Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sjekke Uploads hastighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-14 17:38, Kjetil Lura skrev:

borre eg tror DU-Meter viser feil,den viser DL 183kb/s UL 25kb/s på max med telenor 704/128.

Kjetil


 

Det viser nok ikke feil, nei.

 

Når 2 pc'er kommuniserer, sendes data i "pakker" på en viss størrelse. Det er ikke alltid at disse pakkene kommer fram uskadet, eller kanskje blir mistet på veien. Derfor sendes det ut såkalte "ack - packets", slik at dersom en eller flere pakker mistes eller ikke kan brukes, sendes det ikke ut ack - pakker for disse, og de sendes på nytt.

Så det du ser er trafikken med ack - pakker som går ut. Prøv å sende en større fil, f.eks. uploade en fil på to - tre MB til hjemmesideområdet ditt. Da får du sett sånn noenlunde hastigheten

 

For øvrig er det ingen vits i å klage på lav upload - hastighet, så lenge nedhastigheten er slik den skal. Hva skal du men enorm uploadshastighet anyway?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 18:43, yummy skrev:

For øvrig er det ingen vits i å klage på lav upload - hastighet, så lenge nedhastigheten er slik den skal. Hva skal du men enorm uploadshastighet anyway?


Sette opp en server som faktisk kan brukes til noe.

 

Enkelte ISP'er tillater ikke at kundene setter opp servere, men ikke alle er så kjipe.

Lenke til kommentar

Quote:


For øvrig er det ingen vits i å klage på lav upload - hastighet, så lenge nedhastigheten er slik den skal. Hva skal du men enorm uploadshastighet anyway?


Jeg hater når jeg sender en fil på f.eks DC eller Grockster og jeg kun gir ut i 5kb/s. Er så dumt for han andre. Vil gjerne ha maks ut av linja

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 19:03, Langbein skrev:

Sette opp en server som faktisk kan brukes til noe.


 

DET er jo kjekt, da. Jeg synes det er litt idiotisk om man skal ha lavere upload enn 100 - 128 Kbit/s. Hva er vitsen med fastlinje om den ikke skal være raskere enn ISDN begge retninger?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 17:38, Kjetil Lura skrev:

borre eg tror DU-Meter viser feil,den viser DL 183kb/s UL 25kb/s på max med telenor 704/128.

Kjetil


 

Ikke så rart, DU-Meter viser IKKE feil. DU-meter viser derimot kB/s (som godt kan ligge på 183/25(Noe som faktisk var ganske bra nedhastighet))

Mens de tallene (704/128) du refererer til et kbps (kilobits pr. sekund), dette er helt forskjellige måleformer, kbps blir brukt i salg fordi dette høres ut som mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...