Dizk Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 ehm.. nå er eg helt ny når det gjelder linux, så eg lurte egentlig på om eg kan kjøre linux på denne maskina: Packard Bell G1320 1,4 ghz Celeron M 40 gig hd ram..over 700 mb (husker ikkje) og må eg partisjonere før eg installerer og sånn? lasted ned fedora i går og har litt lyst å teste det Lenke til kommentar
Tinker Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Kan du helt sikkert, du burde se her:http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=361307 Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det vil gå helt fint. Hastigheten vil variere litt avhenig av hvilket skrivebordsmiljø du bruker. KDE er ganske tungt og krever en god del, mens fluxbox og xfce, derimot, er ganske lette og kjappe. Anbefaler xfce! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Men på den boksen der kan du egentlig kjøre hva pokker lyster deg Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 ehm.. nå er eg helt ny når det gjelder linux, så eg lurte egentlig på om eg kan kjøre linux på denne maskina: Packard Bell G1320 1,4 ghz Celeron M 40 gig hd ram..over 700 mb (husker ikkje) og må eg partisjonere før eg installerer og sånn? lasted ned fedora i går og har litt lyst å teste det 1. Selvfølgelig 2. Du må lage fri plass slik at installeren kan lage partisjoner. 3. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 legg inn gentoo eller archlinux! (archlinux kjører i686 så gå for den) bruk fluxbox, kde / gnome session er bare tull og bruk av ram Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 uhm..dette gikk ikkje særlig bra. installerte fedora men får ikkje boota det. installasjonen gikk smertefritt men når eg skal starte opp linux står det "Initierer maskinvare..." og så skjer det ikkje stort mer. peiling?? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) uhm..dette gikk ikkje særlig bra. installerte fedora men får ikkje boota det. installasjonen gikk smertefritt men når eg skal starte opp linux står det "Initierer maskinvare..." og så skjer det ikkje stort mer. peiling?? Fjern "rhgb" fra GRUB boot-parametrene før du booter med "e". Endret 21. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 ok takk, men kor og kordan? eg er helt noob her altså... må ha det inn med teskjeer Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 ok takk, men kor og kordan? eg er helt noob her altså... må ha det inn med teskjeer I menyen der du velger hva du vil boote (Fedora, Failsafe, evnt. Windows, etc), merker du "Fedora" eller "Linux" og taster "e". Da får du opp en undermeny. Her skal du velge linjen hvor ordet "rhgb" er. Klikk "e" en gang til. Fjern så ordet "rhgb" fra linjen. Trykk enter, og tast så "b". Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) det funka ikkje det.. får samme feilen Edit: i menyen du snakker om står det; root (hd0,0) kernel /vmlinuz-2.6.9-1.667 ro root=/dev/VolGroup00/LogVo100 rhgb quiet initrd /initrd-2.6.9-1.667.img prøvde å fjerne rhgb men det hjalp ingenting..eg som har gjort feil kanskje? Endret 21. januar 2005 av Dizk Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 det funka ikkje det.. får samme feilen Edit: i menyen du snakker om står det; root (hd0,0) kernel /vmlinuz-2.6.9-1.667 ro root=/dev/VolGroup00/LogVo100 rhgb quiet initrd /initrd-2.6.9-1.667.img prøvde å fjerne rhgb men det hjalp ingenting..eg som har gjort feil kanskje? du fjerner rhgb, og trykker enter, sånn at linja blir "lagret". Trykk så "b" for å boote den endrede konfigurasjonen. Eventluellt kan du prøve å fjerne alle argumente og skrive "single" istedenfor. da skal du få et "enbruker-root-skall" (single-user-mode). skriv så "init 5". Neste gang funker det. Ikke spør meg hvorfor... Er en bug jeg har sett en gang, den oppførte seg sånn Lenke til kommentar
Dizk Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 har prøvd det du sa men får det fortsatt ikkje til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå