Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp en ftp server hjemme?

Anbefalte innlegg

Okey som titlen tilsier så har jeg lyst å sett opp en ftp server..... Har faktisk prøvd men...noe er galt....

Jeg har lest gjennom en haug med poster på dette forumet og har så langt ikke greid å komme gjennom til en løsning...

Problemet:

Jeg bruker cerberus ftp server programet på en 3com router... jeg gjorde som alle sa, altså gikk inn i instillingene til routeren....forwarded port 20 og 21 til "serveren" som har en ip på 192.168.1.116...satte opp brukere osv...

Men ingen kan komme inn , altså bortsett fra meg, verken ved bruk av wan ip'en eller "server ip" ( merk jeg kan kun komme gjennom "server ip" altså 192.168.....)

Hva i f*** har jeg gjort galt....???  :blush:

Mange takk på forhånd......MERK jeg er en über noob når det gjelder dette så..... :cry:

Er ikke sikker på om dette hjelper deg så mye, men sjekk denne linken ang. oppsett av routere

Klikk her!

Lykke til med ftp serveren din :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stakar, skal komme med litt info jeg:

virker som du har satt opp noe galt et eller annet sted, du kommer ikke inn innenfra nettverket heller? dvs en annen maskin på samme nettverk(192.168.osv.osv), ei heller fra internett, men fra maskina med ftp server på går det fint? da virker det som det er et eller annet med oppsettet til ftp servern, at det kun er "localhost/127.0.0.1" som har blitt satt opp som godkjente adresser. det er hauger med forskjellige oppsett og jeg kjenner ikke ditt, men det er ikke uvanlig at man må sette inn hvilke ipadresser som skal få lov til å koble seg til. feks: *@192.168.1.* i en eller annen liste et eller annet sted vil, hvis dette er måten man skriver det på hos deg/din ftp server, si at alle som er på nettverket ditt får lov til å koble seg til.

det ble nevnt 10.0.0.1 adresser her i tråden, det er samme om det er 192.168.x.x eller 10.0.x.x nettverk, de er like vanlige, det som er viktig er at du og servern din er på samme, og det er dere sannsynligvis! :)

ellers er det mange tråder her på forumet om hvordan man skal åpne/forwarde porter i diverse routere

EDIT: velkommen til Rabbagast

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...