Gå til innhold

xp 2800+ og 3 rambrikker = ustabil?

Gelp-man

Anbefalte innlegg

Hei og hå!! Har lest igjennom en del av forumet og finner ikke svar på følgende: Driver og overklokker min xp 2800+ med et A7n8X-X hk og på det sitter det 3stk Twinmos 512 brikker. Jeg klarer å klokke til 190fsb og 12,5 på multiplier + 1,70vcore, dette er stabilt. Klokker jeg over 190 på fsb gir prime95 feilmelding etter ca 1 min, eller det bare henger seg og jeg må reboote. Ville det hjelpe om jeg tok ut den ene rambrikken for å kunne kjøre fsb på 200??

Takker alle som vil bidra med svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Tror du bare må prøve isf. å tro at noen her kan gi deg noe facitsvar..

Det er nå en gang slik at det ikke er gitt at enhver Athlonn XP spesfisert til FSB166 kan kjøre FSB200.. ivherfall ikke sålenge MP er låst..

Synes du skal være fornøyd med den "klokken" du har fått til..

Prøver akkurat som deg med en XP 2600+ som stopper ved FSB180-190 avh. av hvor mye VCore jeg gir den (og dermed problem med kjøling).

Du kan prøve å gi mer VCore.. ta ut to brikker...evt. bytte kjøler dersom du må opp på 1.8+ på VCore for å klare FSB200...

Men konklusjonen (min) er at det vil varierer fra CPU til CPU hvor mye "klokk" de tåler til "normal" bruk.. dette uavh. av minne (Men Twinmos og nFOrce er ikke alltid helt kompatible etter det mange har erfart).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...