d0ppler Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Sikkert mange av dere som har hørt om denne før, men nuvel.. her er scenarioet: Du er deltager i et show, og blir plukket ut til å velge mellom 3 dører, hvorav bak én dør befinner det seg en bil, mens de to andre dørene gjemmer en geit. Etter at du har valgt hvilken dør du vil ha, men før døren åpnes, så tar programlederen og åpner en annen dør, som har en geit (han vet hvilken dør hvor bilen befinner seg). Du får nå tilbud om å BYTTE til den andre døren som fremdeles ikke er åpnet. Hva bør du gjøre, holde deg til den døren du opprinnelig valgte, eller bytte? Har det noe å si i det hele tatt?? Jeg vil ikke røpe svaret, men jeg har ihvertfall lagt ut et lite program som simulerer scenarioet. Klikk på linken for å laste ned programmet: MonthyHall.zip Endret 21. januar 2005 av dga01 Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Har vært diskutert før. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Har vært diskutert før. ok, men jeg klarte ikke å finne det.. søkte etter "monthy hall", og fant ingen treff. her søker jeg gjennom hele forumet, fra forumets oprinnelse etter "monthy hall" Lenke til kommentar
Armalite66 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) her fra side 2 og utover. Endret 21. januar 2005 av Armalite66 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå