Gå til innhold

Råd til kjøp av bærbar

Deviator

Anbefalte innlegg

Vil først begynne med å nevne at jeg tidligere har hatt en Fujitsu Amilo D

Denne bråker for mye for meg og dessuten tar den kvelden rett som det er uten jeg jeg vil det eller ei..

Jeg er derfor nå på jakt etter ny pc.

Ettersom jeg har en ganske kraftig stasjonær pc så trenger jeg ikke en kraftpakke.

Prisen vil da selvsagt ikke være den høyeste. Jeg vil si max 10000 selv om jeg egentlig syns det er litt dyrt det også nå.

Pc'en skal bare ha vanlige bruksområder som Internet,skriveprogram etc etc. Ikke noe avanserte greier.

Mitt store krav er støynivå, batteritid og responstid. Da mener jeg at den skal ikke bråke slikjeg tidligere har erfart. Med responstid så mener ja da at den kan godt starte windows uten at jeg sovner og jeg ser helst at knapper og program reagerer når jeg klikker på de.

For å si det på en annen måte, jeg har mitt eget lektøy men skal ha en grei og billig bærbar som skal i trådløs nettverk sånn at også min bedre halvdel kan dra nytte av internet når jeg benytter meg av min pc. Nettverk osv har jeg så det trengs ikke å tenke på.

Jeg har kikket rundt på div tester men klarer ikke å bestemme meg. Tanken har vært på Dell som har noen rimelige pc'er men det virker som om det er støy på de.

Er det noen som kan gi en stakkars mann med valgvegring noen anbefalinger ?

På forhånd TAKK !! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er et kjempegodt kjøp. Hadde absolutt vudert den om jeg var deg.

Kan ikke være mer enn enig. Der får du i pose og sekk, og du vil få en pc du kan spille litt på innimellom, om du skulle kjede deg ;)

Sa du pose og sekk?? men det går jo ikke ann! det er jo to ting på en gang det! Utrolig! :D

*oppfører seg som i en litt dårlig TV-reklame og hyper litt*

Neida, gå for den, 1557-ALS er gull.

:D

Helt enig, beste kjøp til den prisen. :thumbup:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Den samme som psdata.no og digitalimpuls.no for de delene som settes sammen her i Norge (CPU, RAM, HD osv) dvs. bra kvalitet. Ellers er rammekvaliteten bygget på det samme som 1557-serien. Noen synes den er "plastic/billig" mens andre synes den er helt perfekt. Somregel er det de som liker CL56 bedre som har mindre til overs for 1557 deksel-kvaliteten, og de som liker 1557 bedre som har mindre til overs for CL56 designen.

Imo har f.eks CL56 litt bedre dekselkvalitet, men mye værre design. Sistnevnte blir da mer en smakssak. Personlig liker jeg 1557 best.

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Den samme som psdata.no og digitalimpuls.no for de delene som settes sammen her i Norge (CPU, RAM, HD osv) dvs. bra kvalitet. Ellers er rammekvaliteten bygget på det samme som 1557-serien. Noen synes den er "plastic/billig" mens andre synes den er helt perfekt. Somregel er det de som liker CL56 bedre som har mindre til overs for 1557 deksel-kvaliteten, og de som liker 1557 bedre som har mindre til overs for CL56 designen.

Imo har f.eks CL56 litt bedre dekselkvalitet, men mye værre design. Sistnevnte blir da mer en smakssak. Personlig liker jeg 1557 best.

Takk for fyldig svar. :)

Jeg ble litt fristet av alt man får for pengene med den 1557-modellen, men jeg tror strengt tatt ikke at jeg trenger alt dette. Det jeg egentlig er ute etter er en rimelig PC uten så mange bjeller og fløyter (den skal nemlig brukes hovedsaklig til arbeid), men som er skikkelig solid og tåler en støyt. Det som virker aktuelt er en low-end IBM- maskin som koster litt ekstra grunnet kvalitet (kanskje denne. Enten det eller en skambillig PC som jeg kan tåle å tape. Noen forslag?

Lenke til kommentar

Jeg synes CL56 ser mye bedre ut enn Aopen 1557 :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...