curtiis Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Har problemer med nettverks kortet på asus a7v880 hovedkort, faller ut ofte og maskinen restarter av og til. Noen forslag til hva som kan gjøres, hjelper det å oppgradere bios da det er et integrert kort. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Prøv å oppdater bios samt drivere. Det med restartingen trenger nødvendigvis ikke å ha noe med nettverksproblemene dine i det heletatt. Skru av automatic reboot ved blåskjerm (egenskaper for min datamaskin -> avansert -> "startup and recovery" (kjører engelsk OS, sorry....) og kryss vekk "automatically restart". Med dette vil du kunne se om du får en blåskjerm før Pc'n rebooter, og det er et steg videre i feilsøkinga. Sjekk CPU temperatur i bios og om du har minnefeil med memtest86 (søk på google). Sjekk også i "hendelseslisten" under system om du har noen warnings/errors i det tidspunktet pc'en restartes / nettet detter ut. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg kan bare bekrefte at jeg også har opplevd problemer ved integrerte nettverkskort på forskjellige asus hovedkort. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Jeg kan bare bekrefte at jeg også har opplevd problemer ved integrerte nettverkskort på forskjellige asus hovedkort. Kommer helt an på hva slags nettverkschip som er brukt. Jeg har hatt 3 forskjellige hk fra Asus med integrert nettverk. Det første er med en 3Com 3C940 LOM chip. Her fantes det ikke problemer. Videre har jeg et Asus A7N8X-E Deluxe med to nettverkskontrollere, fra nVIDIA og Marvell. Her er det heller ingen problemer. Og det som er i bruk nå, er et Asus P4C800-E Deluxe med et Intel PRO/1000 Gbps-kontroller over CSA-bussen. Også dette fungerer helt upåklagelig. Så jeg vil påstå det stikk motsatte av hva du sier. Jeg kan legge til at dette er utprøvd i minst to forskjellige operativsystemer, windows og linux. Det siste hk er i tillegg prøvd ut i FreeBSD med stor suksess. Endret 21. januar 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Jeg har også et asus kort med 3Com 3C940 LOM chip (p4c800 deluxe), men jeg får det ikke til å fungere i linux (suse 9.2). Har lastet ned drivere fra asus sin hjemmeside, men jeg har akkurat beggynt å bruke linux så jeg klarer ikke å installere det, har du en liten HOWTO som jeg kan følge? Endret 27. januar 2005 av Lucifer24 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Det du må gjøre, er å laste ned og pakke ut driverpakken fra Asus sin hjemmeside. Hvis du leser readme-filen, står det punkt for punkt hva du skal gjøre for å installere driverne for nettverkskontrolleren. Edit: jeg brukte P4P800 med 3C940 LOM under Slackware. Jeg måtte imidlertid gjøre noe annet, fordi readme-filen ikke fungerte i Slackware. Men siden du bruker SuSE, skal ikke det være noe problem. Endret 27. januar 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) I readme filen står det "Make sure that the kernel source is installed in /usr/src/linux or /usr/src/linux-2.4." hvordan forandrer jeg det slik at det stemmer med hvor min kernel source er? Når jeg gjør det som står i readme filen får jeg bare feilmeldinger. Det eneste jeg får gjort er å pakke ut filenene. Hvor på hdd bør jeg legge driveren, i readme filen står det bare at jeg skal kopiere den hdd, ingenting om hvor. Har også googlet litt rundt på nettet og det virker som om at det ikke er mulig å få linux til å fungere med mitt hovedkort!?! Prøver å gå over fra windows til linux, men jeg begynner å lure på om det er hverdt alt arbeidet, har prøvd flere ganger før. Føler snart at linux er et annet ord for virker ikker, eller masse trøbbel. Endret 27. januar 2005 av Lucifer24 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Det stemmer med 99% sikkerhet. Den path'en er standard i linux. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Følger readme filen til punkt og prikke, men det går gæli hver gang. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Følger readme filen til punkt og prikke, men det går gæli hver gang. Hva ser du hvis du skriver cd /usr/src/linux? Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 har ingen katalog som heter linux, men en som heter linux-2.6.8-24-obj inne i den katalogen er det kun en katalog, men jeg husker ikke i farten navnet på den. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 har ingen katalog som heter linux, men en som heter linux-2.6.8-24-obj inne i den katalogen er det kun en katalog, men jeg husker ikke i farten navnet på den. Høres ikke bra ut. Det betyr at du ikke har kernel-source eller kernel-headers, og du får da ikke kompilert programmer. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 ??? Hvordan har det skjedd? Det er en rein installasjon, har jeg gjort noe feil da jeg installerte da eller? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 ??? Hvordan har det skjedd?Det er en rein installasjon, har jeg gjort noe feil da jeg installerte da eller? Du har sannsynligvis valgt å ikke ta med kildekoden i et eller annet sted i installasjonen. Slik systemet ditt er nå, vil du ikke være i stand til å kompilere programmer. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2005 (endret) Har fortsatt problem med marvell G-lan kortet. Kjører nå kun med 512 mb, kan det være at jeg har forlite minne eller att det kan være feil minne brikke. Skulle nå fungere for det er kjøpt etter spes. til HK. Har kjørt en memtest86 fikk diverse feilmeldinger. Endret 9. februar 2005 av curtiis Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Det er kokt ned til at det er minne feil, får snart nytt minne da får jeg oppdatere om problemene er der ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå