Gå til innhold

Legg inn ditt X850XT/PE overklokk her.


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at de som begynner og få X850XT/PE kunne legge inn sitt overklokk her, så vi kunne sammenligne litt.

Finne ut hvilken kjøling som er best osv.

 

Jeg henter mitt sapphire X850XT på posten i morra (fra komplett), men dessverre får jeg ikke testet det før netshop får inn Asus A8V-E Deluxe på lager.......

 

Jeg skal ha vannkjøling på mitt kort og lurte på om noen kunne anbefale en god vannblokk.

;)

 

Håper på mange gode overklokk her (legg også gjerne med før/etter score i 3dmark)

:thumbup:

 

Edit: Nå sitter jeg her med kortet i hånda :love:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bestill ett NÅ..phew.. rakk ett kort.. har et X800XT som jeg har brukt i 6 dager LOL men nå meg jeg selge det HEHE.. dang, jeg er geek :D

 

Simon

ehh, hvorfor det ? du vil IKKE merke forskjell på de 2 kortene. det er fordi det nesten ikke finnes forbedring i X850XT/PE. bare et par prosent..

Er man geek så er man geek :p

Lenke til kommentar
Jeg henter mitt sapphire  X850XT på posten i morra (fra komplett), men dessverre får jeg ikke testet det før netshop får inn Asus A8V-E Deluxe på lager.......

Så komplett har 100+ på lager av det hk nå. Så da går vel mitt i posten idag. :p

Så netshop også har fått de inn nå (typisk altså)......Håper LanParty kortet er verdt og vente 2 uker på..... ;)

 

Men jeg har et problem, jeg må få tak i en vannblokk til X850Xt nå! men vet ikke om den microplex har inn til X800 series passer.

link: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC23357

 

Jeg har send mail til de for en uke siden, men får ikke svar (microplex er så sinnsykt treige med å svare på mail.....) De har noe og lære av netshop :thumbup:

 

Vet heller ikke om det er noen god blokk :hmm:

 

Så hvis noen av dere vet om den passer, eventuelt en annen blokk som er god så please hjelp meg ;)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Denne burde vel gjøre jobben :thumbup:

Om den passer over core, sitter du igjen med noe å kjøle rambrikkene med, for kjøleren som kommer med originalt dekker også rambrikkene.

Jeg vet..... orginal kjøler dekker også minne brikkene ;) Så hvis jeg kjøper danger den blokka må jeg eventuelt kjøpe en pakke med Ram freezers (har disse på mit r9800pro)

 

Men vet ikke om de er noe særlig bedre en orginal kjølerne...........

 

X-tremeOverclocker: Takk for tipset, har du noe erfaring med den blokka? eventuelt om den er bedre en den blokka jeg linka til? (for den kjøler jo også minnet på oversida..)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Hvorfor kjøper ikke folka heller X850XT PE ? Når dere har penger til skjermkort som kommer innen umiddelbar fremtid, så hvorfor ikke gå for det råeste når prisforskjellen er peanuts  :hmm:

Den første årsaken var at det antageliv vis ville komme senere inn på lager en XT versionen.

 

Jeg skal også overklokke med vannkjøiling og renger med og klokke greit opp til/over PE hastighet. Selfølgelig er sjansen større for at du får en god chip når du kjøper PE versionen men ingenting er sikkert. Så er du heldig kan du få en XT chip som klokker lengere en en PE chip (er jo "samme" chippen)

 

 

Åbetale 400kr ekstra for og få et fredig overklokket kort er jo ikke så gøy :p

 

Men det er en av de tingene jeg har lyst til og finne ut i denne tråden, om XT/XTPE klokker like langt eller om vanligvis PE korta klokker lengre....

 

Noen som vet om XT og XTPE har samme minne?

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Blue--sky: Har faktisk null erfaring med vannkjøling, har lyst til å kjøpe selv, og elsker å diskutere det. Har bare hørt at Danger Den normalt lager blant de beste blokkene du kan få tak i til en rimelig pris :p

Har også hørt at danger den er bra.... Men da har jeg det problemet med og kjøle minnet.... :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg henter mitt sapphire  X850XT på posten i morra (fra komplett), men dessverre får jeg ikke testet det før netshop får inn Asus A8V-E Deluxe på lager.......

Så komplett har 100+ på lager av det hk nå. Så da går vel mitt i posten idag. :p

Asus A8V-E Deluxe kom inn døra idag, og flyr ut igjen i morgen. Hva fa** tenkte de på med å lage ett deluxe kort med bare 2 sata kontakter? :thumbdown:

 

Edit: Da venter jeg heller på Abit AX8 som kommer om en liten måned eller no. Så jeg får klare meg med Asus A8N Sli Deluxe inntil videre.

Endret av Fogga
Lenke til kommentar
Jeg henter mitt sapphire  X850XT på posten i morra (fra komplett), men dessverre får jeg ikke testet det før netshop får inn Asus A8V-E Deluxe på lager.......

Så komplett har 100+ på lager av det hk nå. Så da går vel mitt i posten idag. :p

Asus A8V-E Deluxe kom inn døra idag, og flyr ut igjen i morgen. Hva fa** tenkte de på med å lage ett deluxe kort med bare 2 sata kontakter? :thumbdown:

 

Edit: Da venter jeg heller på Abit AX8 som kommer om en liten måned eller no. Så jeg får klare meg med Asus A8N Sli Deluxe inntil videre.

Kjipt :thumbdown: Nei det var ikke bra :thumbdown:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...