Gå til innhold

Lydløs harddisk til bærbar

ferik

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å kjøpe meg en bærbar en vakker dag, men noen plasser kan man velge mellom mange forskjellige merker harddisker (feks. netshop), så jeg lurte på hvilket merke som er mest lydløs, er ikke så nøye med ytelsen, noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sålenge du holder deg til 5400RPM så får du ganske så lydløse disker.

Samsung Silentseek er veldig stillegående f.eks.

Hvilket merke som er nøyaktig stillest vet jeg ikke, ettersom det kommer nye modeller hele tiden som overgår hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg tror flashminne-disker kommer til å bli mer vanlig, og er det beste alternativet for fremtiden.

dessverre er den disken du nevner ovenfor ikke spesiellt rask, og vil neppe gjøre seg som en systemdisk til å ha OS og programmer på. Den har bare DMA mode 2, med en burst på 16/mps bare, det kan tilsvares med en 5+ år gammel IDE ATA-33 disk i ytelse.

Men gleder meg til det kommer raskere og reellt seriøse alternativer til plate-basert lagring.

Lenke til kommentar

Jeg tror flashminne-disker kommer til å bli mer vanlig, og er det beste alternativet for fremtiden.

dessverre er den disken du nevner ovenfor ikke spesiellt rask, og vil neppe gjøre seg som en systemdisk til å ha OS og programmer på. Den har bare DMA mode 2, med en burst på 16/mps bare, det kan tilsvares med en 5+ år gammel IDE ATA-33 disk i ytelse.

Men gleder meg til det kommer raskere og reellt seriøse alternativer til plate-basert lagring.

Er dette disse tingene Opticom lager? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...