janfredrik Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det har noe med wp-config-php å gjøre, tror jeg. Slik ser wp-config-php ut: <?php /** WordPress's config file **/ /** http://wordpress.org/ **/ // ** MySQL settings ** // define('DB_NAME', 'db.janfredrik.net'); // The name of the database define('DB_USER', 'mitt brukernavn'); // Your MySQL username define('DB_PASSWORD', 'mitt passord'); // ...and password define('DB_HOST', 'db.janfredrik.net'); // 99% chance you won't need to change this value // Change the prefix if you want to have multiple blogs in a single database. $table_prefix = 'wp_'; // example: 'wp_' or 'b2' or 'mylogin_' // Change this to localize WordPress. A corresponding MO file for the // chosen language must be installed to wp-includes/languages. // For example, install de.mo to wp-includes/languages and set WPLANG to 'de' // to enable German language support. define ('WPLANG', ''); /* Stop editing */ $server = DB_HOST; $loginsql = DB_USER; $passsql = DB_PASSWORD; $base = DB_NAME; define('ABSPATH', dirname(__FILE__).'/'); // Get everything else require_once(ABSPATH.'wp-settings.php'); ?> Hva er feilen? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hva sier feilmelding en du får? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Den sier: We're having a little trouble selecting the proper database for WordPress. * Are you sure it exists? * Your database name is currently specified as db.janfredrik.net. Is this correct? * On some systems the name of your database is prefixed with your username, so it would be like username_wordpress. Could that be the problem? WordPress Support Forums Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hmm... denne ser feil ut. Du bruker web10, gjør du ikke? Da skal du her fylle inn brukernavn. define('DB_NAME', 'db.janfredrik.net'); // The name of the database Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 hmm... denne ser feil ut. Du bruker web10, gjør du ikke? Da skal du her fylle inn brukernavn. define('DB_NAME', 'db.janfredrik.net'); // The name of the database Det hjalp. Kommer tilbake med flere spørsmål om jeg får flere problemer.. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Når jeg har fått kommet til Step 3: Step 3 Fatal error: Cannot use object of type stdClass as array in /usr/home/web/wno49176/wordpress/wp-admin/upgrade-functions.php on line 705 Oppdater jeg så kommer side frem: www.janfredrik.net/wordpress, men jeg kan ikke logge inn siden jeg ikke har skrivd inn brukernavn/passord Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Dette tror jeg har noe med PHP5 å gjøre. Problemet løses ved å installere en nightly-build. Les også her Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Dette tror jeg har noe med PHP5 å gjøre. Problemet løses ved å installere en nightly-build.Les også her Hvem av de skal jeg ta da? Tok denne: http://wordpress.org/nightly/wordpress-2005-01-19.zip og da kom det: http://janfredrik.net/toern/ Uff.. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Prøv en annen nightly eller finn en annen måte å løse det første broblemet på. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Prøvde alle, men samma skjer.. Lenke til kommentar
Shaggy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Når jeg har fått kommet til Step 3: Step 3 Fatal error: Cannot use object of type stdClass as array in /usr/home/web/wno49176/wordpress/wp-admin/upgrade-functions.php on line 705 Oppdater jeg så kommer side frem: www.janfredrik.net/wordpress, men jeg kan ikke logge inn siden jeg ikke har skrivd inn brukernavn/passord change line 705 in wp-admin/upgrade-functions.php from if ($res[0]['Type'] != 'varchar(32)') { to if ($res[0]->Type != 'varchar(32)') { Hadde dette problemet selv... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 I mangel på en CMS/ferdigsystem/forum-kategori flyttes denne til PHP, der vi har en del ligende tråder fra før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå