Gå til innhold

GeForce 6600 GT, 350W ?

Jarek

Anbefalte innlegg

Hei, har nå kjøpt meg et nVidia 6600 GT kort og skulle installere dette. Men så leser jeg på pakken at kortet krever minst 350W - jeg har bare en 230W's :cry: strømforsyning (tror jeg - stod det på den) men så fant jeg denne siden her i forumet PowerSupplyCalc der står det at et 6800 Ultra kort bare bruker '110 Watt' -- Stemmer dette? Bruker virkelig 6600 GT 350W og 6800 ultra bare 110W ? :hmm:

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet ditt bruker nok ikke mer enn 6800ultra\gt, men for å kjøre hele pcen sammen med 6600gt så krever pcen din 350w for at det skal være stabilt. Cpu, ram, harddisker bruker også strøm vettu.

Endret av trra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Bare 110 Watt?"

Det er jo mye det da... Legger du sammen 110Watt for skjermkort og ca. 100Watt for CPU (Prescott f.eks.) er det allerede nær det PSU'et ditt kan drive.. og da har vi ikke lagt til for HK, minne, HD, CD/DVD etc...

Tror du kan belage deg på å bytte PSU, men når det er sagt så vil f.eks. ett Chieftec 230W PSU fint drive et relativt kraftig system.

Her kan du lese litt om hvor mye Watt skjermkort drar i praksis.. De nyere korta bruker slett ikke mer enn f.eks. den gamle FX-serien (som er en strømsluker).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...