Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Regning fra Bluecom 10721kr!

Anbefalte innlegg

Morn, jeg er som sagt en kunde på bluecom, og har hatt adsl fra dem siden de startet opp firma i 2002, i dag fikk jeg en regning på 10721kr!!

Så fakturaen stod det en haug med datoer (fra 2002 til nu)som jeg vet jeg har betalt for, de siste 2-3mnd har jeg hatt en 700 linje og på fakturaen stod det at jeg har hatt 2mbit.. :p

dette er ikke bra fra bluecom!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en gang en regning på 225.000,- fra et firma jeg hadde bestilt noe fra halvannet år tidligere, da jeg ringte fikk jeg ikke engang en beklagelse.

Dersom jeg var deg hadde jeg skrevet et skikkelig brev til dem der du forlanger at saken blir rettet opp, og en beklagelse.

Så kan du se hvor gode kundebehandlere de VIRKELIG er!

Den VIRKELIGE servicen dukker nemlig ikke opp før kundene har problemer, det viser seg gang på gang.

Jeg klaget for en tid tilbake på et glass tranpiller (beklager at jeg går litt off subject her nå). Møllers sine glass skal inneholde 100 stk, og man tar to stk daglig. Jeg endte en dag opp med én pille igjen, og antok med én gang at det hadde vært 99 stk. i glasset. Skrev et brev til Peter Møller AS og forlangte en forklaring. Dagen etter at brevet var postlagt ringte direktøren i Peter Møller AS og beklaget så mye, og forklarte hele produksjonsprossessen. Han sa også at jeg skulle få beklagelsen skriftlig. Dagen etter telefonsamtalen ringte det på døren hjemme. Der sto Posten Dør-til-dør-service, ikke akkurat den billigste sendemåten, med en stor pakke. Jeg åpnet opp, og inni, godt beskyttet av skumgummi, lå et nytt glass med tranpiller, og en skriftlig beklagelse. Jeg kunne ikke dy meg og talte alle med en gang, selvsagt. Kom til 101. Hehe.

Poenget mitt er at DET er måten å behandle misfonøyde kunder. Gratulerer, Peter Møller AS!!!

Lenke til kommentar
Jeg fikk en gang en regning på 225.000,- fra et firma jeg hadde bestilt noe fra halvannet år tidligere, da jeg ringte fikk jeg ikke engang en beklagelse.

Dersom jeg var deg hadde jeg skrevet et skikkelig brev til dem der du forlanger at saken blir rettet opp, og en beklagelse.

Så kan du se hvor gode kundebehandlere de VIRKELIG er!

Den VIRKELIGE servicen dukker nemlig ikke opp før kundene har problemer, det viser seg gang på gang.

Jeg klaget for en tid tilbake på et glass tranpiller (beklager at jeg går litt off subject her nå). Møllers sine glass skal inneholde 100 stk, og man tar to stk daglig. Jeg endte en dag opp med én pille igjen, og antok med én gang at det hadde vært 99 stk. i glasset. Skrev et brev til Peter Møller AS og forlangte en forklaring. Dagen etter at brevet var postlagt ringte direktøren i Peter Møller AS og beklaget så mye, og forklarte hele produksjonsprossessen. Han sa også at jeg skulle få beklagelsen skriftlig. Dagen etter telefonsamtalen ringte det på døren hjemme. Der sto Posten Dør-til-dør-service, ikke akkurat den billigste sendemåten, med en stor pakke. Jeg åpnet opp, og inni, godt beskyttet av skumgummi, lå et nytt glass med tranpiller, og en skriftlig beklagelse. Jeg kunne ikke dy meg og talte alle med en gang, selvsagt. Kom til 101. Hehe.

Poenget mitt er at DET er måten å behandle misfonøyde kunder. Gratulerer, Peter Møller AS!!!

Kunne jo vært 101 i det glasset du kjøpte og, var vel derfor du hadde 1 igjen skal du se.. :D

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at det kunne vært 101, men det var jo liksom ikke det som var poenget, da. Jeg fikk en idé da jeg så den enslige pillen, og foretok en test. Det var poenget mitt.

Er helt enig med deg i det. Jobber selv i ett yrke der man har nær kontakt med kunder. Er kundene som betaler lønna, uten dem blir det ikke kroner på bank i slutten av måneden.

Lenke til kommentar

Send et klagebrev samt en faktura på f.eks 100kr for den tiden du må bruke på å ordne opp i bluecom sin feil. Det koster jo penger for papir, blekk, konvolutt, porto, biltur til postkontor og ikke minst fritiden din.

Hvis de ignorerer dette så bare kast alt av purringer, inkassovarsel og møt dem i retten.

Lenke til kommentar
Må ærlig innrømme at jeg hadde slengt på røret hadde jeg vært kundebehandler hos Møller og noen ringte og sa de manglet 1 pille i glasset sitt.

Og det er kanskje grunnen til at mange bedrifters kundeservice suger? Sitter man på kundeservice bør man være service minded uansett spørsmål!

Lenke til kommentar
Send et klagebrev samt en faktura på f.eks 100kr for den tiden du må bruke på å ordne opp i bluecom sin feil. Det koster jo penger for papir, blekk, konvolutt, porto, biltur til postkontor og ikke minst fritiden din.

Hvis de ignorerer dette så bare kast alt av purringer, inkassovarsel og møt dem i retten.

Får ta litt OT jeg også da.

Fikk for et par dager siden MasterCard Student fra DnB NOR i posten, til tross for at jeg sa opp mitt kundeforhold til dem skriftelig sommeren 2004. Ringte da kundeservice og sa at hvis de vil ha igjen kortet sitt så får de sende meg en ferdigfrankert konvelutt som jeg kan slippe det oppi. Jeg skal ikke ha noen kostnader for andres tabber. Har ennå ikke sett noe til konvelutten, men de sa de skulle sende den. Gjør de det ikke har jeg ett ekstra kort om noen her inne ønsker seg det... ;)

Får se om kundeservicen til DnB NOR klarer seg like fint som den hos Peter Møller.

Lenke til kommentar
Må ærlig innrømme at jeg hadde slengt på røret hadde jeg vært kundebehandler hos Møller og noen ringte og sa de manglet 1 pille i glasset sitt.

Hadde nok gjort noe av det samme som Møller gjorde. Men den sære kunden hadde vel også blitt samtaleemne i lunsjpausen :tease:

Lenke til kommentar

Fikk også regning fra BlueCom. Der hadde de belastet meg for at jeg ikke har fasttelefon. Jeg har IP telefon fra BC, og ifølge deres egne sider skal fullaksessavgiften være inkludert i dette abonnementet. Ringte dem, fikk svar etter ca 2 minutter i kø. Forklarte dem situasjonen, hvorpå de sa beklager og ny faktura er i posten. Selvfølgelig skal ikke dette skje i utgangspunktet, men jeg synes nå servicen var bra når det første hadde skjedd...

Lenke til kommentar

Hadde nok gjort noe av det samme som Møller gjorde. Men den sære kunden hadde vel også blitt samtaleemne i lunsjpausen :tease:

For folk som jobbar i service-yrker er ikkje det viktig _kva_ problemet til kunden er, men AT kunden har eit problem.

Det kunden oppfattar som eit problem kan være noko som du sjølv finn heilt absurd, men det er uvesentleg. Det vesentlege er at kunden oppfattar det som eit problem, og at han skal få respons på det. Det er ikkje alltid at det er teknisk mogleg å løyse problemet til 100% tilfredsstillelse for kunden, det kan gå på teknologiske begrensningar, feil forventningar eller liknande. Men det viktige er at kunden opplever at hans problem blir tatt 100% på alvor, og at ein innsats blir gjort for å anten korrigere feilen, eller å kompensere for den.

Så kan heller service-folka få sine latterkuler i lunchen over det "idiotiske" problemet til kunden. (Og tru meg, idiotiske og rare problem er det nok av! Har for eksempel hatt folk som har jobba med laptop på stovebordet, og gløymt at det sto stearin-lys bak. Så idet skjermen blei slått opp, så kom den over stearinlyset. Etter ei stund lukta det svidd og bildet blei "rart"! )

:D

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at det kunne vært 101, men det var jo liksom ikke det som var poenget, da. Jeg fikk en idé da jeg så den enslige pillen, og foretok en test. Det var poenget mitt.

Eksemplarisk service fra Møller, det skal sies. Men dog var det vel ikke helt riktig, moralsk sett, fra din side å gjøre denne "testen". Dersom du hadde vært sikker i din sak hadde det vært helt riktig gjort dog.

Lenke til kommentar

I Norge er det SVÆRT FÅ som virkelig vet hva kundeservice er, og hva det dreier seg om. Kundebehandleren på Peter Møller AS vet tydeligvis hva det er, og det er morsomt å lese at de håndterer det på den riktige måten.

Hva koster det bedriften å sende et tranpilleglass til en som har klaget? Null og niks - men de er GARANTERT at kunden blir fornøyd - og det er dét som er det store trikset. Uavhengig om kunden har rett eller ikke.

@horebore: Hadde jeg drevet bedrift, og fått greie på at du slang på røret, så hadde du ikke hatt jobb lenger hos meg iallefall... men fint du er ærlig hvertfall - noen bedrifter ansetter jo sånne også, så...

@trådstarter: Håper Bluecom ordner opp i saken på en tilfredsstillende måte.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...