Gå til innhold

Windows krasjet, og får ikke frem noe på disken?


Anbefalte innlegg

Jeg skulle teste en Nec 3520a dvd brenner for en kompis, den virket ikke, men etter jeg sette i slik jeg hadde det tidligere og startet opp kresjet windows. Windows låste sei, je restartet og nå kommer jeg ikke lenger en til sikker modus. JEg har prøvd alle modus, den vil starte men den går så langt at den blå fremdrifts måleren går en halv gang over skjermer og så restarter den. Jeg har sett i en annen harddisk med windows på, setter i 200gb WD disken som alle dokumentene ligger på men ikke noe, den finner disken men jeg får beskjed om at disken ikke er formatert og om jeg vil formatere. Hjelp jeg vil ha ut igjen dokumentene mine, noen som vet om et program etc. som jeg bruke for å få ut dokumentene mine?

 

Er svært takknemlig for hjelp!!

 

Mvh.

 

Chris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har noen muligheter som du kan prøve ut. jeg tar dem i rekkefølge:

 

1. Du kan kjøre diskcheck i "dos". Du må ha WinXP-cd'en og gå så langt i den til du kommer til du kan velge "reparer Windows". Velg denne og du får etter det jeg husker et program i et "dos"-vindu. Her kan du taste inn "Chkdsk". Det kan hende at den fikser problemet ditt. Hvis ikke.....:

 

2. Kan du gjøre følgende:

Ta ut harddisken som du ikke kommer inn i og gjør den til "slave". Sett inn den harddisken i en annen pc som har WinXP. Nå vil den harddisken komme opp i "Windows Utforsker". Herifra kan du ta ut alle de programmene og dokumenter som du vil ta backup av. Nå er det bare å Klippe og lime / kopiere og brenne ut på cd/dvd.

 

Begge disse løsningene har fungert for meg før.

Øvelse er løsningen for å lære.

 

Lykke til ;)

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...