duc900ss Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Har kjøpt en Netshop 1557A med Pentium M 1.7Ghz, og har installert windows XP pro og diverse drivere som fulgte med på CD. Har også lastet ned siste chipsetdriver fra Intel sine hjemmesider. Det merkelige er at det står Pentium M 1.7Ghz @ 598 Mhz i Pcmark04 og andre steder. Dette stemmer vel ikke? Den skal vel kjøre på 1.7Ghz? Det er ingenting å stille på i bios heller. Maskinen klarer bare 1500 poeng i Pcmark04, og i følge ORB skal den ligge på ca 3600 poeng. SuperPi bruker den hele 1m56s på!!! Noen som kan hjelpe meg? Duc Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Har du prøvd å legge inn den nye biosen. Hvis du hadde søkt litt på hw.no, så hadde du funnet ut at en del andre har samme problem som deg, og det som regel har løst seg ved å laste ned siste biosen til maskinen. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) du har sikkert innstilt i windows eller annet strømsyringsprogram som følger med pc'n at den skal kjøre på max battery life, eller noke liknande... prøv å sett på maksimal ytelse elns. kanskje det hjelper.... Endret 21. januar 2005 av blaster88 Lenke til kommentar
duc900ss Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Takk for tipset. Nå har jeg søkt litt mer her på forumet, og fant en post fra oktober i fjor om en som hadde akkurat samme problemet. Må nok flashe bios ja. Merkelig at Netshop sender meg en pc med en bios som ikke støtter prosessoren de selger den med. Uansett tusen takk for kjappe svar! Duc. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Hvorfor skal du flashe BIOS?, innstaler SpeedSwitch. CPU'n din bruker bare SpeedStep som gjør at den skal spare batteri. Edit : Er mange som gjør den feilen å flashe BIOS, spesielt de med 128MB versjonen av Radeon Mobility 9700. Det håper jeg du ikke gjør siden den BIOS'n har en feil i seg. Endret 21. januar 2005 av lavizh Lenke til kommentar
duc900ss Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Vel, jeg prøver først Bios upgrade, siden andre har hatt akkurat samme problem som meg, og løst det på den måten. Men Speedswitch ser ut som et interessant program, så det skal jeg teste ut ja. Duc edit : jeg har 9600 64mb versjonen. Endret 21. januar 2005 av duc900ss Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 du har sikkert innstilt i windows eller annet strømsyringsprogram som følger med pc'n at den skal kjøre på max battery life, eller noke liknande... prøv å sett på maksimal ytelse elns. kanskje det hjelper.... Har hatt nøyaktig samme problemet selv, og jeg måtte enable en strømstyringsgreie i bios for at pcen ikke skulle klokke seg ned. Jeg tipper at det er dette som er problemet ditt også. Lykke til! Lenke til kommentar
Karmacom Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Du trenger ikke Speedstep-applikasjonen, Bare sett strømegenskaper på "Alltid på". så går den på full Ghz guffe hele tiden. Deretter kan du stille inn valget "Alltid på" som du vil ang. skjermsparing / HD-avslåing osv. Karma Lenke til kommentar
duc900ss Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Jepp. Nå har jeg flashet bios, og den går så det suser nå! Pcmark04 fra 1500 til 3600 poeng. SuperPi fra 1m56sek til 0m46sek. Tusen takk for all hjelp! Duc Endret 22. januar 2005 av duc900ss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå