Gå til innhold

slot 1 spesialisthjelp ønskes

SAGE

Anbefalte innlegg

Hovedkortet mitt, som skal være veldig overklokkbart, hyler ut alarm når jeg stiller fsb til 105. Kjølepasta mellom cpu og vifta. Regner med at det er cpu'en som ikke egner seg til overklokking, så hva ville vært den beste cpu jeg kunne kjøpt for å overklokke..? Hk støtter opptil 1Ghz og jeg har en sånn slocket-sak...

Ram'en er av typen apacer. Bør den nye cpu'en operere på 100fsb eller 133fsb...målet er å komme så langt som mulig uten å gå helt "overboard" med vannkjøling og greier...

Er det noen som fortsatt husker Slot 1 her??:)

Har all verdens innstillingsmuligheter i bios..

Må ha maskina klar til gta3 og doom3..

Takker for alle tips og gode råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du liker å modifisere kan du modifisere mange FCPGA kort og mange FCPGA til Slot 1 konvertere til å kunne ta FCPGA2 prosessorer. Da vil du kunne bruke Celeron og Pentium III basert på Tualatin-kjernen, de kommer i utgaver opp til 1,4GHz.

Her er noen linker som omhandler dette emnet:

http://members.dingoblue.net.au/~roggefam/...tuareport1.html

http://digilander.iol.it/grandecigno/hw.html

http://discuss.madonion.com/forum/showflat...b=5&o=0&fpart=1

http://forums.overclockers.com.au/showthre...00&pagenumber=1 (krever registrering)

http://forum.oc-forums.com/vb/showthread.p...?threadid=67417

Har selv en Celeron 1,1GHz @ 1,54GHz med en Asus S370-DL adapter på et Asus P3B-F hovedkort.

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen, men dette begynner å ligne litt på "overboard" synest jeg....tenkte mest på overklokking ved hjelp av softmenu'en og kansje litt extra kjøling.

Det jeg er ute etter er den cpu'en som passer aller best til dette mobo'et, overklokkingsmessig sett...tror ikke jeg orker å begynne med modding :smile:

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, er LANGT i fra en ekspert

Quote:

Den 2002-06-14 17:45, SAGE skrev:

Kjølepasta mellom cpu og vifta. Regner med at det er cpu'en som ikke egner seg til overklokking

Dette er sikkert helt teit, men MÅ bare kommentere det. Hvor er ribbene? :wink: hadde du ikke slot 1? er ikke vifta oppå ribbene da (som alle andre steder)

Uansett. Skjønner ikke hvorfor du ikke klarer 105fsb... Det er jo nesten ingenting... kjøp en pentium, er ikke de bedre til oc'ing? (ikke vet jeg...)

Klikk her for specs

Med XP pro, 265MB ram, Xtra WD 80GB 7200rpm og litt GPU oc da :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-06-15 01:06 ]

Lenke til kommentar

PIII med "Katmai"-kjerne (0.25 micron) stoppet offisielt på 600 MHz, som var helt i grenseland av hva Intel kunne dra ut av 0.25-micron prosessen. Etter dette kom PIII med Coppermine-kjernen og 0.18 micron.

Hvor utrolig det enn kan høres ut, tror jeg rett og slett prosessoren ikke er god for særlig mer enn 620-630 MHz, som kan være årsaken til at 104 MHz FSB fungerer, men ikke 105 MHz (6x multiplier).

Bl.a. klarte THG såvidt å overklokke PIII "Katmai" 600 til 650 MHz med mye ekstra kjøling.

Lenke til kommentar

600E virka som rimelig overklokkbar,ja :smile:, men jeg går like godt for den størst mulige cpu'en som samtidig er veldig o/c-bar....hva er da passende coppermine?

Nå har jeg lest at tualatin skal visst kunne passe ved berre å flashe bios med siste utgave?kan dette stemme?vil en tualatin-prosessor passe på min slocket?

Lenke til kommentar

Quote:

shorin skrev (2002-06-15 02:22):

P3-600E er meget overklokkbar ihvertfall! 600@879 ellerno ca.på oc.com
:grin:

Har selv p3-600@618,aopen ax6 bc pro 400bx,klarer ikke mer selv om jeg har dividere,så jeg mistenker rammen pc100 som holder meg i gjen

my $

E betyr at det er 133mhz bus

Katamatai brukte bare 100fsb.

Lenke til kommentar

Quote:

Zink skrev (2002-06-17 10:35):

Quote:

Den 2002-06-17 10:31, CFD skrev:

PIII E betyr 100 MHz fsb - PIIIEB = 133 MHz.

Hm... da har en hardwareside jeg så på akkurat da skrevet feil.

Hmm...

Da stoler vi ikke på den siden lenger

Lenke til kommentar

Quote:

Zink skrev (2002-06-17 10:35):

Quote:

Den 2002-06-17 10:31, CFD skrev:

PIII E betyr 100 MHz fsb - PIIIEB = 133 MHz.

Hm... da har en hardwareside jeg så på akkurat da skrevet feil.

Hmm...

Da stoler vi ikke på den siden lenger

Lenke til kommentar

Både Celeron og P3 kommer med Coppermine-kjernen. Forskjellen er at P3 har 256 kb/L2 cache mens Celeron har 128. Dette gjør at Celeron er litt mer overklokkbar enn P3, da den utvikler litt mindre varme. P3 1.0 og 1.1 ghz er ikke særlig overklokkbare.

Forøvrig er både E og EB Coppermine.

.Selv har jeg en Cumine Celeron 1.0 ghz gående på 1120 mhz for tiden med slotkonverter.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-18 20:04 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-06-18 20:05 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...