Gå til innhold

Kan noen gi meg en tutorial? DVD til .AVI elns

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nQdjz0

Kan noen gi meg en tutorial?

Det her er det jeg vil:

Kopiere orginal DVD`ene mine til hardsiken så de skal kunne spilles av i Winamp, filstørrersen er ca 700 mb per time med film. Trenger ikke å ha texta, exstra materiel eller menyen. Kanskje menyen hvis jeg trenger det til får å få 5.1 lyd da...

Skal ikke ha flere filer på ca 700 mb men hvis filmen varer i f.eks 2 timer, da skal den være ca 1400 mb.

Skal ha best mulig kvalitet til minst mulig størrelse. Blir den bra med 700 mb per time? Kvaliteten skal være mest mulig lik DVD kvalitet.

Jeg veit ingenting om dette så jeg trenger en detaljert tutorial. :innocent:

Håper dette var riktig kategori å poste dette i :whistle:

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Ripp DVD'n til hdd med programmet DVD-decrypter, deretter komprimerer du filmene til divx/xvid med Auto Gordian Knot (AutoGK). Med AutoGK får du også med en detaljert turorial til hvordan du skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0
Ripp DVD'n til hdd med programmet DVD-decrypter, deretter komprimerer du filmene til divx/xvid med Auto Gordian Knot (AutoGK). Med AutoGK får du også med en detaljert turorial til hvordan du skal gjøre det.

Prøvde det nå, men det tar VELDIG lang tid... :roll:

Begynnte for noen timer siden og den er bare på 34% i 'second pass'... Men kvaliteten var god i preview da

Kan ta litt tid med ca 50 DVD`r det her... :hmm:

Går det raskere på en P4 1.8 GHz enn AMD 2.8? Hørt at Pentium er raskere enn AMD på det her, men kan ikke være så mye raskere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Nå er det vel aldri gjort på 5 minutter å rippe en DVD i god kvalitet da. :roll:

Vet ikke helt hvilken prosessor som er best på dette, men jeg har i alle fall en Pentium 4 2,8 og bruker ca. 2 - 3 timer på å få en film helt ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...