gunnberg Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hei, Hatt problemer med maskinen sin siden jeg satte den sammen i høst. Først fikk jeg den igang, men den crashet titt og ofte. Byttet ut hovedkortet til NF7-S v2.0 og fikk den ikke igang i det hele tatt. Nå funket ikke det gamle kortet heller lengre, så jeg leverte maskinen inn hos datakjeden for feilsøking. Etter en måned inne fikk jeg den i retur med beskjed om feil på hovedkort. Byttet ut hovedkortet med et nytt av samme type og nå kom jeg ihvertfall inn i bios. Problemet nå er at maskinen henger seg på eksakt samme sted hver gang jeg forsøker å boote opp den gamle xp installasjonen, og det samme skjer om jeg forsøker å innstallere xp på nytt. Tilbake til Datakjeden med maskinen, og etter en uke fikk jeg en tekstmelding om at de hadde testet alle komponenter, men kunne ikke finne feilen. Noen som har noen forslag? Selv mistenker jeg minne problematikk, men Datakjeden burde vel enkelt fikset den hvis det var problemet? Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hei,Hatt problemer med maskinen sin siden jeg satte den sammen i høst. Først fikk jeg den igang, men den crashet titt og ofte. Byttet ut hovedkortet til NF7-S v2.0 og fikk den ikke igang i det hele tatt. Nå funket ikke det gamle kortet heller lengre, så jeg leverte maskinen inn hos datakjeden for feilsøking. Etter en måned inne fikk jeg den i retur med beskjed om feil på hovedkort. Byttet ut hovedkortet med et nytt av samme type og nå kom jeg ihvertfall inn i bios. Problemet nå er at maskinen henger seg på eksakt samme sted hver gang jeg forsøker å boote opp den gamle xp installasjonen, og det samme skjer om jeg forsøker å innstallere xp på nytt. Tilbake til Datakjeden med maskinen, og etter en uke fikk jeg en tekstmelding om at de hadde testet alle komponenter, men kunne ikke finne feilen. Noen som har noen forslag? Selv mistenker jeg minne problematikk, men Datakjeden burde vel enkelt fikset den hvis det var problemet? hadde nesten samme problemet. den fikk kjørt den første loadingen til XP. så stoppa den.. det som kan være problemet er at du har ram brikkene feilplasert. prøv å bytte plass på dem.. eg satte den i feil og da fikk eg ikke boota. ja faktisk du må ha ram brikken der den var rare greier Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Første loadingen til XP høres veldig kjent ut. Jeg bruker en dualpack fra TwinMos med 2x256MB som ram. Bruker de samme to slots som før. Kan vel ikke ha noe å si hvilken av de to brikkene som står i hvilken slot? Mao kan det hjelpe å bare bytte plass på de to? Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 det eg måtte. bytta plass på mine 256 brikker.. da det var problemer ta dem ut og bytt plass på dem Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 http://www.twinmos.com/dram/dram_compatibility.asp Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Finner ikke Abit NF7-S på listen i den testen. Tolker jeg det rett i at de da ikke er compatible? Takk for all hjelp forresten. Har begynt å bli ganske frustrert over Datakjeden. Lenke til kommentar
kaybrul Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 har hatt 2x256 twinmos i mitt nf7-s v2.0 en god stund nå, aldri noe problem. men for ca 10 dager siden slo lynet ned og nå funker ingenting... byttet hk (samme mod) men ingen respons. kan vel ikke få minne problem så plutselig?? Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 eg har 2x 256 og 1 512 twinmos på mit nfs7-s v2.0 Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Har vært ute av byen siste uken, men reiser til Oslo igjen på tirsdag. Tenker jeg stikker innom Datakjeden og lufter ideer som har dukket opp, og ser om det hjelper. Lover å gi tilbakemelding. Lenke til kommentar
gunnberg Skrevet 8. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2005 Ville bare avslutte denne tråden med å si at datakjeden og alle har tatt feil hele veien. Det viste seg å være feil på en ide-kabel. First time for everything. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå