Staalkontroll Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg skal rulle ut Norman antivirus, men jeg kan ikke finne noen MSI filer. Er det noen annen form for løsning....? Lenke til kommentar
juwa Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 nå er det en stund siden jeg gjorde det og dermed en del versjoner siden på NVC, men jeg mener bestemt å huske at NVC hadde t eget verktøy eller egen metode for dette. Jeg kan ikke huske at jeg brukte MSI og GPO..... Tror du finner på det på Norman sine hjemmesider eller i "white papers" Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Ja, har funnet et verktøy, etter som jeg har forstått må jeg lage en bruker i AD? Lenke til kommentar
Domino Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Hva mener du med "Rulle ut Norman antivirus på w2k server" ? Skal du installere NVC på en w2k server, eller skal du rulle ut på ett nettverk FRA en w2k server? I første tilfelle trengs det jo bare en vanlig installasjon. I siste tilfelle installerer du NVC med admin-verktøy og distrib-kataloger (kryss av under installasjon) og bruker det vedlagte verktøyet NDESK for å rulle ut til klientene. For å kunne bruke denne metoden trenger du en bruker som har admin rettigheter på alle maskiner du skal installere til (f.eks en AD domain admin). Alt om dette finner du i Adminguide/Håndbok for systemadministrator. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Hva mener du med "Rulle ut Norman antivirus på w2k server" ?Skal du installere NVC på en w2k server, eller skal du rulle ut på ett nettverk FRA en w2k server? I første tilfelle trengs det jo bare en vanlig installasjon. I siste tilfelle installerer du NVC med admin-verktøy og distrib-kataloger (kryss av under installasjon) og bruker det vedlagte verktøyet NDESK for å rulle ut til klientene. For å kunne bruke denne metoden trenger du en bruker som har admin rettigheter på alle maskiner du skal installere til (f.eks en AD domain admin). Alt om dette finner du i Adminguide/Håndbok for systemadministrator. Min feil... Med rulle ut mener jeg installere på klienter på et nettverk via AD Men spiller ingen rolle nå siden jeg har fått det til Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du bruker ndesk.exe Lag en bruker (norman) og skriv inn parametrene for kontoen i programmet. I ndesk får du opp arb stasjonene i nettverket og du kan push installere fra det. Husk å velge å installere distr filene på serveren. Sett server installasjonen til å oppdatere fra internett, og sett klientene opp til å hente fra serveren (mappa må være delt for norman brukeren). Parameter for klientene endrer du også i ndesk, dette gjør du bare en gang for alle klienter. Husk å avinstallere alle tidligere ver på alle klienter. Fungerer som fot i hose..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå