Gå til innhold

innkjøpspriser til elkjøp


Anbefalte innlegg

er det rimelig å forutsette at kunder bør vite om ISO standarder?

 

nei, dette skal i så fall selger opplyse om, det er naturlig å få vite at produktet ditt kan være belemret med feil som ikke dekkes av garanti.

Ta en telefon til Fobrukertvistutvalget. De kan fortelle deg at dersom skjermen holder seg innenfor ISO-standard, regnes det ikke som en feil, og reklamasjon avslås. De har flere saker de kan gi deg på dette.

Vil bare legge til at også forbrukerrådet er enige i dette, de følger også iso-standarden.

interessant, her må jeg tydeligvis korrigere meg selv og bøye meg for fakta!

I stand corrected :)

 

Men selv om det rent juridisk ikke er ansett som en mangel, må jeg kunne anføre at utifra reelle hensyn, så er det kanskje litt strengt at

"tobarnsmoren Anne-mette som vil ha flatskjerm i stuen, burde kjent til risikoen for pixelfeil, og det at hennes stuetv nå har 2 store grønne prikker ikke utgjør noen mangel i det hele tatt".

 

 

hva synes dere?

 

(ps alastor: setter det litt på spissen, selv er jeg svært hyggelig fordi jeg selv er selger og vet at med et smil kommer man langt. var egentlig mest for å poengtere at det man har krav på er litt uavhengig av trynefaktoren.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at det er kjipt å ha en flat-tv med pikselfeil som ikke betraktes som en mangel, men jeg tror ikke dette blir noe stort problem i fremtiden. Grunnen til at denne ISO-standarden eksisterer er såvidt jeg har forstått at det ikke har vært mulig å produsere paneler med en så lav feilprosent at produsenten kunne lovet 0 pixelfeil uten å måtte bytte veldig mange paneler. Det har rett og slett ikke lønnet seg å gi en slik garanti. Jeg mener å huske at Samsung enten lover, eller har tenkt å begynne å love paneler uten pixelfeil på utvalgte modeller, så dette er nok noe som kommer mer fremover.

 

På en måte kan man si at de som har kjøpt flat-tv "tidlig" har vært med på å subsidiere videre utvikling av teknologien i TVene. Dette er jo vanlig i mange bransjer.

Lenke til kommentar
Men selv om det rent juridisk ikke er ansett som en mangel, må jeg kunne anføre at utifra reelle hensyn, så er det kanskje litt strengt at

"tobarnsmoren Anne-mette som vil ha flatskjerm i stuen, burde kjent til risikoen for pixelfeil, og det at hennes stuetv nå har 2 store grønne prikker ikke utgjør noen mangel i det hele tatt".

Det er her dette med hvordan du oppfører deg kommer inn ;) Dersom du skal klage på at du har feil på 1 pixel, og begynner samtalen med kjefting og bjeffing, da kan du vel egentlig tenke deg resultatet :innocent:

Lenke til kommentar
(ps alastor: setter det litt på spissen, selv er jeg svært hyggelig fordi jeg selv er selger og vet at med et smil kommer man langt. var egentlig mest for å poengtere at det man har krav på er litt uavhengig av trynefaktoren.)

Er okei det, regna med du satte ting på spissen ja ;). Men det jeg prøver å si er at man kommer enda lenger med et godt sinnelag enn kun det man har krav på :).

 

Uansett, nå synes jeg det er på tide å legge denne tråden død. Den er gammel, ble akkurat bumpet opp, og vi er igrunn way off topic.

Lenke til kommentar
(ps alastor: setter det litt på spissen, selv er jeg svært hyggelig fordi jeg selv er selger og vet at med et smil kommer man langt. var egentlig mest for å poengtere at det man har krav på er litt  uavhengig av trynefaktoren.)

Er okei det, regna med du satte ting på spissen ja ;). Men det jeg prøver å si er at man kommer enda lenger med et godt sinnelag enn kun det man har krav på :).

 

Uansett, nå synes jeg det er på tide å legge denne tråden død. Den er gammel, ble akkurat bumpet opp, og vi er igrunn way off topic.

enig :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...