simenkvalen Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 vet ikke om dette er helt rette plassen å plassere denne posten, men jeg prøver.. har hatt litt problemer med windows i det siste..når maskina har stått på ca 30min så begynner den å gå utrolig treigt..når jeg går inn i oppgavebehandling så står der at explorer bruker 99% av cpu og ca 230mb av minnet.. noen som vet hva som kan være galt? har kjørt spybot search&destroy, ad-aware se personal og microsoft antispyware, men dette har ikke hatt noen virkning..trenger virkelig hjelp nå.. Lenke til kommentar
federal Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hei, jeg har blitt plaget endel med det samme når jeg skal spille av filer som er lastet ned bl.a. fra dc++. Disse filene er delvis ødelagte da... Du viste kanskje dette men du kan avslutte explorer i oppgavebehandling og så starte kjør interfacen med windowstasten+r og skrive explorer og velge 'ok', da virker maskinen til neste gang det skjer. Lenke til kommentar
moray Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg tenkte på problemet med avi-filer da jeg så denne topicen. Dette kan forårsake så stor CPU-usage. For å fikse problemet kan du gjøre dette: 1. Skriv Regedit i Run eller kjør (engelsk/norsk utgave) 2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Slett "Default"-verdien, som er "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Nå vil du miste funksjonen der Windows lister opp AVI-informasjon som bredde, høyde, bitrate etc for avi-filer, men det er en liten pris å betale, synes jeg. Lykke til! Lenke til kommentar
gaupaz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hei jeg hadde det samme problemet du har nå,,hos meg var det når jeg starter soldier of fortune 2(spill) så gikk cpu opp til 99%,,da jeg hadde lagt til en tråløs antenne til routeren min så skjedde dette,,så jeg tok vekk den tråløse antenna og nettverkskortet og kobla routeren til pc,da ble det borte,,vet ikke om det var til noe hjelp men det er tydligvis at det er et programm som gjør dette Lenke til kommentar
simenkvalen Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Hei, jeg har blitt plaget endel med det samme når jeg skal spille av filer som er lastet ned bl.a. fra dc++. Disse filene er delvis ødelagte da... Du viste kanskje dette men du kan avslutte explorer i oppgavebehandling og så starte kjør interfacen med windowstasten+r og skrive explorer og velge 'ok', da virker maskinen til neste gang det skjer. det er som regel dette jeg gjør, men det er utrolig kjedelig at dette skal skje hele tiden Lenke til kommentar
simenkvalen Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg tenkte på problemet med avi-filer da jeg så denne topicen. Dette kan forårsake så stor CPU-usage. For å fikse problemet kan du gjøre dette: 1. Skriv Regedit i Run eller kjør (engelsk/norsk utgave) 2. Gå til HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler 3. Slett "Default"-verdien, som er "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}" Nå vil du miste funksjonen der Windows lister opp AVI-informasjon som bredde, høyde, bitrate etc for avi-filer, men det er en liten pris å betale, synes jeg. Lykke til! får vel prøve dette senere i dag da..sitter ikke hjemme akkurat nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå