Gå til innhold

Samsung Notebooks - salg i Norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, greit nok, men jeg har ikke klart å finne noen butikker som sender til Norge heller. Tenkte kansje noen visste om noe, som har gjort noe lignende en gang. Jeg har sett rundt på en del andre laptoper, men det særdeles vanskelig å finne laptoper m/15" skjerm som ligger i <2.8 kg-klassen, ser fine ut, yter bra og har lang batteri tid.

F.eks så så jeg på Acer Ferrari 3400, som da er 2.76 kg, det meste virker greit på den, men batteritiden er bare 2.5 timer, så det blir i minste laget.

Det andre alternativet mitt er Apple PowerBook G4 1.5 GHz 15.2", som virker greit for det meste, skulle bare gjerne hatt noe som var et par tusenlapper billigere.

OS er ikke noe problem da jeg bruker Gentoo Linux på x86/x86-64, og Mac OS X / Gentoo Linux på PPC

Lenke til kommentar
Den er jo 2 dager gammel (Sonoma), Men det er jo bare å tipse nettbutikkene om den, er jo tross alt slik mange bærbare blir tilgjengelige her i Norge.

Fin og slank, men dyr.

Hadde gjort seg bra som en Barebook-serie.

Den er ikke så dyr da, €1899 er 15580 kr. Jeg har også sett på en del andre Samsung modeller, og de virker bra de også, men jeg får ikke tak i noen Samsung laptoper her til lands i det hele tatt ser det ut som. Samsung er litt snåle når det gjelder akkurat det. F.eks så selger de ingen Samsung notebooks i USA.

Lenke til kommentar
Den er jo 2 dager gammel (Sonoma), Men det er jo bare å tipse nettbutikkene om den, er jo tross alt slik mange bærbare blir tilgjengelige her i Norge.

Fin og slank, men dyr.

Den er ikke så dyr da, €1899 er 15580 kr. Jeg har også sett på en del andre Samsung modeller, og de virker bra de også, men jeg får ikke tak i noen Samsung laptoper her til lands i det hele tatt ser det ut som. Samsung er litt snåle når det gjelder akkurat det. F.eks så selger de ingen Samsung notebooks i USA.

Så litt på de mer oppgraderte modellene, og de eldre Centrino-1 modellene, kom fort opp i 3-3,500 euro.

Lenke til kommentar

Fin og slank, men dyr.

Så litt på de mer oppgraderte modellene, og de eldre Centrino-1 modellene, kom fort opp i 3-3,500 euro.

Ja, 3000-3500 euro blir i meste laget.

Budsjettet mitt går opp til 25000 kr eller så, helst rundt 20000 kr.

Nuvel, jeg får vel bare lete videre, tror jeg har grevd igjennom det meste av Acer, HP, Fujitsu, Sony, Asus, Apple etc. nå.

Lenke til kommentar
Ta en titt på Sony Vaio

Jeg har sett på alle Sony Vaio'ene, var ikke fornøyd med noen av de, men takk for anbefalingen.

Jeg fant notebook.de som eksporterer internasjonalt m/Engelsk keyboard, jeg sente en email og spurte når de får inn Samsung X25, så får jeg se. Jeg går mest sannsynlig for Apple PowerBook G4 1.5 GHz, hvis ikke prisen er veldig god på den X25'en og de får den inn i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Ta en titt på Sony Vaio

Jeg har sett på alle Sony Vaio'ene, var ikke fornøyd med noen av de, men takk for anbefalingen.

Jeg fant notebook.de som eksporterer internasjonalt m/Engelsk keyboard, jeg sente en email og spurte når de får inn Samsung X25, så får jeg se. Jeg går mest sannsynlig for Apple PowerBook G4 1.5 GHz, hvis ikke prisen er veldig god på den X25'en og de får den inn i nærmeste fremtid.

15" skjerm?

Har ikke X25'en sata disk? Det var jo det som skulle være den største fordelen med Sonoma :)

...Heller ikke DDR2? :hrm:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Joda, greit nok, men jeg har ikke klart å finne noen butikker som sender til Norge heller. Tenkte kansje noen visste om noe, som har gjort noe lignende en gang. Jeg har sett rundt på en del andre laptoper, men det særdeles vanskelig å finne laptoper m/15" skjerm som ligger i <2.8 kg-klassen, ser fine ut, yter bra og har lang batteri tid.

F.eks så så jeg på Acer Ferrari 3400, som da er 2.76 kg, det meste virker greit på den, men batteritiden er bare 2.5 timer, så det blir i minste laget.

Det andre alternativet mitt er Apple PowerBook G4 1.5 GHz 15.2", som virker greit for det meste, skulle bare gjerne hatt noe som var et par tusenlapper billigere.

OS er ikke noe problem da jeg bruker Gentoo Linux på x86/x86-64, og Mac OS X / Gentoo Linux på PPC

x86-64/AMD64 vil ikke funke så bra med ATi kort, men det vet du vel. :)

Lenke til kommentar

Har selv sett mye på Samsung PCer, og har i likhet med deg ikke funnet noen nettbutikker som kan selge den til meg (kanskje med unntak av den tyske nettbutikken du selv linket til). Jeg kontaktet derfor for en tid tilbake komplett, og de kunne fortelle meg at samsung planlegger å lansere bærbare PCer i Norge i løpet av første halvdel av inneværende år:

Etter det jeg hører vil Samsung komme med bærbare i Norge i løpet av det neste halvåret.

Du vil nok finne disse hos oss når alt er klart

Vet ikke hvor mye det haster for deg, men jeg tenkte uansett det ville være av interesse å vite.

Lenke til kommentar

Heisann!

Er du student? Isåfall, med ADC-rabatt (-20%), så vil jo en standard PB G4 15" ligge på underkant av 15000kr med dagens kurs...

Mvh

Locinho

Lenke til kommentar

Faktisk så vil det gå bra, siden ATI gav ut X86-64 drivere til Linux for noen dager siden.

Lenke til kommentar

Faktisk så vil det gå bra, siden ATI gav ut X86-64 drivere til Linux for noen dager siden.

Aha, bra :) Følger ikke med på det der lenger siden jeg byttet til nVidia på stasjonær pc'en ;)

Du skal vel kjøre Gentoo? :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...