Gå til innhold

Abit NF7-S med 3 minnebrikker, over 200FSB

fUsiOn

Anbefalte innlegg

Går det ann å kjøre over 200FSB med 3 minnebrikker på Abit NF7-S v2.0? Jeg får ikke det til.. I tillegg står det at dual channel forsatt er aktivert.. Trodde dual channel var bare med 2 brikker?

Har 2 Twinmos PC3200 m/Winbond brikker på 256mb ram og en TwinMOS PC3200 TwiSTER PRO 512MB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går fint det, men du må selvsagt ha minnebrikker som greier mer enn 200fsb.

Noen ting som kan hjelpe deg litt :

Bytte kjøleløsning på NB (har selv en passiv zalman med en stillegående 80mm som blåser på den).

Kjøle mosflets med alu sinks.

Øke Volten på minnebrikkene og NB.

Viktig at du har riktig cpu også, om du har xp-m så må du modde litt på cpu eventuelt bruke wire trikset.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme brikker som deg bare 512 mb, etter en kortslutning og jeg skulle bytte brikker fikk jeg beskjed om at de minnebrikkene var ikke passelig med det hovedkortet. Jeg har samme hovedkort som deg, men kjørte en XP-M. Jeg er ingen ekspert, men jeg ble anbefalt å bytte minnebrikker til crucial.

Lenke til kommentar

Mine Winbond brikker går langt over 200FSB, har dog ikke testa mine nye Twisterbrikker da jeg egentelig bare trengte maskina til å fungere.

Takk for at du prøver å hjelpe Malvado, men så borte er jeg ikke.. :)

Har en vifte som blåser ned på Mosfetene. Har ikke merket spenningsendringer eller ustabilitet pga at de har blitt for varme enda. NB har jeg bare orginalkjøler på og den skal forbli på. Den blir ikke særlig varm og klarer jobben fint. Har vannkjøling på skjermkort og CPU så det blåser ingen varm luft mot NB.

Har kjørt 210FSB før, men det hang seg smått i spill osv, dette var da med litt stramme timings og dual channel.. Jeg trodde dual channel ville bli koblet ut ved bruk at 3 minnebrikker? Det er ganske klart at det er Twizter brikka som gjør at jeg ikke kan kjøre over 200FSB, men om det er pga plasseringa eller om det er fordi jeg har fått 3 brikker har jeg ikke giddet å funnet ut enda.

Ville bare høre om det faktisk gikk, og det skal gå fint? Jeg får prøve å rokkere på brikkene litt og kanskje teste Twizter brikken alene. Takk for hjelpen.

Har forresten en T-bred B XP2100+ som liker seg på rundt 2,4Ghz...

Lenke til kommentar

Ja det skal gå fint, kjører i dual modus med 2*256 + 512 (samme merke og model fra corsair) på maks 240fsb, men har dog litt problemer hvis jeg ikke kjøler nb litt ekstra.

Etter at jeg oppgraderte skjermkortet så ble psuen for liten og dermed kan jeg kjøre maks på 220 fsb stabilt (det jeg bruker nå). Har enda ikke behov for den ekstra 10% ytelsen som jeg får ved å øke til 240 så det blir en stund til jeg kjøper en større psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...