Kebab GUD Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Nå har Gamal dømt til 10 års fengsel.. Som en fraflytta skien gutt blir jeg forbanna.. når gikk det ann å bli dømt for noe på bare motiv?? Det finnes ikke et ***** bevis i den saken der .. de kan ikke engang si hvordan gry døde. og selvsagt alle husker sikkert den danske likhund eksperten som vitnet, som tidligere var dømt for kidnapping og var egentlig en ekspert på i bestemme kjønn på pappegøyer.. Detter er sykt. ikke nokk med det så får døtrene bare 250.000,- litt lite for å miste en mor å at faren blir bura inne.. jeg vil slutte med en applaus til skien politiet som ENDA en gang dreit seg ut .. men denne gang også fikk en dømt. !UTEN BEVIS! Linker nettavisen. VG Dagbladet Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 pøh hvordan er du så sikker at han ikke har gjort det. Kjetil Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 15:58, Kjetil Lura skrev:pøh hvordan er du så sikker at han ikke har gjort det.Kjetil IKKE ET JÆVLA BEVIS!!! (Sorry for caps)) Lenke til kommentar
steinih Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 15:58, Kjetil Lura skrev:pøh hvordan er du så sikker at han ikke har gjort det.Kjetil Hallo da man! Er det slik at du er skyldig til det motsatte er bevist i Norge eller? Fult mulig han har gjort det, men jeg må si meg enig i Kebab GUD at det er ikke bevist! Men det har nå enn blitt slik i Norge at rettsvesenet alt for ofte går den veien politiet vil uten at det er tilstrekkelig med bevis... /steinih [ Denne Melding var redigert av: steinih på 2002-06-14 16:08 ] Lenke til kommentar
smetho Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Nå har jeg ikke fulgt særlig med i denne saken, men syns at blir en dømt for drap på sin egen kone så skal man ikke få 10 år! Synes selv 21år er ALTFOR lite for overlagt drap, tenker da særlig på Baneheia-saken og lignende "grove" mord. Dreper en noen fortjener en ikke muligheten til løslatelse er min mening. Tilbake til denne saken: Siden han blei dømt burde han hatt mye hardere straff. Hadde han blitt frifunnet skulle han ha blitt HELT frifunnet. Enten eller....om han er skyldig (noe jeg tror han er) eller ikke skal jeg ikke diskutere... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Er så enig med deg. Det norske rettsystemet fungere ikke lengere. Man kan da vel ikke dømme en persjon uten å ha bevis på om kjærringa døde av kvælning eller drukning! Det er så hull i hode så det går ann å få det. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 16:10, smetho skrev:Nå har jeg ikke fulgt særlig med i denne saken, men syns at blir en dømt for drap på sin egen kone så skal man ikke få 10 år! Synes selv 21år er ALTFOR lite for overlagt drap, tenker da særlig på Baneheia-saken og lignende "grove" mord. Det er frammet forslag om å legge 30/31 år for de groveste forbrytelsene her i norge i dag. Justisministeretn (Dørum) frammer det nå i dag i stortinget. (Så innslag om det på TV2) Lenke til kommentar
steinih Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Enig i at han skulle ha fått en strengere straff da han først blir dømt, men poenget er at det er ikke bevist at han drepte sin kone! Hadde han gjort det og det var bevist, mener oxo jeg at han skulle ha fått lovens strengeste straff! Men smetho hvordan kan du tro at han er skyldig da du ikke har fulgt med i saken? /steinih Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 16:10, smetho skrev:Nå har jeg ikke fulgt særlig med i denne saken,... (snip)...eller ikke skal jeg ikke diskutere... Ganske enig her. Blir man funnet skyldig i overlagt drap, så skal man få max straff. Uansett om han er skyldig eller ikke, så får han 10 år - noe som føles som halvt skyldig. Man kan ikke være halvt skyldig. Enten er man 100% skyldig eller 100% uskyldig. man får jo snart strengere straff for hvitsnipp-forbrytelser enn for drap :sad: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Dagens spørsmål i Aftenposten. For øyeblikket 68% for maks straff over 30 år - 1500 stemmer. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 men dere da verken eg eller noen av dere er politi etterforskere og burde ikke si noe om at han er skyldig eller ikke,vi kjenner saken gjenom media og de sier ikke alt om saken,juryen har dømt han og da er han skyldig,for han saken opp igjen og blir frifunnet da er han uskyldig. Kjetil Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Kjetil Lura skrev (2002-06-14 16:29):men dere da verken eg eller noen av dere er politi etterforskere og burde ikke si noe om at han er skyldig eller ikke Joda, men skal fyren først dømmes så bør det absolutt være bevist 110% at han er skyldig, ikke noe ala orderud der man antar at de tiltalte drepte folkene. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Grunnen til at jeg "føler" han er skyldig er nok pga det er slik media har fremstilt saken! Jeg har som sagt ikke fulgt nøye med. Jeg er ikke i noen jury så hva jeg mener er likegyldig. Men det er sant som det ble sagt. Han er dømt av en jury som nok har mer innsikt i saken enn folk flest har fått gjennom media. Jeg stoler på at disse jurymedlemmene har gitt en rettferdig dom... Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 ingen bevis?? hva med: -likhund markerte i skiensgrillen -han hadde motiv (dama hans hadde et forhold med hans fetter) -Han ble observert kjørende midt på natta av en ansatt i ei slik "tollbu" drapsnatta. ..og sikkert masse mer som jeg ikke husker / vet om akkurat nå.. Jeg er ganske sikker på at rettferdigheten har blitt oppfylt i denne saken.. Det som jeg personlig synes er _værre_, er at han satt i varetekt i over 500 dager (nesten 2 ÅR!) før saken kom opp i retten!! Tenk vis han hadde blitt frikjent! Sittet i fengsel i 2 år for noe han ikke hadde gjort!! Jeg fatter ikke at slikt er mulig i et "sivilisert" land som norge! Når det anngår dødsårsaken så er det vanskelig/nesten umulig å påvise 100% sikkert at offeret ble kvaldt pga at hun lå i vannet så lenge. Dette har noe med hvordan lik oppløses når de ligger i vann. Bevis som tyder på kvelning vil da forsvinne/forminskes. Uannsett, det det var diskusjon om var hvorvidt Gry ble druknet eller kvalt. At Gry ble drept var det ingen tvil om, men hva selve dødsårsaken var.. (hvis jeg skyter deg og hiver deg utfor et stup så er dødsårsaken uvesentlig, viktigste er at "jeg" drepte deg og at jeg er skyldig.. Ikke hva du døde av.) EDIT: dødsårsak.. _________________ <C:>Dos <C:>Dosrun <C:>Run Dos Run !! ------------------ How far can too far go? [ Denne Melding var redigert av: aurstad på 2002-06-14 18:45 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 .... tipper det er et justismord hvor Tormod Hermansen og Telenor står bak ... eller Bill Gates ... eller kanskje Elkjøp ... eller kanskje Topline ... eller ... ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: borre skrev (2002-06-14 19:55):...Hardware.no? Hæ? Må i såfall være kebab som har gjort det, siden han absolutt skal smashe alt :smile: Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 20:14, B|Real skrev:Hæ?Må i såfall være kebab som har gjort det, siden han absolutt skal smashe alt Kanskje. Han var ihvertfall VELDIG sikker i sin sak om at det ikke var Hussein som hadde gjort det da Lenke til kommentar
steinih Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 18:40, aurstad skrev:ingen bevis??hva med:-likhund markerte i skiensgrillen-han hadde motiv (dama hans hadde et forhold med hans fetter)-Han ble observert kjørende midt på natta av en ansatt i ei slik "tollbu" drapsnatta. Kaller du det der bevis? For det føste markerte de likhundene først etter 5. søket og ikke på første som en skulle tro! pga dette syns jeg dette kan klasifiseres som noe tvilsomme bevis! Noe som delvis ble bekreftet i retten! For det andre! Det er sikkert mange her i landet som kunne ha motiv til å drepe noen, men det er ytterst få av disse som alikevel gjør det! Og uansett om han ble oppservert kjørende en eller annen natt så vil ikke det si at han drepte henne da! Det vites faktisk ikke når hun ble drept i denne saken! Syns det alt for ofte hender at folk blir dømt på indisier her i landet! Mener at uten håndfaste bevis skal ikke folk sendes i fengsel! Det er mye som tyder på at han gjorde det ergo skal han i fengsel liksom? Det samme gjelder foresten store saker som birgitte saken og orderud saken! Birgittes fetter ble frikjent, men må alikevel betale erstatning til hennes foreldre!? latterlig! (har foresten hørt "rykter" om at det er en mann som har erkjent det mordet og at han tok selvmord like etterpå! men skal ikke være altfor sikker på det) Og nåe det gjelder Orderud saken så er jo alle som fikk lovens strengeste straff alle dømt for medvirkning til drap!? Hva er det for noe tull da? /steinih :smile: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 18:40, aurstad skrev:ingen bevis??hva med:-likhund markerte i skiensgrillen-han hadde motiv (dama hans hadde et forhold med hans fetter)-Han ble observert kjørende midt på natta av en ansatt i ei slik "tollbu" drapsnatta. -En av de 2 hundene markerte og det var ikke klart merkering ... ubruklig bevis følge eksperter..(da snakker jeg ikke om dansken) -Alle har motiv for å drepe noen ... (skien politiet sa tilogmed at de ikke trudde det handlet om Æresdrap) -Rykter har seg at han kjørte pirattaxi (trur faktisk jeg så han en kveld i byen med noen bakki) det er ingen bevis ... de sa det på NRK tilogmed .. NRK="Det finnes ingen klare bevis i denne saken" TV2="dette er første gang i norsk rettshistorie en likhund markering har hatt så mye å si en en dom" PS: elle eksperter avviser markeringen.. (utenom en danske som er ekspert i pappegøyer ..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå