når du diskuterer som ikke er selvmotsigende til de grader - gjør du det kan det hende at noen av de som du diskuterer med tar deg seriøst. Holdningen din i det forrige innlegget kan oppsummeres på denne måten: "Du tar feil uansett hva du sier, og du er en arrogant, kverrulerende og liten voksen person."

Lenke til kommentar

QUOTE (DesertGlow)

Forøvrig setter jeg liten pris på at du begynner å komme med slengkommentarer.]

 

Det er du som sitter å avfeier hva alle prøver å informere om og klage på her med å sammenligne med forumer som VG, avfeie hva folk sier som "tull" osv. Ikke omvendt. Hvis det er noen som oppfører seg nedverdigende mot noen her nå, så er det deg, og jeg kommer ikke til å ta den diskusjonen lenger offentlig i forumet etter denne posten siden du ikke viser noen selvkritikk på det faktum at du sitter og hardnakket forsvarer noe 99% av alle her er uenige med deg om, at måten dette ble gjort på var veldig uforsvarlig, to gale handlinger gjør ikke en rett,

og å bruke som argument at det var et hastetiltak for å hindre kanskje, la oss si, toppen 100 brukere av 50.000+ fra å slette postene sine spontant.

 

Det er flere moderatorer her på forumet som kunne håndert denne tråden på en skikkelig, skadedempende og moden måte. Det eneste du gjør nå er å mer-provosere med å konstant gi tilbakekritikk som fyrer opp mer ved på bålet slik jeg ser det.

 

Greit at det krever et hastetiltak, men å bombe hele forumet med et nedslående sperretiltak for å ta noen lokale kjeltringer er ikke akkuratt ett pinpoint / presisjons-tiltak som treffer nåløyet.

 

Du er veldig flink til å skylde på alle andre her nå, og lite flink til å ta imot kritikk på en handling du selv forsvarer. Ingen her har initiert en slik handling, annet enn de evt. synderne som har slettet tusenvis av posterne, men jeg ser ingen av de blandt denne tråden, ergo av de som snakker i denne tråden her nå, er det hw.no som har tatt initiativet, og da må de som evt. stå for det og forsvarer det regne med kritikk.

 

 

 

QUOTE (DesertGlow)

La oss oppsummere:

1. Å tidsbestemt fjerne edit-knappen for å unngå at folk raserer forumet har ingenting med å slå kone og barn å gjøre.
2. Det har heller ingenting med uskrevne moralske lover å gjøre
3. Du finner neppe et eneste forum på nett som er installert uten å forandre på innstillinger, i alle fall ingen av de store.
4. Skal du diskutere, hold deg til tema og ikke trekk inn ting som ikke har noe med saken å gjøre.
5. Prøv å ha en holdning når du diskuterer som ikke er selvmotsigende til de grader - gjør du det kan det hende at noen av de som du diskuterer med tar deg seriøst. Holdningen din i det forrige innlegget kan oppsummeres på denne måten: "Du tar feil uansett hva du sier, og du er en arrogant, kverrulerende og liten voksen person."

 

 

1: Det var (jeg gjentar for tredje gang, men du fortsetter å kverrullere) at det var et eksempel for å illustrere etisk lov, og det har alt med denne saken å gjøre ettersom jeg kommentere videre på Ernie sin post som omhandlet lov, hva som er lov og ikke lov, jeg supplementere da videre med etisk lov. Dvs. den eneste loven som eksisterer er ikke bare et lands lover, men alle har noe medfødt man kaller etisk lov. Dette var det jeg illustrerte, at selvom noe ikke nødvendigvis er ulovlig i henhold til retts-praksis, kan det allikevel være galt.

 

2: Jo, det har allt med uskrevne lover å gjøre, det kalles saklighet og fornuft. Der loven feiler, er det siste håpet at fornuften, og etikken, seirer. Det er kun 4-5 poster her fra 1-2 personer som snakker om rettskraftig lov her, resten av posterne klager uavhengig av lov om at det var ufornuftig og helt bak mål. Mener du da at de ikke tenker med fornuften, og at det er fornuften deres som får dem til å synes at det er bak mål? Mener du at alle her som klager har sittet å lest igjennom Norsk Lov og kun klager på bakgrunn av lov og rett? De klage basert på noe de synes er totalt ufornuftig, uavhengig av lov. Skal du angripe meg for å definere hva "uavhengig av rettskraftig lov" er , og angripe meg for å klage uavhengig av lov og rett, så må du angripe og anklage 99% av de andre posterne i tråden her også, er det planen din?

 

3: Ser du, nå kverrullerer du igjen, du prøver å unngå å innse realiteten basert på å røre rundt grøten. Jo, de fleste forumer er innstallert med edit-funksjonen inntakt. Nei, alle forumer er innstallert slik at eieren har forandret på visse ting, men en av de tingene som oftest blir latt være som det er, er edit-funksjonen.

Ta deg en titt rundt i den virkelige nett-verden, det hjelper ikke å grave seg ned i leksikon og lovbøler og stole blindt på det hvis ikke noensinne har tatt pulsen på hva som virkelig foregår rundt deg. Jeg har vært Irc-serverop, channel-op og forumadmin siden 1989 på b.la dalnet, eunet, vært forum admin siden Finet regjerte som newsgroup og sett tusenvis av enorme forumer opp gjennom årene.

I store brukermiljøer på 500.000+ brukere, ( kanskje du skal slå opp i leksikonet ditt og avfeie fortiden min som vås og tøys også? Send meg en PM så skal du få så mange referanser du vil så kan du sitte å nekte til tidenes ende. ) dvs.

jeg sitter ikke å gjetter meg frem eller slår opp i leksikon for å finne ut av det her, jeg har erfaring som jeg har sett med mine egne to øyne siden den dagen Internett eksisterte offentlig i Norge. Dvs. dette vet jeg.

 

At du sitter enda å nekter på at verdens største forumer ikke har edit-funksjonalitet på 99% av dem må være den mest hardnakkede, urealistiske fornektelsen jeg har vært borti.

 

4: Alt jeg har skrevet her, og tidligere , har alt med saken å gjøre, du har jo ikke lært deg skikkelig oppførsel for forumer en gang, hvor du prøver å ugyldiggjøre alt en motpart sier ved å si at ditt og datt har ingenting med saken å gjøre. Hva forum brukes som, hva etisk lov / fornuft / saklighet er for noe, har alt med hva denne saken har med å gjøre.

 

5: Det er jo umulig å diskutere med deg, når noen sier noe til deg, så slår du det bare tilbake på dem og beskylder dem for det samme som dem i første omgang klagde på deg med. Det er jo du som ikke kan innrømme en eneste feil her, det er du som fornekter virkeligheten hva anngår 99% av alle verdens store seriøse forumer, det er jo du som har avfeid hvert eneste forsøk fra flere hundre personer som prøver å klage på noe de er sterkt misfornøyd med.

Du tar feil i denne saken, ikke fordi noen "bruker det mot deg", men fordi du faktisk tar feil i fakta i det jeg har nevnt. Ikke bare tar du feil, men du har forsøkt å definere/"bekrefte" at jeg tar feil i ting de aller fleste langvarige seriøse forum-brukere vet ved erfaring, at edit-funksjonalitet er like naturlig for de fleste forumer som luft er for mennesker.

Du kan ha så mye autoritet du vil her, men dette forumet er et sandkorn i en hel ørken knapt, og uansett hva du gjør for å få din "rett" her, vil hele verden av seriøse forumer fortsatt være ubøyelig ovenfor din totalt feilaktige definisjon av hva situasjonen er med forumer flest i verden. Ta deg en tur til en håndfull av de største mest seriøse forumene i verden og de ville fått seg en god latter.

 

I mine øyne er det du driver med nå, og du overbeviser meg bare enda mer nå, om at du håndterer deg her veldig lite modent, veldig bastant selvsikkert, med en total mangel på selvinnsikt med tanke på at kanskje, bare kanskje du tok feil.

 

Du har tatt eierskap i enkelte fakta som om de skulle vært meninger, du kan ikke mene noe om en fakta, fakta er fakta, og fakta er at forumer over hele verden har ikke for vane å gjøre hva som ble gjort her for 3 dager siden, og jeg sier som tidligere, de "akutte sletteprobleme" kunne vært løst enkelt ved å sette 30-60 sekunders minimumsperiode mellom editering av poster. Da ville det tatt dagesvis for en poster å slette tusenvis av poster til og med med script. Det er faktisk løsningen de aller fleste seriøse forumer bruker, og den er innebygget i b.la PHPBB, og merkelig at den ikke er aktivert på et forum med over 50.000 brukere.

 

Du sier du ikke liker at jeg kommer med slengkommentarer? Jeg avfeier ikke 100+ klager som "tull", enkelte på forumet her burde lære seg å starte innlegg med andre ord enn "tull" hele tiden, det er over-arrogant.

Du bruker hva som kaller "below-the-belt", jeg bruker ikke herseteknikk, jeg holder meg til fakta, mens du avfeir fakta og beskylder folk for å avspasere langt vekk fra saken bare fordi du personlig ikke ser sammenhengen mellom handlinger som dette og etikk. Det kan jo tenkes at ikke alle er som deg, eller mener som deg, det burde jo denne tråden være et bevis på.

 

Du har jo ikke gjort noe annet siden den første posten din i denne tråden enn å komme med slike slengkommentarer, noe som er den originale grunnen til at du får såpass sterkt svar på tiltale nå. Skal du påpeke / klage på at noen gjør noe, så burde du virkelig passe på at du ikke allerede selv har gjort det samme.

Jeg kommer til å samle en ekstremt lang liste over store seriøse kjente forumer og poste her litt senere, og la fakta tale for seg selv, og det er synd slikt må til for å få en person til å innsee en enkelt feil.

 

Vil du diskutere det videre med meg, så får du gjøre det på PM eller via forumstyret, for dette fører ingen vei, du blånekter jo på alt du får av klager,informasjon og synspunkter fra brukerne her.

 

Det minner meg på en annen ting, jeg lurer på hvor ofte du har editert dine poster,

ikke kom å fortell meg at det ikke har skjedd selv om loggen din antageligvis ikke viser når du har editert dine poster i og med at du er admin/moderator, noe jeg vet er mulig å skjule og deaktivere per.bruker eller per gruppe i PHPBB-systemet.

 

QUOTE (DesertGlow)
Dine normale herseteknikker er det kanskje en del som går på

Snakk om å "gå vekk fra fokuset på saken".

Ikke bare generaliserer du hva / hvem jeg er og hva mine "teknikker" er, noe som er en personlig beskyldning, dvs. uthengning, bare så du er klar over det, men du trekker inn ting som virkelig ikke har noe med saken å gjøre, noe som er en urettferdig beskyldning. Dette er et sub-forum for tilbakemeldinger, jeg har nevnt det tidligere, dette sub-forumet er her for nøyaktig den bruken å komme med tilbakemeldinger/forslag og kritikk/klager, og jeg er tydeligvis ikke den eneste som klager her. Det blir som å si at uansett hva vi gjør, så er det galt. Først oppretter dere et forum for tilbakemeldinger og klager/forslag osv, og når folk klager, ja da beskylder du dem ( som f.eks meg) for klaginga i tillegg.

Jeg har notert ned at du kommer med personlige beskyldninger om "normale herseteknikker" i generalisert form. Det synes jeg veldig lite om.

Slik jeg ser det, er du som tar fokus vekk fra saken med en "angrip-er-beste-forsvar"-teknikk, hvor du får fokuset vekk fra det originale problemet med å beskylde noen som klager for ting som har absolutt ingenting med det originale problemet å gjøre. Å fjerne edit-funksjonen til 50.000 brukere uten forsvarsel på sekundet, for så å beskylde dem for dumheter og tull og vås i ettertid når de gir kritikk for det, [d]det[/i] er herseteknikk i mine øyne.

Som jeg har nevnt tidligere i tråden, ikke kom å beskyld brukerne for å gjøre nøyatktig det dere har selv invitert til: Å komme med tilbakemeldinger, uansett om dere ikke liker, eller er enig i alle de tilbakemeldingene.

Hvis det er slik dette tilbakemeldings-forumet skal håndteres, kan dere like så godt stenge hele dette sub-forumet med en gang, og da vil det neppe ta lang tid før folk flykter herfra.

 

Det er veldig slitsomt å prøve å fortelle noe til noen som totalt fornekter hver minste kritikk, og grunnen til at jeg, og andre her fornekter kritikk fra f.eks deg nå, er enkel.

Vi er brukerne, vi har ikke gjort noe galt, alt vi har gjort er å klage på noe du/dere har gjort, i et forum for slike klager, og alt vi får igjen for det er fabrikert og avsporende tilbake-kritikk som har rent lite med saken å gjøre, som går på at du/dere ikke liker "måten" eller "formen" den kritikken kommer i fra flere her, istedet for å konsentrere dere om hva dere faktisk får kritikk for denne gangen.

Når det blir slik, og etter over 15 år i forumer, har jeg i det minste lært en ting, og det er at jeg avslutter denne diskusjonen med deg offentlig, for dette fører ingen steder ser jeg.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...