apoxdigital Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Sakset fra Slashdot.org : "OSNews features an article written by Nicholas Blachford about the new processor developed by IBM and Sony for their Playstation 3 console. The article goes deep inside the Cell architecture and describes why it is a revolutionary step forwards in technology and until now, the most serious threat to x86. '5 dual core Opterons directly connected via HyperTransport should be able to achieve a similar level of performance in stream processing - as a single Cell. The PlayStation 3 is expected to have have 4 Cells.'" Kilde (Slashdot.org) Cell architecture forklart i detaljer Alt jeg kan si utifra det jeg har lest er at det ser ekstremt lovende ut. No critiques Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) "Dual core Opterons directly connected via HyperTransport should be able to achieve a similar level of performance in stream processing - as a single Cell. The PlayStation 3 is expected to have have 4 Cells." For å være helt ærlig tror jeg Cell-hypinga må tas med ei bøtte eller to salt. Da jeg ser en direkte sammenligning i ytelse på samme applikasjoner skal jeg være med på hypen, men foreløpig er det jo bare tomt prat. Kan godt hende det blir en bra prosessor, for all del, men jeg er bare litt avventende. Hybridmaskiner kan jo bli morsomt dog. Cell som coprosessorer eller som ekspansjonskort hadde jo vært svinegøy. Endret 21. januar 2005 av CAT-scan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå