ampersand Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hei! Jeg har et trådløst nettverk og broren min kjøpte seg bærbar pc men når han kobler til nettverket får han ikke tilgang på nettet selv om den sier den er tilkoblet. Jeg sjekket ip addressen og den viser 169.... et eller annet, mens ip på huset er jo 192.168... Har hatt dette problemet på de andre pc iblant også, men det har som regel løst seg når jeg restarta routenr, men det hjelper ikke nå. Noen som vet hva dette kan komme av ? Takk Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Ip-adr. du får som starter på 169, er en lokal IP-adr. som automatisk er gitt PCen fordi den ikke har greid å få en IP-adr. fra routeren... EDIT: Med andre ord så vet jeg ikke hva det kan komme av.. Siden den greier å koble til routeren, burde den også greie å få ip-adr... Du har ikke noe filter av noe slag på routeren? Det er det eneste jeg kan tenke meg at det er.. Endret 21. januar 2005 av Mysil2 Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Eit par ting som ein bør sjekke. 1) Er dhcp aktivert? viss så, antal iper (subnett) som er sett til utdeling. 2) Kryptering aktivert? Viss så er det sikkert at du har sett inn rett wep/wpa nøkkel. 3)Er SP2 (viss du kjører XP) så kan det være litt buggy å sette opp trådlaus mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå