shagg0r Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Har et problem, jeg trenger å hente ut høyde og bredde til et bilde. Bruker funksjonen indentify i image magick. kjører jeg dette: <?php $bilde = exec("/usr/local/bin/identify dragon.png "); if ($bilde) { print $bilde;} else { print 'ikke en dritt';} ?> får jeg dette som output: dragon.png PNG 120x149+0+0 DirectClass 8-bit 32.8kb 0.016u 0:01 kjører jeg dette: <?php $bilde = exec("/usr/local/bin/identify -format \"%wx%h\" dragon.png "); if ($bilde) { print $bilde;} else { print 'ikke en dritt';} ?> får jeg ikke en dritt som output.. Veldig irriterende.. har gjort akkuratt slik som det står i manualen.. Noen andre en meg her som har opplevd dette og som vet hva jeg kan gjøre? kunne jo eventuellt brukt gd til å finne høyde og bredde på bildet hvis noen kan fortelle meg hvordan Endret 20. januar 2005 av shagg0r Lenke til kommentar
wacie Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Se her: http://no.php.net/manual/en/function.getimagesize.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå