Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

forandre mac adressa.

Anbefalte innlegg

jeg testet med ett passord på 14 siffer, dette tok det ca en og en halv time og cracke... det inneholdt kun bokstaver...

var det siffer eller bokstaver og var den kun i samme "case" dvs lowercase eller uppercase. Man burde ha passord med små, store bokstaver, tegn og tall. da er man ganske mye mer sikker. egentlig gir jeg en god faen i om jeg blir hacka, hakke scpenn som kan bli stjålet eller noe som helst spennende elektroniske spor som kan brukes til noe fornuftig alikevell. haha :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
endrer du mac adressen og en lik adresse dukker opp på nettet samtidig så vil ikke du komme på nett

derfor er mac adresse unik

hmm har tenkt på det..tenkte å teste å bytte mac adressa til en mac adresse jeg har på et annet gammelt kort el noe. men så det går ikke ann og "lure" nettveket, bare softwaren... hmm er det noe vits egentlig da?

Lenke til kommentar

MAC adressen lar seg enkelt manipuleres. Bytt ut de siste to hexa verdien, skulle holde i massevis.. De fleste driverne lar deg forandre MAC.

Det kan være mange grunner til å ønske å bytte MAC, de gangene jeg har hatt bruk for det har det vært for å klone en annen adresse. Da gjerne for å få tilgang til greier du egentlig ikke skal ha tilgang til.. uff uff..

Lenke til kommentar
jeg er relativt sikkert på at du kan lure nettverket og....

dersom du vil så kan du få en switch til å sende deg alle pakkene som en annen pc får.(nettverkssniffing).....

må bare si at jeg ikke er helt 100% sikkert på dette men....

musa

I prisippet ganske enkelt ja.. men det er en god del mer som må gjøres før du vil få full tilgang. Du får fort konflikter av forskjellig art om du ikke er helt sikker på alle tingene som må være lagt til rette for å få det til å fungere..

Men vet ikke om det er helt "lovlig" å diskutere disse greiene på dette forumet, forsåvidt ikke noe problem da det er flere gode forum rundt omkring der slike tema diskuteres daglig.. google litt rundt så finner du fort noen

Lenke til kommentar

dersom du skal sniffe ett nettverk finnes det flere grunnlag for å gjøre det:

1. du skal ekspreentere ett eget nett du har lov til å leke med for å lære

2. du gjør det for å få passord eller likn, ulovlig

3. du gjør det samme som på nr 1, bare leke men på ett nett med andre som ikke har gitt deg tilatelse, også ulovlig...

så lenge du sniffer ting som er eget så er det lov. og jeg går ut i fra at ingen gjør dette på neste lan party...

"med kunnskap følger ansvar"

Musa

Endret av General_musa
Lenke til kommentar
dersom du skal sniffe ett nettverk finnes det flere grunnlag for å gjøre det:

1. du skal ekspreentere ett eget nett du har lov til å leke med for å lære

2. du gjør det for å få passord eller likn, ulovlig

3. du gjør det samme som på nr 1, bare leke men på ett nett med andre som ikke har gitt deg tilatelse, også ulovlig...

jeg leker med mitt egent nettverk for å lære, har ikke tenkt å gjøre noe ulovlig.

MAC adressen lar seg enkelt manipuleres. Bytt ut de siste to hexa verdien, skulle holde i massevis.. De fleste driverne lar deg forandre MAC.

enkelt? hmm du sier de feste drivere lar deg forandre mac adressen, trenger jeg ikke det "skummle" programet som er nevt tidligere da el?

så egentlig holder det å gjøre det på denne måtten som vist tidligere...

endremac.jpg

mvh

lilfire

Endret av lilfire
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ting du kan gjøre med MAC adressen til et nettverkskort:

1. Skifte den med software.

MAC(Media Access Controll) er brent inn på nettverkskortet av produsenten..

første delen viser hvilken produsent som har laget kortet, andre delen viser hva modell kortet er og siste delen er nummeret til kortet. Ifølge mange bøker om dette emnet skal MAC adressen være unik for alle nettverkskortene på kloden, men dette er ikke alltid rett som sagt tidligere i andre poster.

Som noen sier her er at MAC adressen ikke kan skiftes vil jeg si ikke er helt rett.

Det er rett at den er brent på kortet, den sitter lagret i en chip på nettverkskortet. Dette kan du faktisk skifte, men dette vil ikke være enkelt for oss dødelige siden du da må skrive om driveren til kortet, med MAC adressen du vil ha, for så å flashe nettverkskortet.

Så ting du faktisk kan gjøre med MAC adressen til nettverkskortet:

1. skifte MAC med software

2. skifte MAC med å flashe kortet

Ting du vil skifte MAC adressen din for å gjøre kan være å skjule "ulovlige" aktiviteter du kan ha for deg på et lan, du kan skjule et DOS angrep, skjule en pc på nettverket, 'sniffe' pakker som egentlig skulle ha gått til mål pcen. Dette var noen muligheter..

Om du mener noe jeg skrev er feil må du bare si fra, dette er ting husker etter å ha lest noen artikler om dette..

-mvh ColaKanne

Lenke til kommentar
endrer du mac adressen og en lik adresse dukker opp på nettet samtidig så vil ikke du komme på nett

derfor er mac adresse unik

hmm har tenkt på det..tenkte å teste å bytte mac adressa til en mac adresse jeg har på et annet gammelt kort el noe. men så det går ikke ann og "lure" nettveket, bare softwaren... hmm er det noe vits egentlig da?

Stemmer dette da?

Dersom du mener "LANet" når du referer til "nettet" stemmer dette, men dersom du mener "Internett" stemmer det ikke. Når man kommuniserer i et internettverk som anvender IP er det vel bare IP-adresser som brukes (MAC-adressen er vel ikke en gang med i IP-pakkene)? Det er vel kun i lokalnett at man bruker MAC-adresser, dvs man mapper fra IP til MAC vha ARP og leverer til den lokale maskinen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...