Sundman Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Skal gå til innkjøp av FireWire kabel til mitt Sony DV kamera (DCR-HC40)...er det noen forskjell på kvalitet og merke på disse kablene ? Hvor mye bør en slik kabel koste for alminnelig bruk ? Sony har en egen betegnelse som er "i.Link" er dette bare et begrep laget for å markedsføre singe egne produkter, eller er en FireWire kabel bare en FireWirekabel uansett produsent og DV kamera ? God helg til alle fra Tommy Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Min mening: En firewire (FW) kabel er en FW kabel uavhengig av produsent. men noen, som feks Sony, tar seg rikelig betalt. Min anbefaling: Kjøp deg billigste sort på Elkjøp eller Chlas Ohlsson. De fungerer utmerket. Bruk heller pengene dine på noe annet. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Som feks en vidvinkel konverter til DV kamera ditt. Det vil du ha brukt for nesten hvergang du filmer inne. AKIRA Lenke til kommentar
andm Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Siden jeg antar at du er på utkikk etter Firewire-PCI-kort også, råder jeg deg til å se på artikkel "32-7172" på Clas Ohlson. For 298 kr får du kort, kabel og redigeringsprogramvare (Ulead). Det medfølgende redigeringsprogrammet er ikke det beste, men det duger nok til å prøve deg fram med dersom du er helt ny på området. (Du kan alltids kjøpe annen programvare senere) Kortet fungerer fint, og er veldig enkelt å installere (har selv samme produkt). Prisen er absolutt overkommelig (du får faktisk kabler som er dyrere enn denne pakken). Let gjerne etter rimeligere tilbud, men jeg kan i hvert fall anbefale nevnte produkt. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå