Gilbert Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) (Dette innlegget skal enten i WDS-forumet, Programvareforumet eller MACforumet. Fordi jeg ikke vet hvor feilen er, forsøker jeg å utelukke wds og programvareforumet, fordi feilen kun oppstår når jeg bruker mac, men med tilsvarende programvare som windows). Når jeg er på internett med IE 5.2.2 på mac osx fungerer ingen animerte gif-er. synes dette er rart, da det fungerer utmerket på pc med ie. Er det ie som er på tur, er det mac som ikke kan behandle animerte gifer, eller noe helt annet? -f Endret 22. januar 2005 av fjartan Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Skal ikkje være noe problem med animerte gif, sittet på nett med mac siden 1995 uten å merke noe til slikt. Derimot er IE 5.2 for Mac verdens dårligste browser, det er flere år siden den ble oppdatert sist (2001).. Kan være noe her. Funger gifs i andre browsere? Bruk Safari eller Firefox Opera begynner å fungere bra, håper at v8 vil være uten problem. Endret 21. januar 2005 av kvikks Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Joda, IE for Macer vel på linje med IE for PC - bortsett fra at det var enda litt dårligere. Er ikke aktuelt å bruke slike naturprogrammer som Safari, så løsningen må være å skifte nettleser ja Endret 21. januar 2005 av fjartan Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Problemet er nok at du bruker IE. IE er ille på Windows, men det er forferdelig mye dårligere på Mac. Tregt, ekkelt, generelt ondt. Selv foretrekker jeg OmniWeb, men kan hoppe over til Safari skulle det bli behov. OmniWeb bruker samme kjerne som Safari, men er fullstendig overlegen når det gjelder high-end-features, som barskere tabs (den beste implementasjonen av tabs for samtlige weblesere på alle plattformer, spør du meg), standard ad-block/popup-block, per-site-preferences (nydelig om man havner på en teit webside som blokkerer ut alle browsere den ikke kjenner igjen, eller om den er teit på div. andre måter) og workspaces/lagrede browsersessions (den husker hvilke sider du var inne på sist du brukte programmet og andre ting som vindusstørrelse/-konfigurasjon, og starter opp dette når man fyrer opp programmet igjen. Ypperlige greier!). Har nylig konvertert en bruker fra Firefox, som mer eller mindre øyeblikkelig pimpet OW på omtrent alle kameratene sine. Endret 21. januar 2005 av Zapchud Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Problemet er nok at du bruker IE. IE er ille på Windows, men det er forferdelig mye dårligere på Mac. Tregt, ekkelt, generelt ondt. Vel, jeg tror nok problemet er mer sammensatt enn det. Jeg forsøkte samme animerte gif'er på samme os, samme versjon av IE, men på en annen maskin (samme type) - det fungerte. Lukter mistenkelig at dette er et lokalt problem, sansynligvis av en slik karakter at det er umulig å finne årsaken (jeg hadde håpet det fantes en eller annen idiot-funksjon i IE for Mac som het "deaktiver gif-animasjon" eller no sånt ) Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 (jeg hadde håpet det fantes en eller annen idiot-funksjon i IE for Mac som het "deaktiver gif-animasjon" eller no sånt ) Browsere med respekt for seg selv har selvsagt dette innebygd. (Les: OmniWeb). ;-) Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 HÆ? Finnes det seriøst programutviklere som prioriterer en slik funksjon? Det er det verste jeg har hørt... Jeg trodde oppførselen til en gif var gitt av filen og ikke kunne påvirkes av nettleseren eller serveren. Enten det, eller så er du i et utrolig køddehumør nå... Spøk til alvor, likte den tab-browsinga på screenshots'ene. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 HÆ? Finnes det seriøst programutviklere som prioriterer en slik funksjon? Det er det verste jeg har hørt... Jeg trodde oppførselen til en gif var gitt av filen og ikke kunne påvirkes av nettleseren eller serveren. Enten det, eller så er du i et utrolig køddehumør nå... Køddehumør? Se på avataren min. Ser jeg ut som en som kødder? Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Tenkte bare jeg skulle legge til at det ikke stopper ved at man kan slå av animasjon av GIF. Man kan velge mellom "Forever", "Once", "Thrice", "20 seconds" og "Never" på tilvalget "Animate images". Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Så ufattelig morsomt at det finnes slikt Vel, i dag fungerte det igjen, må ha vært noe galt med hydrokoilen. Er det ikke det man pleier å si når det har vært en ukjent feil? Merkelig var et i alle fall, men er glad det fungerer nice nå :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå