Gå til innhold

innkjøpspriser til elkjøp


Anbefalte innlegg

..og hvordan i helvete skal kundene vite forskjellen? Det står ikke opplyst noen steder at stormarkedbutikkene er eiet sentralt.. skal det utgjøre noen forskjell for kundene, mener du?

 

Alle butikkene bærer det samme navnet: Elkjøp - da må man også forvente at alle butikkene har/klarer å skaffe det som står i reklameavisen. Kunder driter langt i om det heter stormarked eller ikke.

 

@ de som tydeligvis ikke vet hva kundeservice dreier seg om: Learn it.

Sist jeg leste en Elkjøp-DM sto det med ikke spesielt små bokstaver på baksida: "Annonsegaranti og tilbud gjelder følgende Elkjøp Stormarked: xxx, zzz, bbb, ttt. Priser og utvalg i øvrige Elkjøp-butikker kan variere fra dette."

Hvem som eier butikkene har selvfølgelig ikke DIREKTE noe å si for kundene, men det er en av årsakene til at enkelte priser og utvalg ikke er like i de store og små butikken.

 

Litt mer generelt:

 

En del fora, og kanskje spesielt dette, er eksponenter for en dels urealistiske holdninger og forventninger til forretningsdrift. Det virker som en del påberoper seg å ha blitt svindlet hvis de ikke har fått det nyeste produktet på markedet til innkjøpspris i sin lokale butikk i ytre Tana dagen etter lansering.

Hvis Elkjøp i f.eks Gloppen kommune skulle hatt samme utvalget som Elkjøp Stormarked i Oslo har på utstilling og lager ville prisene vært minst en halv gang høyere i distriktsbutikken. Skulle de hatt like lave priser måtte de hatt mye mindre utvalg, ikke hatt "annonsegaranti" eller andre slike ytelser, og klart seg med halvparten så mange ansatte. Da hadde de _kanskje_ ikke gått konk..

 

Prisene på elektronikk har falt både i kroneverdi og i forhold til generell prisvekst de siste årene. En av grunnene til dette er konkurranse mellom storkjedene. Fortjenesten pr enhet er lavere enn noensinne, og alle marginer er presset så langt det er mulig. Selvfølgelig vil man ha ting så billig som mulig, og alt det der, men Elkjøp har faktisk mye av æren for at man kan få en sprett ny pc ferdig bygd med skjerm for 4-5000 kr. Hvis alle skulle fått den servicen de mener de har "rett" på ville varene kosta fire ganger så mye. Å kalle slikt "urettferdig" og "svindel" er IMNSHO umodent og lite oppegående.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting er sikkert...det er få som lover så mye og holder så lite som Elkjøp. Greit nok at det bare er en butikk, men det gjør det ekstra frustrerende når de faktisk HAR en drøss med garantier som ikke fungerer i praksis...

Garantiene fungerer jo i svært mange tilfeller da. Det er ikke urealistisk å anta at de klarer å gjøre som de har lovet i 70% av casene (selv om statistikken selvfølgelig ser annerledes ut på forumet her, hvor stort sett bare de misfornøyde gidder å skrive noe om det). Det er ingen andre som tar tilbake en vare etter 30 dagers bruk, f.eks.. Det er selvfølgelig frustrerende når ting ikke går som man hadde tenkt seg og håpet, men hadde det _egentlig_ vært bedre om de ikke lovte noe?

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at de fleste elektronikksjapper ideelt (merk ideelt) ligger på rundt 24-30 % avanse. Dette gjelder ikke webshopper som opererer så og si uten fortjeneste. Så bare ta en vare og sammenligne prisen mellom web'en og i butikken så får du i alle fall ett bilde av hva avansen ligger på :p

Godt du legger til ideelt sett. Jeg går også ut i fra at du mener den gjennomsnittlige avansen på den totale omsetningen til en butikk. Visse varegrupper har jo høy avanse, mens andre har svært lav avanse. Det er også ganske markante forskjeller i avanse fra måned til måned. For eksempel er desember er en typisk god måned, mens januar (salgsmåneden) ofte har en svært lav avanse.

 

Når det gjelder trådstarters spørsmål så får han nok ikke noe konkret svar, men det som er klart er at butikkene generelt sett har svært lav inntjening på spill, dvd og musikk. Det er også lite eller ingen kvantumsrabatt for kjedene i og med at som tidligere nevnt i denne tråden kjøpes filmer inn direkte fra leverandør til hver enkelt butikk. Distributørene her i landet (SF, Metronome osv) bedyrer også at de selger varene til lik pris til alle. Det som imidlertid blir problemet med praksisen til de store elektrokjedene er at det på sikt fører til at man kan skaffe seg de store titlene svært rimelig, mens de mer obskure, ukjente titlene blir vanskeligere å oppdrive da nisje-butikker (kun film, spill, musikk osv) ikke lenger kan bære bredden av utvalget sitt på et godt salg av store titler. (Jeg ekskluderer netthandel fra denne "analysen").

 

Dette er forøvrig ikke synsing, da jeg selv jobber i en av de større elektrokjedene.

Lenke til kommentar
..og hvordan i helvete skal kundene vite forskjellen? Det står ikke opplyst noen steder at stormarkedbutikkene er eiet sentralt.. skal det utgjøre noen forskjell for kundene, mener du?

 

Alle butikkene bærer det samme navnet: Elkjøp - da må man også forvente at alle butikkene har/klarer å skaffe det som står i reklameavisen. Kunder driter langt i om det heter stormarked eller ikke.

 

@ de som tydeligvis ikke vet hva kundeservice dreier seg om: Learn it.

Sist jeg leste en Elkjøp-DM sto det med ikke spesielt små bokstaver på baksida: "Annonsegaranti og tilbud gjelder følgende Elkjøp Stormarked: xxx, zzz, bbb, ttt. Priser og utvalg i øvrige Elkjøp-butikker kan variere fra dette."

Hvem som eier butikkene har selvfølgelig ikke DIREKTE noe å si for kundene, men det er en av årsakene til at enkelte priser og utvalg ikke er like i de store og små butikken.

 

Litt mer generelt:

 

En del fora, og kanskje spesielt dette, er eksponenter for en dels urealistiske holdninger og forventninger til forretningsdrift. Det virker som en del påberoper seg å ha blitt svindlet hvis de ikke har fått det nyeste produktet på markedet til innkjøpspris i sin lokale butikk i ytre Tana dagen etter lansering.

Hvis Elkjøp i f.eks Gloppen kommune skulle hatt samme utvalget som Elkjøp Stormarked i Oslo har på utstilling og lager ville prisene vært minst en halv gang høyere i distriktsbutikken. Skulle de hatt like lave priser måtte de hatt mye mindre utvalg, ikke hatt "annonsegaranti" eller andre slike ytelser, og klart seg med halvparten så mange ansatte. Da hadde de _kanskje_ ikke gått konk..

 

Prisene på elektronikk har falt både i kroneverdi og i forhold til generell prisvekst de siste årene. En av grunnene til dette er konkurranse mellom storkjedene. Fortjenesten pr enhet er lavere enn noensinne, og alle marginer er presset så langt det er mulig. Selvfølgelig vil man ha ting så billig som mulig, og alt det der, men Elkjøp har faktisk mye av æren for at man kan få en sprett ny pc ferdig bygd med skjerm for 4-5000 kr. Hvis alle skulle fått den servicen de mener de har "rett" på ville varene kosta fire ganger så mye. Å kalle slikt "urettferdig" og "svindel" er IMNSHO umodent og lite oppegående.

Veldig bra sagt. Lest mye i denne tråden og dette var det første innlegget som virkelig hadde mye fornuft i seg.

 

Takket være kjeder som Expert og Elkjøp får vi varer rimeligere enn tidligere. Prisene presset ned og inflasjonen går opp. Likevel forventer folk service og slikt som om butikkene var detaljforentinger, og ikke stormarked. Folk vet ikke helt hva sistnevnte begrep innebærer i butikk sammenheng.

 

BTW, om jeg var selger, og en kunde oppførte seg slik som noen tidligere oppfordret til hadde jeg skrudd av all extra service og kjørt på 1gir... noe annet fortjener ikke slike personer.

Lenke til kommentar
Takket være kjeder som Expert og Elkjøp får vi varer rimeligere enn tidligere. Prisene presset ned og inflasjonen går opp. Likevel forventer folk service og slikt som om butikkene var detaljforentinger, og ikke stormarked. Folk vet ikke helt hva sistnevnte begrep innebærer i butikk sammenheng.

 

BTW, om jeg var selger, og en kunde oppførte seg slik som noen tidligere oppfordret til hadde jeg skrudd av all extra service og kjørt på 1gir... noe annet fortjener ikke slike personer.

Hvordan skal man som kunde vite om det er Elkjøp sentralt som eier butikken, eller om den er drevet på franchising? De har samme navn, logo og normalt samme vareutvalg. (Og den samme kunnskapsløse betjeningen... de som føler seg tråkket på tærne nå trenger ikke si noe)

 

Om det heter stormarked eller ikke spiller ingen rolle for kunden. Elkjøp opplyser heller ikke om forskjellen mellom en sentralt eiet butikk, og butikker drevet på franchising. Ergo blir det vanskelig for kunden å vite om man skal forvente noen forskjell i service butikkene imellom når butikkene bærer samme navn og logo.... merkelig at det tilsynelatende er det....

 

(nå bør det legges til at den som forventer noe som helst fra Elkjøp er nødt til å være stokk dum...)

 

Om jeg var butikkeier, og du var selger, så ville ikke du hatt noen jobb å gå til i morgen, om det var slik du behandlet kundene.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...2/1033128753.85

 

Alle vet at dette som står på denne siden er sant, til og med de som jobber hos Elkjøp, vet dette innerst inne.

Ja jeg er helt fullstendig enig med den artikkelen, det eneste jeg gjør i jobben min er å svindle folk. Jeg er en stoooor svindler!

 

 

:roll:

 

EDIT: jeg får forresten ikke mer provisjon om jeg selger en slik og slik vare iforhold til en annen, og grunnlønna mi utgjør overlegent mer enn det jeg evt skulle få i provisjon.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Jo større scene du lager ut av det, jo mer hjelpsomme blir folk (evt. setter de seg på bakbena, men da har du bare enda mer du kan klage på til Elkjøp sentralt)...

Hvordan hadde du reagert om jeg kom inn på din arbeidsplass og oppførte meg slik? Du må huske at Elkjøp ansatte er mennesker som deg og meg, og fortjener samme respekt som alle andre. Oppfører du deg på den måten får du garantert beskjed om å pelle deg ut av butikken vil jeg tro, i beste fall burdte du bli kastet ut av butikken spør du meg.

Folk som oppfører seg sånn får kun et minimum av det de har krav på av meg ihvertfall. Alt som heter ekstra service og smidighet har går rett i bøtta. Kun det de har krav på etter kjøpsloven og that's it.

 

Skal du ha noe gjort, gjør grundig research på hva du har krav på, hva du ønsker og hvorfor. Så tar du på deg et høflig smil og oppfører deg korrekt. Hvis saken skulle bli trenert av butikken, så har du vanvittig bra ammunisjon å fyre løs på sjefen (eller sjefens sjef)...

Jeg tviler på at du noengang har myndighet til å gi mer service enn det Forbrukerkjøpsloven faktisk PÅLEGGER deg å gi.

 

Dette med å være "snill gutt og hviske lavt" er en ideologi som selgere har prakket på kunder.

 

Forbrukerkjøpsloven er uhyre streng og den tar sikte på å beskytte den svake part, altså forbrukerne.

 

Så det å si at " de får ingenting ekstra fra meg hvis de roper", er tomme ord, ettersom de de faktisk har krav på er mer enn elkjøp noensinne kommer til å gi sine kunder.

 

Og jeg er selger i en konkurrerende kjede. For å si det sånn: Forbrukerkjøpsloven taper vi MYE penger på, så vær stolte av den!

sett dere inn i den, og skrik HØYT i butikken hvis dere ikke får det dere faktisk har KRAV på!

 

Ingen 20årig kvisete elkjøp selger vil ha myndighet til å gi dere noe mer enn den pålegger uansett! Det er ingenting galt med pengene dere gir dem, så det bør #/¤/)(# ikke være noe galt med den varen dere får heller!

 

 

Har du ditt på det rene, marsjer inn og vær fast, men høflig i tonen. Prøver de seg, så rævpul dem ( husk å være sikker på at du har rett til dette først, hvis ikke er det driti ut).

 

 

ikke hør på de gutta her som sier at "hvis du er kravstor, får du det du har krav på men ikke noe mer". som om dette skulle være utilstrekkelig?

 

hahaha...

 

du referer jo til og med til kjøpsloven som er en lov som regulerer næringskjøp og privatkjøp. Forbrukerkjøpsloven er noe HELT annet.

Lenke til kommentar

"Jeg vet noe som dere ikke vet. Dere kan ikke få vite det. Bare jeg."

 

- Vet dere hvor jævlig irriterendes det er å lese sånt? Hvis dere ikke vil si noe så drit i å si at dere vet det!!

 

BTW: Jeg kjenner en som kjøpte seg Creative jukebox mp3 spilleren med 30 GB i India. Der betalte han 1000 kr og her så kostet den rundt 3000 kr tror jeg. Så hvis han selgeren i India har kjøpt den fra creative sin fabrikk, så kan den ikke ha kosta så mye.

 

Kanskje 299 for spill er innkjøpsprisen? Kanskje lagt på en femtilapp eller noe.

Lenke til kommentar
"Jeg vet noe som dere ikke vet. Dere kan ikke få vite det. Bare jeg."

 

- Vet dere hvor jævlig irriterendes det er å lese sånt? Hvis dere ikke vil si noe så drit i å si at dere vet det!!

 

BTW: Jeg kjenner en som kjøpte seg Creative jukebox mp3 spilleren med 30 GB i India. Der betalte han 1000 kr og her så kostet den rundt 3000 kr tror jeg. Så hvis han selgeren i India har kjøpt den fra creative sin fabrikk, så kan den ikke ha kosta så mye.

 

Kanskje 299 for spill er innkjøpsprisen? Kanskje lagt på en femtilapp eller noe.

tja, de jobber der, så forutsetningen for å drive effektiv butikk er at de vet hva de har å gå på.

 

Skal jeg bli misunnelig på at du vet når avisene blir puttet i postkassa fordi du er avisbud?

 

I enkelte sammenhenger har man behov for kunnskap om en ting for å gjøre jobben sin riktig.

 

 

At deler av dette er konfidensiellt er jo selvsagt.

Lenke til kommentar
http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...2/1033128753.85

 

Alle vet at dette som står på denne siden er sant, til og med de som jobber hos Elkjøp, vet dette innerst inne.

Ja jeg er helt fullstendig enig med den artikkelen, det eneste jeg gjør i jobben min er å svindle folk. Jeg er en stoooor svindler!

 

 

:roll:

 

EDIT: jeg får forresten ikke mer provisjon om jeg selger en slik og slik vare iforhold til en annen, og grunnlønna mi utgjør overlegent mer enn det jeg evt skulle få i provisjon.

Er det sant? Du burde nesten ta turen innom alnabru:)

Lenke til kommentar
Jo større scene du lager ut av det, jo mer hjelpsomme blir folk (evt. setter de seg på bakbena, men da har du bare enda mer du kan klage på til Elkjøp sentralt)...

Hvordan hadde du reagert om jeg kom inn på din arbeidsplass og oppførte meg slik? Du må huske at Elkjøp ansatte er mennesker som deg og meg, og fortjener samme respekt som alle andre. Oppfører du deg på den måten får du garantert beskjed om å pelle deg ut av butikken vil jeg tro, i beste fall burdte du bli kastet ut av butikken spør du meg.

Folk som oppfører seg sånn får kun et minimum av det de har krav på av meg ihvertfall. Alt som heter ekstra service og smidighet har går rett i bøtta. Kun det de har krav på etter kjøpsloven og that's it.

 

Skal du ha noe gjort, gjør grundig research på hva du har krav på, hva du ønsker og hvorfor. Så tar du på deg et høflig smil og oppfører deg korrekt. Hvis saken skulle bli trenert av butikken, så har du vanvittig bra ammunisjon å fyre løs på sjefen (eller sjefens sjef)...

Jeg tviler på at du noengang har myndighet til å gi mer service enn det Forbrukerkjøpsloven faktisk PÅLEGGER deg å gi.

 

Dette med å være "snill gutt og hviske lavt" er en ideologi som selgere har prakket på kunder.

 

Forbrukerkjøpsloven er uhyre streng og den tar sikte på å beskytte den svake part, altså forbrukerne.

 

Så det å si at " de får ingenting ekstra fra meg hvis de roper", er tomme ord, ettersom de de faktisk har krav på er mer enn elkjøp noensinne kommer til å gi sine kunder.

 

Og jeg er selger i en konkurrerende kjede. For å si det sånn: Forbrukerkjøpsloven taper vi MYE penger på, så vær stolte av den!

sett dere inn i den, og skrik HØYT i butikken hvis dere ikke får det dere faktisk har KRAV på!

 

Ingen 20årig kvisete elkjøp selger vil ha myndighet til å gi dere noe mer enn den pålegger uansett! Det er ingenting galt med pengene dere gir dem, så det bør #/¤/)(# ikke være noe galt med den varen dere får heller!

 

 

Har du ditt på det rene, marsjer inn og vær fast, men høflig i tonen. Prøver de seg, så rævpul dem ( husk å være sikker på at du har rett til dette først, hvis ikke er det driti ut).

 

 

ikke hør på de gutta her som sier at "hvis du er kravstor, får du det du har krav på men ikke noe mer". som om dette skulle være utilstrekkelig?

 

hahaha...

 

du referer jo til og med til kjøpsloven som er en lov som regulerer næringskjøp og privatkjøp. Forbrukerkjøpsloven er noe HELT annet.

Tror ikke du helt hva du snakker om faktisk, alle selgere i Elkjøp konsernet har myndighet til å gjøre kunden fornøyd. Uansett.

 

Spør hvilken som helst leder innen konsernet.

 

At du jobber for en liten kjede butikk med navn expert som har en brøkdels omsetning som det elkjøp har bør du ikke ta ut på forumet. Eller gud forby om du jobber i Computer City, Siba, eller Euronics.. visste forresten alle her Computer City og Siba er samme kjede? Litt som Lefdal/Elkjøp.

 

Jeg tror egentlig at det er svært få her som faktisk skjønner hvor stort selskap elkjøp egentlig er? Hvis dere leser igjennom dixon sine årstall under 'nordic' eller noe så fatter dere kanskje at 15mrd nok er mye penger? Komplett hadde 400mill i omsetning?

 

Og når det kun er noen små kvisete nerder på dette forumet som kjøper skjermkort til 2000-3000kr med 0 inntjening som faktisk klager så sier jo det mer om dere enn den generelle nordmannen.

 

Dere prissjekker kanskje 4-5 websider før dere handler en cpu vifte. Få dere liv da? Folk flest gidder ikke å gjøre det, de vil bare gå et sted hvor de har bra utvalg og gode priser.

 

-AND SEAL-

Lenke til kommentar
Jo større scene du lager ut av det, jo mer hjelpsomme blir folk (evt. setter de seg på bakbena, men da har du bare enda mer du kan klage på til Elkjøp sentralt)...

Hvordan hadde du reagert om jeg kom inn på din arbeidsplass og oppførte meg slik? Du må huske at Elkjøp ansatte er mennesker som deg og meg, og fortjener samme respekt som alle andre. Oppfører du deg på den måten får du garantert beskjed om å pelle deg ut av butikken vil jeg tro, i beste fall burdte du bli kastet ut av butikken spør du meg.

Folk som oppfører seg sånn får kun et minimum av det de har krav på av meg ihvertfall. Alt som heter ekstra service og smidighet har går rett i bøtta. Kun det de har krav på etter kjøpsloven og that's it.

 

Skal du ha noe gjort, gjør grundig research på hva du har krav på, hva du ønsker og hvorfor. Så tar du på deg et høflig smil og oppfører deg korrekt. Hvis saken skulle bli trenert av butikken, så har du vanvittig bra ammunisjon å fyre løs på sjefen (eller sjefens sjef)...

Jeg tviler på at du noengang har myndighet til å gi mer service enn det Forbrukerkjøpsloven faktisk PÅLEGGER deg å gi.

 

Dette med å være "snill gutt og hviske lavt" er en ideologi som selgere har prakket på kunder.

 

Forbrukerkjøpsloven er uhyre streng og den tar sikte på å beskytte den svake part, altså forbrukerne.

 

Så det å si at " de får ingenting ekstra fra meg hvis de roper", er tomme ord, ettersom de de faktisk har krav på er mer enn elkjøp noensinne kommer til å gi sine kunder.

 

Og jeg er selger i en konkurrerende kjede. For å si det sånn: Forbrukerkjøpsloven taper vi MYE penger på, så vær stolte av den!

sett dere inn i den, og skrik HØYT i butikken hvis dere ikke får det dere faktisk har KRAV på!

 

Ingen 20årig kvisete elkjøp selger vil ha myndighet til å gi dere noe mer enn den pålegger uansett! Det er ingenting galt med pengene dere gir dem, så det bør #/¤/)(# ikke være noe galt med den varen dere får heller!

 

 

Har du ditt på det rene, marsjer inn og vær fast, men høflig i tonen. Prøver de seg, så rævpul dem ( husk å være sikker på at du har rett til dette først, hvis ikke er det driti ut).

 

 

ikke hør på de gutta her som sier at "hvis du er kravstor, får du det du har krav på men ikke noe mer". som om dette skulle være utilstrekkelig?

 

hahaha...

 

du referer jo til og med til kjøpsloven som er en lov som regulerer næringskjøp og privatkjøp. Forbrukerkjøpsloven er noe HELT annet.

Tror ikke du helt hva du snakker om faktisk, alle selgere i Elkjøp konsernet har myndighet til å gjøre kunden fornøyd. Uansett.

 

Spør hvilken som helst leder innen konsernet.

 

At du jobber for en liten kjede butikk med navn expert som har en brøkdels omsetning som det elkjøp har bør du ikke ta ut på forumet. Eller gud forby om du jobber i Computer City, Siba, eller Euronics.. visste forresten alle her Computer City og Siba er samme kjede? Litt som Lefdal/Elkjøp.

 

Jeg tror egentlig at det er svært få her som faktisk skjønner hvor stort selskap elkjøp egentlig er? Hvis dere leser igjennom dixon sine årstall under 'nordic' eller noe så fatter dere kanskje at 15mrd nok er mye penger? Komplett hadde 400mill i omsetning?

 

Og når det kun er noen små kvisete nerder på dette forumet som kjøper skjermkort til 2000-3000kr med 0 inntjening som faktisk klager så sier jo det mer om dere enn den generelle nordmannen.

 

Dere prissjekker kanskje 4-5 websider før dere handler en cpu vifte. Få dere liv da? Folk flest gidder ikke å gjøre det, de vil bare gå et sted hvor de har bra utvalg og gode priser.

 

-AND SEAL-

hehe...morsomme poenger...

 

 

veit ganske greit hva jeg prater om, studerer juss.

 

 

setter det veldig på spissen her riktignok, men det er mange juridisk fattige personer som tror det nytter å spille snill bisk, og derfor blir satt bakerst i køen.

 

 

ikke forveksl empati med mangel på respekt. Er man underdanig kan man ikke vente seg at noen setter himmel og jord i bevegelse.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg bare måtte kommentere et pristaktikk-eksempel jeg kom over da broder'n bestemte seg for å kjøpe seg en laserskriver på elkjøp her om dagen. De hadde da et meget godt tilbud på en Samsung 1520 til 795,-. (Selges på komplett.no for 945,-)

Som med mange andre printere, følger det her ikke med usb printer-kabel... Det var selvfølgelig selgeren på elkjøp meget påpasselig med å presisere, og var ikke sen med å hente en... Du må også ha med en sånn sa han.. Heldigvis var jeg med, og fikk avverget at broder'n ble "lurt".. Litt drøyt å hevde kanskje, men dette pga at jeg vet at en slik usb-kabel koster andre steder.. De skulle faktisk ha 199,- kr for en 1,8 m kabel!!!! :ohmy:

 

Samme kabel, iallefall som gjør akkurat samme nytten, koster kr 15,- på cray.no, og er tilsvarende priset andre steder..

 

Nå er det selvfølgelig ikke noe nytt at elkjøp tjener mye av pengene sine på slike småting/tilbehør, men tenkte det var et godt eksempel... ;)

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
Tenkte jeg bare måtte kommentere et pristaktikk-eksempel jeg kom over da broder'n bestemte seg for å kjøpe seg en laserskriver på elkjøp her om dagen. De hadde da et meget godt tilbud på en Samsung 1520 til 795,-. (Selges på komplett.no for 945,-)

Som med mange andre printere, følger det her ikke med usb printer-kabel... Det var selvfølgelig selgeren på elkjøp meget påpasselig med å presisere, og var ikke sen med å hente en... Du må også ha med en sånn sa han.. Heldigvis var jeg med, og fikk avverget at broder'n ble "lurt".. Litt drøyt å hevde kanskje, men dette pga at jeg vet at en slik usb-kabel koster andre steder.. De skulle faktisk ha 199,- kr for en 1,8 m kabel!!!! :ohmy:

 

Samme kabel, iallefall som gjør akkurat samme nytten, koster kr 15,- på cray.no, og er tilsvarende priset andre steder..

 

Nå er det selvfølgelig ikke noe nytt at elkjøp tjener mye av pengene sine på slike småting/tilbehør, men tenkte det var et godt eksempel... ;)

det er BARE god service å gi med kunden alt han trenger for å komme igang, hadde jeg kjøpt meg en printer uten å få printerkabel så hadde jeg blitt rimelig grette når jeg kom hjem..

 

Det finnes rimeligere alternativer i alle butikker, den kabelen var kanskje den som var nærmest; det vet jeg ikke.

 

Men ærlig talt hvem bestiller en kabel til 15,- fra nettet når man i tillegg må betale frakt på den? Ikke minst ventetiden? Da må hele kjøpet gjøres på nettet.

 

Og det er vel en grunn til at du dro i butikken å kjøpte skriveren istedet for på nettet? Tilgjengelighet. Dere trengte den idag.

Lenke til kommentar

 

BTW: Jeg kjenner en som kjøpte seg Creative jukebox mp3 spilleren med 30 GB i India. Der betalte han 1000 kr og her så kostet den rundt 3000 kr tror jeg. Så hvis han selgeren i India har kjøpt den fra creative sin fabrikk, så kan den ikke ha kosta så mye.

 

ja, for han selgeren i India er sikkert nabo med fabrikken det ja, koster _ litt_ mindre hente dritten over gata, enn sende den rundt halve verden før du smeller din piratkopierte musikk inn på den. tenke littegranne vettu... :nei:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...