Jonhoo Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg prøver å installere programpakken Utviklingsverktøy fra Linux CDen. Jeg setter inn CD1, setter hake ved pakken og trykker neste. Da kommer feilmeldingen som dere ser på bildet opp. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre, er fortsatt n00b når det kommer til Linux. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Dette ville jeg gjort vha apt-get, men som kyrsjo ofte har nevnt funker dette dårlig på 64 bit systemer. apt er en liten snutt du må installere, men etter at dette er gjort kan du prøve: apt-get install gcc Litt teit at kyrsjo's Fedora guide er borte, for den var ganske bra. Ta også en titt på yum som er Fedoras pakkesystem. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Dei pakkane du treng ligg vel på CDen dei og, men dårleg at ikkje dependency vert ordna automatisk. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Noen som kan komme med en litt lettere step-by-step liste? Som sagt er jeg ikke veldig god på Linux Jeg har ikke 64-bit system Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Har ikke Fedora et GUI pakkeinstalleringsprogram som ordner dependencies? :hmmm: Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Nei, det det maa jo bli at du soeker opp en rpm som som heter apt_et_eller_annet da. Installer denne, og kjoer apt-get update. Etter dette saa tester du: apt-get install gcc Hilsen en som nettopp har installert suse, og maa faa gjort noe med tastaturinnstillingene. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg prøvde legg til/fjern pakker i Fedora,altså uten CD'en, men fikk opp samme feilen, nemlig at jeg manglet pakkene på bildet Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg har funnet apt-programmet, og kjører apt-get update nå. kan jeg installere alle pakker jeg vil med denne bare ved å skrive apt-get install Pakkenavn? Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Jeg har funnet apt-programmet, og kjører apt-get update nå. kan jeg installere alle pakker jeg vil med denne bare ved å skrive apt-get install Pakkenavn? Ja. Men anbefaler å installere synaptic, slik at du får et GUI til apt-get: apt-get install synaptic synaptic (for å kjøre programmet). Endret 21. januar 2005 av Dell_Inspiron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå