Lachrymol Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Jeg lurte litt på om det er kvalitetsforskjeller på det ulike mp3-enkodere produserer? Altså, vil en lydfil med 192 kbs CBR laget av LAME være identisk med en 192 CBR fil fra for eksempel windows media player? Håper på noen vettuge svar. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Nei, de vil ikke være identiske. Det en standard som MP3 spesifiserer er hvordan en gyldig fil skal være, ikke hvordan denne skal lages. Jeg gadd ikke se etter hva WMP bruker, men godt mulig det er FhG. For eksempel Blade encoderen bør man unngå og også gamle Xing Kan kanskje skrive litt mer senere; men akkurate nå har tastaturet mitt et problem med FILTERKEYS ser det ut til: (har jo ikke punktum engang) Lenke til kommentar
Lachrymol Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Takk for svar. Så langt bruker jeg LAME med dens presets og er svært fornøyd med det. Så langt jeg har forstått er dette foreløpig den beste enkoderen, eller finnes det andre som for eksempel er bedre på CBR? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå