Gå til innhold

Kabinett tester, og erfaringer/forespørsler.

Anbefalte innlegg

Topic sier en del, men her ønsker jeg at dere poster bilde av ditt kabinett og skriver en erfaring på det. Gjerne Flere erfaringer om samme type, så kan vi sammenligne og lage konklusjoner.

Hvis det er noen som tester kabinetter der ute så må dere gjærne komme med testene deres her.

hvis du ønsker en erfaring om et kabinett kan du spørre her.

Min:

007.jpg

(mitt er svart)

Et Chieftech Matrix Midi tower.

Dette kabinetet har et flott utseende og har en genial plassering av ting, god plass og gir en fin luft gjennomstrøming selv om du har mye stæsj..

011.jpg

harddisk rammene kan du lett ta ut av kabienettet (bilde under), hvis du skal ha en støvtørk , det er plass til 4-5 vifter, men det beste er at 2 av disse kan settes foran Hardiskene.

013.jpg

jeg vil gi det en 7.

Bilder hentet fra deviantart.com

Det var min så nå dere komme med deres, selvlagde eller kjøpte kom an og post i veg... :dribble:

Venter i spenning :)

[Edit]Emne tittel endret, neon som har et forslag på en bedre venligst Pm meg.[/Edit]

Endret av Omy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe et nytt kabinett og er ganske sugen på Lian li!

Jeg hadde først planer om å kjøpe Pc6277b eller hva det heter, men siden jeg ikke skal ha vannkjøling er det lite vits i!

siden jeg vil ha med rute i sia kom jeg over:

DETTE

er det noen som har noen erfaring med det?

MVH

Hans Petter

Endret av hansakebab
Lenke til kommentar

Jeg har et Aopen H600B, det medfølger 350 Watt strømforsyninge som visstnok skal yte 380 :thumbup:

Det er plass til 4 harddisker, 4 kabinettvifter, det lønner seg og kappe "hullene" som viftene skla plasseres "inni" du vil da få mye bedre luftgjennomstrømning.

Det er et kabinett med litt stil til en billig penge synes nå JEG :)

det er en test av kabinettet her!

kan slenge med noen bilder av mitt:

post-153-1106314322_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg hadde først planer om å kjøpe Pc6277b eller hva det heter, men siden jeg ikke skal ha vannkjøling er det lite vits i!

DETTE

MVH

Hans Petter

Du MÅ jo ikke ha vannkjøling for å ha glede av et Lian Li 6277 kabinett! :)

P.g.a. den gode ventilasjonen, ekstra lengde og bredde vil de fleste PC-byggere ha stor glede av dette kabinettet!

Overklokking.no's test av 6277

Hadde jeg ikke allerede hatt et Lian Li 6077, hadde jeg nok slengt meg på dette tilbudet!

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Mercury Mesh, Svart:

pxec7105hbk.jpg

Pluss:

-Ganske artig å se på

-Perforerte sidedører/topp

-Heldekkende støvfilter på sidedører/topp

-God plass (i forhold til mitt gamle Q-Tec)

-Stealth-Rom til 2 optiske drev

-Ytterligere 2stk 5.25" brønner

-5stk brukbare 3.5" brønner, en blir brukt av LCD

-Enkel festing for 120mm vifte i bakkant m/brakett

-Plass til 3stk 80mm vifter i sidedør

-Plass til 1stk 80 mm vifte i topp*

-Thumbscrews

-Tilnærmet skrueløst**

-God luftgjennomstrømning

Minus:

-Ganske lite isolert***

-Litt for sterke Power, og HDD Activity LEDs

-Frontkontakter uten sleeves****

-Føles litt skjørt (med trykk på ø'en :p )

*IKKE med bZerk PSU, da denne er dypere enn ATX standardene som gjør at den blokkerer vifteplassen

**Få bort den skrueløse grafikkortdingsen. Jeg fikk ikke kortet mitt inn med den greia på. Mye bedre med litt skruer der.

***På grunn av perforerte sidedører/topp. Velg mellom lufgjennomstrømning eller en stille PC.

****Blir ekstremt rotete, så må du finne frem manualen. Er ikke slike fine kontakter du bare setter inn den veien de passer, her må du finne ut hvor VCC er og alt slikt stress. Kan fikses med at den tas ut og du setter inn en LianLi kortleser, det har jeg gjort :!:

Lenke til kommentar
Hei!

DETTE

MVH

Hans Petter

Dette så ut til å passe deg, over halve prisen til pc6277b og har 2x120mm vifter, så her får også ganske god ventilasjon som i pc6277b. Har ekstremt lyst på det selv, men vet ikke om jeg skal siden jeg har et chieftec som fungerer utmerket, utenom når jeg skal på lan ofc(vekten, veier ca 20kg!).

Lenke til kommentar

011.jpg

jeg tenkte på denne typen fester jeg da... , men åssen ser det ut inni er det slik at Chieftech har same løsning på Matrix serien som på dragon serien sin? siden de er meget like og basserer seg på samme type kabinett size's?

Endret av Omy
Lenke til kommentar

Jeg er nå lei mitt ferdig modda kabinett samt. det bråker noe fælt og dårlig kjøling og liten HDD. plass !

Jeg er nå på utikk etter ett nytt, jeg har ett stramt budsjett, og har funnet 1 kabinett jeg kunne tenkt meg p.g.a støydempingen !

noen erfaringer med Dette Kabinettet ?

Hiv gjerne inn forslag, men ikke noe dyrere enn 1000 MAX ! (Ikke noe ferdig modda greier)

Noen erfaringer med Aopen H600B ? plass til mange disker ? rot ? varme ? (se specs så forstår du kanskje :) mulig og modde det ?

Endret av Lucas
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe nytt kabinett men har litt problemer med å velge :)

Det jeg ønsker meg er et stille, stilig, monteringsenklet kabinett med en god psu!

Noe som virker umulig med mitt budsjett :no:

Her blir det snakk om kompromiss ;)

Jeg har kikket på disse så langt:

Chieftec lbx-02 Her er det mer info. ser bra ut og har atx 2.0 psu :thumbup: veier 16kg! :ermm: Vet ingenting om støynivået.

antec 2650 mer info her! stillegående og kjølig :thumbup: Hva med psu'en? :dontgetit:

AC silentium T2 mer info her! Stille, støydempet og relativt kraftig psu :thumbup: 20 pins psu :cry: Har hatt problemer med å finne ut om denne kan kjøre msi diamond 939 SLI (med overgang? (hk'et trenger -5v pin))

Hvis noen har erfaring med noen av disse kabinettene vil jeg gjerne høre!

Ellers er all kvalifisert og ukvalifisert synsing velkommen! (inkludert andre forslag) :D

Lenke til kommentar

Har et lian Li pc--71

Pluss:

• Pent ytre
  • Lav vekt
  • God byggekvalitet
  • Viftefilter
  • uttagbart harddiskrack
  • Innebygget fankontroller

Minus:

• Kan ha en tendens til å skape vibrasjonsstøy
  • Innebyggete viftegriller bak gir særdeles dårlig luftgjennomstrømning
  • Kunne godt brukt en 120mm bak, men no biggie.
  • Prisen

Alt i alt er jeg meget fornøyd med mitt kjøp; 9/10.

post-153-1106667918_thumb.jpg

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
har aopen h600b og har ikke noe negativt å si om det

Siden du har det, kan du svare på det jeg spør om ?

mye rot ? (kabler litt her og der :p ) varme ? (blir det varmt eller fin luft gjennom strømming ?) Harddisk plass ? er det plass til mange harddisker ?

cd-rom

dvd-rom

vifte styring

hvor mange disker under de 3 er det plass til ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...