Snorre Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg holder på å innstalere en trial versjon av Invision Power Board forumet på web-siden min. Operativsystemet på serveren er linux. Jeg har kommet så langt som dette: Screenshot av problemet Det har noe med den filen å gjøre. Jeg har CHMOD-et (change mode) den til 0777. Jeg skjønner egentlig ikke hva som er galt? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Har du åpnet config.php (tror jeg) og satt passordet for databasen du bruker til det som databasen faktisk bruker? Du må opprette en database med bruker og passord. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Litt offtopic dette her, men jeg er nødt til å si det -------------------------- Hvor mange ganger den siste tiden har PHP spørsmål eller liknende komt her i Webdesign, HTML og CSS delen? Det er sykt mange tråder de siste ukene som handler om PHP eller databaser o.l. Dere som gjør det må ta å skjerpe dere. Noen svarer slikt: Ja, men det er her jeg får raskest svar Ok, jeg skal kjøpe meg ny MP3-spiller eller nye dekk til bilen min eller noe. Jeg gjør ikke dette alikevel i CS forumet: Hvilken MP3 spiller skal jeg kjøpe meg? Pluss jeg trenger nye dekk til Opelen min. Hvor selger de billige dekk? Det var kanskje en litt for voldsom sammenlikning, men jeg ville bare frem med budskapet Endret 21. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Litt offtopic dette her, men jeg er nødt til å si det -------------------------- Hvor mange ganger den siste tiden har PHP spørsmål eller liknende komt her i Webdesign, HTML og CSS delen? Det er sykt mange tråder de siste ukene som handler om PHP eller databaser o.l. Dere som gjør det må ta å skjerpe dere. Noen svarer slikt: Ja, men det er her jeg får raskest svar Ok, jeg skal kjøpe meg ny MP3-spiller eller nye dekk til bilen min eller noe. Jeg gjør ikke dette alikevel i CS forumet: Hvilken MP3 spiller skal jeg kjøpe meg? Pluss jeg trenger nye dekk til Opelen min. Hvor selger de billige dekk? Det var kanskje en litt for voldsom sammenlikning, men jeg ville bare frem med budskapet Dette er første gang jeg poster i programeringsdelen av forumet og svar slettes ikke sikker på om jeg hadde postet riktig eller ei. Så hvis en mod gidder å flytte hadde det vært greit. Skjønnte ikke helt hva du mente Ingardj, hadde du tatt deg bryet med å utslette min uvitenhet om det du sa til meg? Jeg har opprettet en database i MySQL, i kontrollpanelet mitt på serveren. Jeg har også lagt til en bruker til denne databasen. En bruker med passord. Men selve databasen har jeg ikke laget noe passord til. Det sto heller ingenting om passord når jeg lagde den nye databasen. Endret 21. januar 2005 av Orresnei Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Alle kan ta feil en gang og jeg mente ikke å rette kritikken direkte mot deg, men mot alle som gjør samme feilen. Er ganske lei av og lese PHP-poster her. EDIT: Se på f.eks posten rett nedenfor denne. Den om Wordpress Endret 21. januar 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 1. Moderatorene er leie av liksommoderatorer som tar opp diskplass. 2. Du skal ikke lage passord på databasen, det er brukerens passord og navn som skal legges inn. Men, det finnes foskjellige måter man må skrive opplysningene i config fila på. Feks er dbhost ikke alltid localhost, dbuser er ofte skrevet slik: brukernavn_database, det samme er passord. Hvilken host bruker du` Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg bruker lettnett. Jeg har laget en bruker med passord og en database. dbhost er localhost hos meg, ihvertfall står den der i kotrollpanelet. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 I mangel på en CMS/ferdigsystem/forum-kategori flyttes denne til Databaser (ser ut som en databasefeil du får der), der vi har en del ligende tråder fra før. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 I hvilket program kan jeg åpne den config filen da? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 I hvilket program kan jeg åpne den config filen da? Alt fra Dreamweaver til Notisblokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå