Gå til innhold

Ødelagt skjerm på Loox 720

knuthfk

Anbefalte innlegg

Uten å selv være skyld i det, har skjermen på min nesten nye Loox 720 blitt ødelagt. Ringte FS sentralt, men de sa det ville bli for dyrt å reparere. Må kjøpe ny. Litt ergerlig, særlig ettersom jeg trenger den i mitt daglige virke. Synd å kondemnere maskinen. Noen som vet om gode verksteder som kan ha råd?

Bor såpass desentralisert at her ikke finnes butikker med kompetanse på PDA. :cry: Tips til hva jeg kan gjøre mottas med takk!

Mvh

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FSC Pocket LOOX 720 er jo relativt kostbare, så at det blir for dyrt å reparere stiller jeg meg tvilende til.

Det spørs jo da om det bare er knust glass det dreier seg om? Hvis glasset inneholdet LCD-displayet og trykkfølsomheten, så kan det bli verre. Men det er jo ikke sikkert.

Vi bruker disse på jobben forresten. Har ennå ikke sendt inn noen. Men hvis det har skjedd uten at det er din feil, så kan du jo selvsagt legge ansvaret på de du kjøpte den av (garantien).

Sveinl.

Lenke til kommentar

Ser at jeg kanskje var litt upresis. Skjermen er totalødelagt. Vet ikke helt hva en slik skjerm består av, men jeg har forstått at det er flere lag og at trykkfølsomme skjermer er ganske dyre. Skjermen lyser opp når man skrur den på, men alt flyter utover. Kundebehandler hos FS var ikke helt sikker, men gjettet at en slik skjerm koster ca 3-3500 og at det er litt krevende å skifte den - ergo vil det neppe lønne seg ettersom man får ny for ca 4500. Synes dog det virket litt rart at deleprisene var så høye..

Kan ikke ta det på garantien. Skaden skjedde pga noen (ikke meg :) ) mistet den i bakken.

Forresten er den kjøpt i november hos mpx. Hadde ikke engang rukket å få en ripe på seg.

Har lyst til å få det fikset, men skal uansett ha ny, har vært veldig fornøyd med looxie :love:

Endret av knuthfk
Lenke til kommentar
Ser at jeg kanskje var litt upresis. Skjermen er totalødelagt. Vet ikke helt hva en slik skjerm består av, men jeg har forstått at det er flere lag og at trykkfølsomme skjermer er ganske dyre. Skjermen lyser opp når man skrur den på, men alt flyter utover. Kundebehandler hos FS var ikke helt sikker, men gjettet at en slik skjerm koster ca 3-3500 og at det er litt krevende å skifte den - ergo vil det neppe lønne seg ettersom man får ny for ca 4500. Synes dog det virket litt rart at deleprisene var så høye..

Kan ikke ta det på garantien. Skaden skjedde pga noen (ikke meg  :) ) mistet den i bakken.

Forresten er den kjøpt i november hos mpx. Hadde ikke engang rukket å få en ripe på seg.

Har lyst til å få det fikset, men skal uansett ha ny, har vært veldig fornøyd med looxie  :love:

Kanskje noe som kan dekkes over husforsikring som f.eks sykler ?

Blir nok en egenandel å betale for kameraten (?) men billigere enn å kjøpe ny.

Lenke til kommentar

Reiseforsikring er aldri veldig dekkende, men det er ofte bedre enn ingenting... For verdifulle gjenstander som digitalkamera, PDAer, laptoper etc. så bør man tegne egne verdigjenstand forsikringer. Merk at selskapene typisk ikke gir deg slike forsikringer uten at du er kunde der fra før av...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...