Gå til innhold

hovedkort socket A?


mikaelbrun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det siste hovedkortet kan jeg bekrefte er et godt og stabilt hovedkort. Jeg brukte det sammen med min Barton Athlon XP 2800+, og det var et virkelig stabilt system.

Hovedkortet er ikke den råeste overklokkeren, men skulle da klare litt over 200MHz...

 

Det gjelder bare å finne godt minne til dette hovedkortet som alle andre hovedkort hvis du tenker å klokke litt.

Lenke til kommentar

Jeg har et par spørsmål. Jeg lurer på om det er verdt å oppgradere fra KT400 til Nforce2 socket A (462)

 

Jeg har en AMD Athlon XP 2500+ på et Asus A7V8X-X. Det er et KT 400 basert hovedkort. Yter mitt MSI FX5900 like godt som det ville med et Nforce2 400 ultra hovedkort?

 

I tillegg mangler A7V8X-X AGP- og PCI-lock, som gjør at når jeg klokker CPUen litt, vil også hastigheten på skjermkortet og mitt 1394kort øke. Vil jeg lettere kunne overklokke om jeg oppgraderer hovedkortet til et med disse egenskapene, og er det verdt det?

 

Jeg vet socket A er på vei ut, og er derfor i tvil om hvorvidt det vil lønne seg å bruke penger på et hovedkort som vil bli byttet ut innen en viss tid uansett. Bør jeg heller beholde mitt A7V8X-X til jeg skal investere i et nytt system? Har ikke planer om noen store oppgraderinger det neste halvåret.

 

EDIT: Leif

Endret av NoXify
Lenke til kommentar

Jo, du har nok rett i det. Men om jeg får tak i et brukt/demovare nforce2 hovedkort, til ca. 300kr, og jeg får solgt mitt gamle for rundt 100lappen, er det mulig det blir en bedre investering.

 

Mangler forresten også S-ATA på det jeg har nå. den 80GB disken jeg har nå begynner å bli litt liten, så om jeg vil ha en ny HD, vil jo S-ATA være noe å satse på. Og prisforskjellen på 200kr (evt. 300 om jeg ikke får solgt mitt gamle) tilsvarer vel mer eller mindre et S-ATA kontrollerkort.

Lenke til kommentar
Jo, du har nok rett i det. Men om jeg får tak i et brukt/demovare nforce2 hovedkort, til ca. 300kr, og jeg får solgt mitt gamle for rundt 100lappen, er det mulig det blir en bedre investering.

 

Mangler forresten også S-ATA på det jeg har nå. den 80GB disken jeg har nå begynner å bli litt liten, så om jeg vil ha en ny HD, vil jo S-ATA være noe å satse på. Og prisforskjellen på 200kr (evt. 300 om jeg ikke får solgt mitt gamle) tilsvarer vel mer eller mindre et S-ATA kontrollerkort.

Ja da kan det nok være bedre å kjøpe et nforce 2 kort, men jeg ville nok heller ventet og kjøpt helt nytt socket 939 senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...