Gå til innhold

Hjelp til ekstern harddisk


Bogan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja det vil jeg tro, men det går litt tregere kanskje

Kanskje? Det går mye tregere. Man, ja, det vil fungere.

 

Hva er det egentlig du spør etter, Bogan? Har du problemer med usb-tilkobling på den eksterne harddisken din? Eller skal du ha ny ekstern harddisk og trenger tips om hvem du skal kjøpe?

Lenke til kommentar

Jeg har en WD250 GB som jeg kjøpte et lite HD-kabinett til. Kabinettet heler ValueDisk og er helt OK. Jeg synes det var greit å gjøre det på den måten for hvis jeg noen sinne ønsker å putte HDen inn i min stasjonære, så blir dette enklest.

 

Min ValueDisk er USB2.0, men min bærbare støtter kun 1.0, dette gjør at all kommunikasjon går med ca 1 MB/s, noe som er helt greit til å se film, spille av musikk osv. Men all kopiering til/fra HDen går tregt, samt at det å defragmentere tar forferdelig lang tid.

 

Jeg synes det er veldig trivelig å ha en ekstern HD siden jeg har en bærbar. Håper dette svarte på spørsmålet ditt, som var litt diffust.

Lenke til kommentar

Det er mulig at du hadde fått litt bedre respons hvis du forteller litt mer om hva slags disk du trenger. Hvis vi må hale ut av deg hva du vil ha, så er det lite motiverende.

 

Hvis vi skal kunne hjelpe, må du i det minste kunne svare på disse:

1. Hva skal du bruke disken til?

2. Hva skal du koble den til?

3. Er det viktig om den er stille eller ikke?

4. Hvor mye plass trenger du?

5. Hvor mye forestiller du deg å bruke på den?

 

Ellers er prisguiden som det ble linket til et godt sted å starte. Her får en god oversikt over hvor mye du må betale for hva.

Lenke til kommentar
Det er mulig at du hadde fått litt bedre respons hvis du forteller litt mer om hva slags disk du trenger. Hvis vi må hale ut av deg hva du vil ha, så er det lite motiverende.

 

Hvis vi skal kunne hjelpe, må du i det minste kunne svare på disse:

1. Hva skal du bruke disken til?

2. Hva skal du koble den til?

3. Er det viktig om den er stille eller ikke?

4. Hvor mye plass trenger du?

5. Hvor mye forestiller du deg å bruke på den?

 

Ellers er prisguiden som det ble linket til et godt sted å starte. Her får en god oversikt over hvor mye du må betale for hva.

1. Den skal brukes til en bærbar pc.. Som en mobil lagringsplass.

2. via usb2 men og mot andre pcer som eventuellt kan ha usb1. Finnes det foresten flere tilkoblings muligheter?

3. Den må ikke bråke bidra til merkbart økt støynivå når den kobles opp mot den bærbare...(ikke kjempe viktig)

4. minimum 200gb over dette er det pris pr GB som teller.

5. Vanskelig å si men ved kopiering av andres filer... Den vil bare stå som et lager..

Lenke til kommentar
1. Den skal brukes til en bærbar pc.. Som en mobil lagringsplass.

2. via usb2 men og mot andre pcer som eventuellt kan ha usb1. Finnes det foresten flere tilkoblings muligheter?

3. Den må ikke bråke bidra til merkbart økt støynivå når den kobles opp mot den bærbare...(ikke kjempe viktig)

4. minimum 200gb  over dette er det pris pr GB som teller.

5. Vanskelig å si men ved kopiering av andres filer... Den vil bare stå som et lager..

2. Det finnes også FireWire, som er enda raskere enn USB2.0, men det er ikke alle maskiner (bærbare eller stasjonære) som har FireWire porter. Derfor har de aller fleste eksterne FireWire disker også USB2.0 støtte. Og ja, du kan bruke USB2 på USB1, det er bare forskjell i ytelsen, og ingen forskjell i kompatibilitet.

3. Mulig det er andre som er flinkere til å uttale seg om støy, men Maxtor og Western Digital er kjent for å være blandt de mer støyende merkene.

5. Jeg tenkte på pris... :)

Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 21/01/2005 : 19:51

  Hehe leste litt fort  nja 1500kr kanskje ikke mer...

Hadde jo vært kjekt med fireware kompatibilitet så sannt ikke det fører til stygg prisøkning...

 

De fleste diskene støtter både firewire og usb 2, og de er ikke dyrere på grunn av det. Det kjekke med firewire er at du kan koble flere eksterne disker i serie så slipper du å bruke opp portene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...