Samurai99 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Hei, jeg sliter med å legge ut bilder sammen med teksten i et innlegg. Jeg vet at det er mulig å legge filer som vedlegg, men jeg vil gjøre sånn at bildet vises når man åpner emnet, sammen med teksten. Har Photoshop, men har ikke prøvd det der enda, da jeg ikke er noen ekspert Prøvde det tidligere i Paint, men problemet mitt da var at jeg fikk med den hvite rammen rundt, da jeg lagret bildet. Hvis jeg f.eks. tar Print Screen og bare vil ha en liten del av skjermbildet, må jeg klippe vekk resten, men hvordan skal jeg få det jeg har igjen til å bli det ferdige bildet (uten hvitt rundt kantene) ?? Og til slutt: Jeg har en konto hos Photobucket, hvor jeg kan laste opp bilder. På den måten kan jeg linke til de bildene jeg trenger hvis jeg legger dem der, men er det noen enklere måte å gjøre det på? Håper noen som er flinke på dette kan gi meg svar, er ny her Endret 21. januar 2005 av Joakim83 Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Ingen som er flinke med bruk av forumet her? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Ut i fra hvordan jeg kan tolke det, er det img-taggen du er på jakt etter: [IMG=http://www.example.com/image.jpg] For å "klippe" bildet som du snakker om, åpne det i Photoshop og bruk crop-tool for å velge den delen du vil ha med. De "hvite kantene" du snakker om vil da forsvinne automatisk. Deretter velger du Save eller Save for web. Lenke til kommentar
Samurai99 Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Bare prøver ut en gang: Det ser ut til å virke, jeg klippet ut litt av avataren min og la den inn på Photobucket.com Tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå