Pingvin Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Har nettopp bygd en maskin for en kompis. Pentium4 1.5Ghz OEM PC400 Asus P4T-F 256MB Rambus PC800 RIMM Original Asus AGP V7100 AOpen big tower HQ08A-P m/300W PSU + div hardware RAM-brikken står plassert i RIMMA1 og C-RIMM brikken står i RIMMA2. CPU-instillingene står til Jumperfree Mode. Ingen andre jumpere er rørt. Problemet er at maskinen starter og alt..men jeg får aldri frem display på skjermen. Jeg har prøvd å bytte til et annet skjermkort (PCI), men samme der. Tenkte også på å bytte strømforsyning, men det blir altfor mye arbeid.. Hva i alle dager kan det være som gjør at maskinen ikke vil starte?? Tips? edit: Ligger problemet kanskje i RAM'en? [ Denne Melding var redigert av: Pingvin på 2001-11-15 23:04 ] Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 Det er vanligvis 4 muligheter som forårsaker slike feil. Det ene er skjermkortet. Siden du har testet med flere skjermkort er nok ikke dette problemet her. Andre feilkilder er Hovedkort, CPU og RAM. Skulle jeg tippe, vil jeg nok tro at det er RAM'en... I de tilfellene jeg har hatt slike problemer har det ALLTID vært RAM'en. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 RAM brikka??? På Pentium4 med RDRAM _MÅ_ du _ALLTID_ kjøre 2 og 2 brikker i parallell, ellers vil det ikke Boote Kjører du 1 brikke MÅ du kjøpe 1 til, og de må være like store, dvs 2x256 vil funke, ikke 256*128. Forøvrig kan du kjøre 2x256+2x128 hvis du vil Lenke til kommentar
Pingvin Skrevet 17. november 2001 Forfatter Del Skrevet 17. november 2001 Heh..jeg har forstått det nå. Har aldri kjøpt P4 med RDRAM før..trodde ikke det var nødt til å være slik. jaja...får sende brikken til Komplett for å bytte den til 2x128, dette tar vel et par uke å behandle. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. november 2001 Del Skrevet 17. november 2001 Komplett (tror jeg det var) var greie med en kompis av meg som gjorde det samme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå