Gå til innhold

FPS i Counter-Strike


Anbefalte innlegg

Har en problemstillig, jeg og en av kammeratene mine diskuterte heftig idag om det var mulig å få 500 FPS (frames per second) i CS, han mente selv at han hadde fått dette.

Men jeg mente dette måtte være umulig og trodde ham ikke.

 

Så da kommer spørmålet:

Er dette mulig? er det ikke begrensninger på hvor mange bilder i sekundet et skjermkort kan lage?

Jeg mener 500 i FPS er jo helt sykt (til og med i cs spør du meg)

 

Jeg mente det at han hadde tuklet med innstillene i CS som gjorde at målingene hans viste 500 i FPS, og at grafikkortet hans ikke gav 500 FPS, men at det bare sto det på målingene.

 

Er det noen som vet hvor mange bilder i sekundet en vanlig CRT-skjerm kan vise?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en vanlig crt skjerm gir vel fra 60 til litt over 100 fps avhengig hvilken oppløsning du kjører på, og hvor gode specs skjermen har :p

 

Men å få 500 fps ut av grafikkortet kan godt være mulig,,, jeg har selv hatt 400 fps i UnrealTournament, da ved bare å stirre på en vegg, eller ned i bakken :p,, da blir d ikke mange polys å rendre, og med så gammelt spill, så går d nok fint....

 

Men, kan aldri see mer enn hva skjermen kan vise,,, men endel mener da at en får bedre flyt jo mer fps en har i spill, ikke ha sync screen på da selvsagt (altså at grafikkortet låses til skjermens fps ).

 

En annen sak ved online spilling er at pcn kan ikke sende 500 "målinger" i sekundet til server,, så fps blir ofte begrenset av netspeed,, eller oppsatt båndbredde om du vil :)

 

edit : flisespikkeri :p

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Javel, Takker for alle svar...

Har da lært at du godt kan få over 500 i FPS i CS og eller andre spill, men at den "generelle ytelsen" blir begrenset av skjermen.

 

Ser visst ut til at jeg tapte diskusjonen :p

 

(jeg mente selv at det ikke var mulig for en vanlig skjerm å vise så mange bilder i sekundet, men det sa jeg ikke til kammeraten min! siden jeg ikke var overhodet sikker på dette)

Lenke til kommentar
Javel, Takker for alle svar...

Har da lært at du godt kan få over 500 i FPS i CS og eller andre spill, men at den "generelle ytelsen" blir begrenset av skjermen.

 

Ser visst ut til at jeg tapte diskusjonen :p

 

(jeg mente selv at det ikke var mulig for en vanlig skjerm å vise så mange bilder i sekundet, men det sa jeg ikke til kammeraten min! siden jeg ikke var overhodet sikker på dette)

Skjermen klarer ikke å oppfatte mer bilder enn hz på den er satt til. Er hz på skjermen 160 f.eks vil den ikke vise mer enn 160 bilder i sekundet. Tror dette er rett vertfall :p noen vet det sikkert 100% sikkert ;)

Lenke til kommentar
Javel, Takker for alle svar...

Har da lært at du godt kan få over 500 i FPS i CS og eller andre spill,  men at den "generelle ytelsen" blir begrenset av skjermen.

 

Ser visst ut til at jeg tapte diskusjonen :p

 

(jeg mente selv at det ikke var mulig for en vanlig skjerm å vise så mange bilder i sekundet, men det sa jeg ikke til kammeraten min!  siden jeg ikke var overhodet sikker på dette)

Skjermen klarer ikke å oppfatte mer bilder enn hz på den er satt til. Er hz på skjermen 160 f.eks vil den ikke vise mer enn 160 bilder i sekundet. Tror dette er rett vertfall :p noen vet det sikkert 100% sikkert ;)

her kommer vsync inn i bildet

Lenke til kommentar
Javel, Takker for alle svar...

Har da lært at du godt kan få over 500 i FPS i CS og eller andre spill,  men at den "generelle ytelsen" blir begrenset av skjermen.

 

Ser visst ut til at jeg tapte diskusjonen :p

 

(jeg mente selv at det ikke var mulig for en vanlig skjerm å vise så mange bilder i sekundet, men det sa jeg ikke til kammeraten min!  siden jeg ikke var overhodet sikker på dette)

Skjermen klarer ikke å oppfatte mer bilder enn hz på den er satt til. Er hz på skjermen 160 f.eks vil den ikke vise mer enn 160 bilder i sekundet. Tror dette er rett vertfall :p noen vet det sikkert 100% sikkert ;)

feil feil feil feil feil feil feil.....

 

Har du 160 fps inn og 160hz= ok

 

Har du 500 fps inn og 160 hz= veldig bra.

 

Du må skjønne at om du har dritt inn, så har du dritt ut. Det lønner seg å ha mest mulig fps, for at du skal utnyte dine 160hz mest mulig.

 

Det du sier mao er nesten det samme som å konvertere 160kbps mp3 til 160kbps mp3... blir en del bedre om du konverterer f.eks 320kbps til 160kbps.

 

Get my point? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...