Gå til innhold

Installere XP på S-ATA

Anbefalte innlegg

Heihå!

Har et problem med en venns PC hvor en 200gb S-ATA er eneste harddisk, noe jeg bare har fiklet med én gang før (men den gang var den ikke primary).

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal få installert XP på denne S-ATA disken?

Har satt i CD-en og PC-en finner disken, men får bare beskjed om at jeg må sette inn en kjørbar enhet og trykke på en tast.

Hjelp? ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å installere på SATAdisken så må du ha driverdisketten som fulgte med hovedkortet. Hvis det er flere SATA kontroller på hovedkortet slik som mitt MSI K8T NEO2 så har jeg både VIA kontroller og Promise kontroller. Plugg i sata kabelen i ønsket kontroller(jeg syns promise er best) så har du driverdisketten til riktige kontroller i diskettstasjonen, boot opp med Win-XP cd'en (boot med cd/dvd i bios:) Så før den starter å laste inn drivere fra cd'en får du valget om du vil ha inn 3.parts drivere e.l altså hold inne F6(hvis du har F-tastlås pass på at den er på, den slår seg av ved reboot :mad: verdens mest irriterende ting :thumbdown: ) Så får du opp et vindu der du velger riktige driver på disketten hvis det flere) Etter det så er alt som normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...