Fuzzie Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Etter endelig å ha fått til koblingen og oppsettet av Topcom skyr@cer WBR 254g så trodde jeg virkelig at alt var iorden.. Men ikke det nei...Nå er internett så tregt at det er helt umulig og surfe. Sjekket hastigheten på nedlasting og den lå på 500 bytes, skal være 80 kbs ifølge telenor. Prøvde å deaktivere norton internet security uten at det hjalp. Prøvde å slå av maskinen som deler min internettkobling, men hastigheten er like lav. Kobler jeg tilbake adsl modemet er alt som før, så det må være pga Topcom skyr@cer WBR 254g Boksen. Er det noe annet jeg kan prøve å gjøre for å få tilbake hastigheten? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Reset modemet. Er et kjent problem med disse modemene - når man kobler til router klikker de. Routeren må være påslått (og koblet til modemet) før modemet slås på. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) SkyR@cer WBR 254g må være den mest udugelige routeren jeg har vært borti, så mitt tips er å bytte den med noe annet hvis du har muglighet til det Endret 21. januar 2005 av Hefla Lenke til kommentar
hart Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Kjører du noen som helst form for tilgangskontroll? Noen naboer som leecher på linja di? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 SkyR@cer WBR 254g må være den mest udugelige routeren jeg har vært borti, så mitt tips er å bytte den med noe annet hvis du har muglighet til det ..og det begrunner du med? 99,99% av folks problemer med trådløst nettverk kommer av at de ikke vet hva de driver med når de skal konfigurere og koble til. @petterg: Skyracer WBR254G er en router, uten innebygget modem. @Fuzzie: Hva om du skriver litt mer om hvordan du har konfigurert og satt opp dette, samt hvordan du har plassert PC'ene dine i forhold til routeren. Har du sørget for å oppgradere til siste versjon firmware fra TopCom? Hvordan er signalstyrken? Er det trådløse nettverk i nærheten som bruker samme kanal? Det er mye å passe på når man setter opp trådløst nettverk, og det er her mange får problemer. Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 ..og det begrunner du med? Egene erfaringer. Har satt opp et par routere opp igjennom, men ingen har vært så kranglete som de jeg fikk hos elkjøp. Nettet falt ut konstant, fikk ikke åpnet en eneste port, hastigheten vekslet mellom 108mbit og 18mbit. Etter at jeg kjøpte en router fra Hawkings har jeg ikke hatt et eneste problem. Har også lest andres erfaringer med den her på forumet, og på "forumet" til dinside etter en test av den, heller ikke spesielt lystig lesning... Men selvfølgelig, den har en stor fordel og det er at den er billig....Så hvis man har en uten problemer har man nok gjort et godt kjøp. Hallvard Lenke til kommentar
petterg Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 @petterg: Skyracer WBR254G er en router, uten innebygget modem. .... som er tilkoblet et modem, som sansynligvis er levert av telenor, som ofte har problemer når de kobles til router.... Altså, reset modemet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå