Gå til innhold

innkjøpspriser til elkjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og forresten så liker jeg ikke markedsføringen til elkjøp: "Annonserer et godt produkt til en himlende fantastisk pris, og når forbrukeren kommer å skal kjøpe det, sier selgeren at de dessverre er tomme, men at han kan tilby et "tilsvarende" produkt, da gjerne litt dyrere."  Dette erfarer jeg hvis jeg går til elkjøp og skal kjøpe meg kjøleskap, fryser, vaskemaskin, oppvaskmaskin osv. irriterende. Men men, hva gjør man ikke for profitt og penger?

Om et produkt er annonsert, så kom til butikken innen de 3 første dagene. Da har du som det står i annonsen krav på å få annonsert produkt skaffet innen 10 virkedager, og får du ikke det, så skal du få et tilsvarende et eller bedre til samme pris.

 

Med andre ord så skal det ikke være noe problem å få en annonsert vare om du virkelig vil ha den, men husk en ting, annonserte varer passer ikke alltid best til deg og ditt behov.

Hva faen skal man gjøre da når det gjelder en annonsert DVDfilm som feks Istid?

 

Denne var annonsert til 49.- i både romjuls avisa og nyttårsavisa fra elkjøp. Har de fått den inn enda? nei! det er villedene markedsføring delux... Får liksom ikke tilbud om shrek til 49 eller.. hehe

Lenke til kommentar

Som mullemeck sier, hva skal man gjøre hvis man vil ha istid til 49,- og Elkjøp ikke har filmen på lager? blir ikke akkurat fornøyd hvis de gir meg "pippi langstrømpe" til samme pris. Jeg har aldri opplevd at Elkjøp følger opp annonsegarantien...det er bare tull. Poenget deres er å lure kundene til lokalene. Men jeg får ringe kundesenteret til Elkjøp neste gang butikken ikke holder det de lover:)

Lenke til kommentar

Jeg jobber også i Elkjøp, og måtte nesten le da jeg så innlegget ditt ballongen. Hvis du tror noen vil røpe noen priser for deg, tar du skammelig feil - Alle ansatte hos Elkjøp har taushetsplikt; hvis noen fra HK vet at du har brutt den, er det takk og farvel. Noe jeg tviler på at en såpass oppegående person som Alastor gidder å risikere, ei heller meg.

 

Mullemeck, det er ikke verre enn å kreve å få filmen innen de 10 dagene, eller ta en annen film som du også liker til en bedre pris... Jeg ser ikke helt problemet.

 

Ballongen, det er ingen som prøver å lure noen, annonsevarene er alltid på lager eller på vei fra Sverige til lager. Og det er ikke verre enn å ta en kjapp telefon / gå innom butikken, så får du vite lagerstatus, samt dato når varen skal være på lager. Og om Sverige ikke har den på lager - Da kan ikke din lokale butikk klandres! Enkelt og greit ... Likedan vil det være når f.eks Komplett, Netshop o.l. har en ubekreftet lev. dato som plutselig blir forlenget - Det er ingen vits i å klage til nettbutikken, de kan ikke noe for at produsent ikke klarer å sende ut varer til de respektive butikkene.

 

Hva selgere og ansatte angår, så er de med i ett veldig A4 system, i regi av Dixons -> Elkjøp Norge -> hver enkelt butikk... Ergo kan ikke selgere klandres for hver lille filleting dere måtte finne på å klage over, og nei; jeg er ikke selger.

Lenke til kommentar
Står de oppført på baksiden av avisen, så skal de etterfølge det som står i avisen. Om de ikke gjør det, så burde du ta kontakt med kundesenteret til elkjøp og be de ordne opp :).

 

Men skal vi sette en strek for off topic nå?

De står oppført på baksiden, ja.

Jeg skrev e-post til elkjøp kundesenter.

Fikk svar tilbake, at dem bare videresendte e-posten til min lokale elkjøp-butikk.

Har ikke hørt mer.

 

Greit, setter en - for offtopicen min...

Lenke til kommentar
Jeg jobber også i Elkjøp, og måtte nesten le da jeg så innlegget ditt ballongen. Hvis du tror noen vil røpe noen priser for deg, tar du skammelig feil - Alle ansatte hos Elkjøp har taushetsplikt; hvis noen fra HK vet at du har brutt den, er det takk og farvel. Noe jeg tviler på at en såpass oppegående person som Alastor gidder å risikere, ei heller meg.

Det er ganske mange Elkjøpansatte som er mer enn villige til å røpe innkjøpspriser. Men det er nok færre som vil gjøre det overfor personer dem ikke kjenner..

 

Intersport hadde en kjempeflott teknikk på innkjøpspriser i "gamledager". Den stod rett og slett på prislappen, under prisen. En veldig enkel kryptering var riktignok brukt, men man skulle være ganske treig for ikke å skjønne denne etter å ha kikket på 2-3 varer..

Lenke til kommentar

Jeg har selv ventet på LOTR-boksen (den til 850 på elkjøp) siden jul.. De får den jo aldri inn, jeg står på venteliste med gavekortet klart i hånden og greier. :roll:

 

Men for all del: Elkjøps priser er, som flere nevner, meget gode når det gjelder filmer/spill. Så det når Star Wars-pakken kom, og også når LOTR-pakken kom. Det var 100-200 kr til nærmeste konkurrent, og det er en del når man er i den prisklassen.

Lenke til kommentar

Mullemeck, det er ikke verre enn å kreve å få filmen innen de 10 dagene, eller ta en annen film som du også liker til en bedre pris... Jeg ser ikke helt problemet

Jeg har krevd å få filmen,men når de ansatte da bare står å ser rart på meg og sier at det går ikke. Hva gjør man som kunde da? Og jeg har også fått beskjed om at det ikke finnes tilsvarende produkt man kan få til samme pris.

 

Dette skjer gjentatte ganger med flere filmer også,og jeg vil tro at det er en bevist taktikk fra Elkjøp sin side,på å trekke folk til butikkene.

Lenke til kommentar

Mullemeck, det er ikke verre enn å kreve å få filmen innen de 10 dagene, eller ta en annen film som du også liker til en bedre pris... Jeg ser ikke helt problemet

Jeg har krevd å få filmen,men når de ansatte da bare står å ser rart på meg og sier at det går ikke. Hva gjør man som kunde da? Og jeg har også fått beskjed om at det ikke finnes tilsvarende produkt man kan få til samme pris.

 

Dette skjer gjentatte ganger med flere filmer også,og jeg vil tro at det er en bevist taktikk fra Elkjøp sin side,på å trekke folk til butikkene.

Så krev å få snakke med sjefen... Hvis en selger ikke gir den servicen du har krav på (følger opp tilbud), så kan du klage på han/henne til sjefen. Hvis sjefen heller ikke gjør noe, be om å få snakke med butikksjefen. Klag også mer og mer høylytt slik at de andre kundene i butikken hører at du har et problem og at betjeningen ikke er villig til å hjelpe deg.

 

Jo større scene du lager ut av det, jo mer hjelpsomme blir folk (evt. setter de seg på bakbena, men da har du bare enda mer du kan klage på til Elkjøp sentralt)...

Lenke til kommentar

Til Odin: Jeg jobber på Elkjøp, og vet at det har vært veldig store problemer med å skaffe denne. Årsaken til at filmer ofte ikke dukker opp når de skal være der er at Elkjøp bruker en ekstern leverandør, som da står for utsending til hver enkelt butikk pr post. Altså filmer er ikke noe som er innom hovedlagret, men som distributøren sender rett til butikkene. Dette medfører ofte at enkelte (ofte veldig populære) titler tar veldig lang tid før de kommer. Om det er at de ikke har produsert nok filmer, altså under-distributørene (ala Scanbox, Universal, etc), eller om de holder igjen bevisst det aner jeg ikke. Og som et resultat av at filmer handler om helt forskjellige ting, blir det også vanskelig og overholde annonsegarantien.... :(

 

Ellers vil jeg si at annonsegarantien fungerer stort sett veldig bra, hvertfall her i Trondheim. Man skal bare stå på kravene som kunde, og kreve sitt om man ikke blir tilbudt et tilsvarende produkt til samme pris, om den annonserte varen ikke kan skaffes innen 3 dager. Det er kanskje i de mindre butikkene dette ikke fungerer 100%, og det er veldig synd. Veldig mange er flinke til å dra hele organisasjonen under en og samme kam....

 

Mvh

Daniel

Lenke til kommentar

Vil også bare poengtere at det er stor forskjell mellom butikkene som heter Elkjøp Stormarked xxx og Elkjøp yyy. Stormarked-butikkene er eid av Elkjøp sentralt og "sjefens sjef" sitter i Oslo.

 

Elkjøp Tyttebærskogen, Elkjøp Østre Aker, Elkjøp Humleskogen osv osv er franchiser hvor butikksjefen i praksis er øverste sjef. Elkjøp sentralt har verken mye kontakt eller makt over disse butikkene (blant annet fordi de de ikke har ansatt de som jobber i dem). Her kan det være litt opp og ned hva slags linje butikkene følger.

 

 

... Slik er det forresten med Expert Humleskogen, Expert Tyttebærhøyden vs Expert Bonus xxx.

Lenke til kommentar
Jo større scene du lager ut av det, jo mer hjelpsomme blir folk (evt. setter de seg på bakbena, men da har du bare enda mer du kan klage på til Elkjøp sentralt)...

Hvordan hadde du reagert om jeg kom inn på din arbeidsplass og oppførte meg slik? Du må huske at Elkjøp ansatte er mennesker som deg og meg, og fortjener samme respekt som alle andre. Oppfører du deg på den måten får du garantert beskjed om å pelle deg ut av butikken vil jeg tro, i beste fall burdte du bli kastet ut av butikken spør du meg.

Lenke til kommentar
Jo større scene du lager ut av det, jo mer hjelpsomme blir folk (evt. setter de seg på bakbena, men da har du bare enda mer du kan klage på til Elkjøp sentralt)...

Hvordan hadde du reagert om jeg kom inn på din arbeidsplass og oppførte meg slik? Du må huske at Elkjøp ansatte er mennesker som deg og meg, og fortjener samme respekt som alle andre. Oppfører du deg på den måten får du garantert beskjed om å pelle deg ut av butikken vil jeg tro, i beste fall burdte du bli kastet ut av butikken spør du meg.

Folk som oppfører seg sånn får kun et minimum av det de har krav på av meg ihvertfall. Alt som heter ekstra service og smidighet har går rett i bøtta. Kun det de har krav på etter kjøpsloven og that's it.

 

Skal du ha noe gjort, gjør grundig research på hva du har krav på, hva du ønsker og hvorfor. Så tar du på deg et høflig smil og oppfører deg korrekt. Hvis saken skulle bli trenert av butikken, så har du vanvittig bra ammunisjon å fyre løs på sjefen (eller sjefens sjef)...

Lenke til kommentar
Vil også bare poengtere at det er stor forskjell mellom butikkene som heter Elkjøp Stormarked xxx og Elkjøp yyy. Stormarked-butikkene er eid av Elkjøp sentralt og "sjefens sjef" sitter i Oslo.

..og hvordan i helvete skal kundene vite forskjellen? Det står ikke opplyst noen steder at stormarkedbutikkene er eiet sentralt.. skal det utgjøre noen forskjell for kundene, mener du?

 

Alle butikkene bærer det samme navnet: Elkjøp - da må man også forvente at alle butikkene har/klarer å skaffe det som står i reklameavisen. Kunder driter langt i om det heter stormarked eller ikke.

 

@ de som tydeligvis ikke vet hva kundeservice dreier seg om: Learn it.

Lenke til kommentar
1)måtte nesten le da jeg så innlegget ditt ballongen

 

2)Mullemeck, det er ikke verre enn å kreve å få filmen innen de 10 dagene, eller ta en annen film som du også liker til en bedre pris... Jeg ser ikke helt problemet.

 

3)Ballongen, det er ingen som prøver å lure noen,

1) _hehelol_ måtte nesten le litt her jeg også :)

 

2) Hvorfor har jeg hørt "til en bedre pris" / "bedre tilbud på en annen vare" som er gjerne dyrere før?hmmmm, er ikke helt med jeg altså.

 

3) ånei...

 

 

Ikke for å være "dust" her, men liksom....jeg bare sa min mening om situasjonen. Det er vel det forum er for? Utveksling av meninger/kunnskaper?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at de fleste elektronikksjapper ideelt (merk ideelt) ligger på rundt 24-30 % avanse. Dette gjelder ikke webshopper som opererer så og si uten fortjeneste. Så bare ta en vare og sammenligne prisen mellom web'en og i butikken så får du i alle fall ett bilde av hva avansen ligger på :p

Lenke til kommentar

En ting er sikkert...det er få som lover så mye og holder så lite som Elkjøp. Greit nok at det bare er en butikk, men det gjør det ekstra frustrerende når de faktisk HAR en drøss med garantier som ikke fungerer i praksis...

 

.. men så lenge de har produktet inne går det stort sett greit.. en annen ting er forsikringen til Elkjøp.. da mobilen min ble ødelagt i høst venta jeg i over to måneder på ny telefon.. helt utrolig! Da jeg endelig skulle hente den for fjerde gang hadde de ROTA den bort.. :nei:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...