ways Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 ting fungerte ikke helt da jeg prøvde meg på å installere ATIs nye drivere. nå funker ikke openGLprogrammer på maskinen lengre. dette før jeg om jeg prøver å reinstallere: lars@aotearoa:/usr/share/gdesklets/Displays $ sudo apt-get install fglrx-driver Password: Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done The following NEW packages will be installed: fglrx-driver 0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 3 not upgraded. Need to get 0B/2564kB of archives. After unpacking 7836kB of additional disk space will be used. Preconfiguring packages ... (Reading database ... 93040 files and directories currently installed.) Unpacking fglrx-driver (from .../fglrx-driver_2.6.8.1.3-5_i386.deb) ... Leaving `diversion of /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2 to /usr/share/fglrx/diversions/libGL.so.1.2 by fglrx-driver' dpkg: error processing /var/cache/apt/archives/fglrx-driver_2.6.8.1.3-5_i386.deb (--unpack): trying to overwrite `/usr/X11R6/bin/fgl_glxgears', which is also in package fglrx-4-3-0 dpkg-deb: subprocess paste killed by signal (Broken pipe) Errors were encountered while processing: /var/cache/apt/archives/fglrx-driver_2.6.8.1.3-5_i386.deb E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) Lenke til kommentar
Psy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Prøv å avinstallere fglrx-4-3-0 først med apt-get remove fglrx-4-3-0,evt. dpkg -r fglrx-4-3-0. Lenke til kommentar
ways Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Prøv å avinstallere fglrx-4-3-0 først med apt-get remove fglrx-4-3-0,evt. dpkg -r fglrx-4-3-0. hm. trodde jeg hadde prøvd det..? men det ser ut til at det gikk bra da: lars@aotearoa:~/musikk $ sudo apt-get install fglrx-driver Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done The following NEW packages will be installed: fglrx-driver 0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 3 not upgraded. Need to get 0B/2564kB of archives. After unpacking 7836kB of additional disk space will be used. Preconfiguring packages ... (Reading database ... 92954 files and directories currently installed.) Unpacking fglrx-driver (from .../fglrx-driver_2.6.8.1.3-5_i386.deb) ... Leaving `diversion of /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2 to /usr/share/fglrx/diversions/libGL.so.1.2 by fglrx-driver' Setting up fglrx-driver (2.6.8.1.3-5) ... men ikke helt ferdig enda: lars@aotearoa:~/musikk $ kaffeine: error while loading shared libraries: libGL.so.1: cannot open shared object file: No such file or directory hvilken pakke inneholder libGL.so? har gått gjennom ati-howto'en uten å finne løsningen.. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) apt-get install XFree86-Mesa-* eller apt-get install xorg-11-Mesa-* Endret 21. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå