Gå til innhold

Pc starter etter lynnedslag men null bilde

speed-man

Anbefalte innlegg

Hei har en gammel pc her som lynnet tok seg av for noen veker siden, det som skjer når jeg starter den er at alle vifter -og hdd spinner opp men det kommer ikke bilde på skjermen. Har prøvd å skifte skjermkort, minne og psu.

Er det hovedkortet som er dødt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok heller at skjermen din er død jeg, prøv å test datan din på en annen skjerm. Jeg fikk et lynnedslag en gang, der datan klarte seg, men skjermen ble nærmest ødelagt....

Ingen vits å skifte skjermkort og minne, pga skulle disse deler være ødelagt så hadde automatisk ditt hovedkort vært ødelagt... Dersom det ikke skulle være skjermen så er det jo ganske sikkert hovedkortet ditt... Dersom hovedkortet ditt er defekt, så betyr ikke det nødvendigvis at noen av de andre komponentene dine er ødelagt og det høres jo ikke slik ut...

Endret av joho83
Lenke til kommentar

har akkurat samme problem... pcen min tok kvelden etter et lynnedslag. alt starter utenom skjermen... har prøvd å bytte ut alt bortsettfra hdd og cdrom, men til ingen nytte. bestilte nytt hk av samme type (abit nf7-s v2.0) men nesten samme problem, nå starter pcen i ca 0,5 sek før den slukner.... viss eg starter uten cpu starter alt utenom skjerm igjen. har prøvd forskjellige cpu, men samme problem med alle... mistenker komplett for å ha sendt et defekt hk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...