Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bulletproof ftp server på ASUS WL 500g

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å sette opp Bulletproof FTP server på min ASUS WL 500g en stund nå, men jeg får det ikke til å funke. Jeg har laget meg en en konto på no-ip.com og satt opp klienten slik at det ser ut til å funke. Jeg har også routet port 20:21 til maskinen min. Problemet kommer når jeg går inn på adressen jeg skaffet meg på no-ip.com: ####.serveftp.com. Da får jeg beskjed om at jeg må skrive inn passord og brukernavn for ASUS WL 500g, og når jeg gjør dett kommer jeg bare til kontrollpanelet på routeren. Det virker som jeg ikke kommer igjennom til pc'en min. Noen som har peiling på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

problemet ditt skjer sannsynligvis kun innenfra nettverket siden den no-ip adressen svarer med din externe adresse. så du kobler deg da på internt, klarer ikke forklare det nå, men du må koble til med ip adresse internt, men utenfra fungerer det mest sannsynlig helt fint. tror det er noe med at routeren ser at du er innenfor og kobler deg derfor til seg selv og ikke til korrekt adresse.

Lenke til kommentar

ok...tror jeg skjønner hva du mener ja. Men vet du av en løsning på dette problemet?

@tthen: det er ikke routerens innebygde ftp-funksjon jeg prøver å få til(altså USB-device-tingen). Jeg prøver å få min egen pc til å virke som ftp-server ved hjelp av et prog som kalles BulletProof ftp server.

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en WL-500g og kjører Bullet Proof FTP server. Måten jeg løste dette på var og tildele en fast IP til maskina som jeg har Bullet Proof instalert på slik at den maskinen alltid har samme IP. Gjorde dette via dhcp konfigureringa og brukte mac adressen til servern som referanse. Så satte jeg opp en virituell server med forwarding til ip adressen på servern. Funker fett.

Lenke til kommentar

Helt klart fast IP på serveren og så sette Virtual Server til å route trafikk på port 21 til denne interne IP . port 20 er vel ikke så viktig . Da burde G6 kjøre fint .

Problemet her kan like så gjerne være knyttet til om no-ip faktisk gjør jobben sin men det er en annen sak . Når det gjelder testing så la noen eksternt teste koblingen for det er en kjent sak at ting på det lokale nettverk til tider trikser det til

Lenke til kommentar

Den eksterne tilkoblingen fungerte fint....Jeg skulle bare ønske jeg kunne koble meg til Bullet FTP internt i nettverket..

Jeg har fast ip på servermaskinen og port 20:21 er forwardet til serveren, men det fungerer fortsatt ikke...Er det noen spesielle innstillinger jeg må aktivere i "no-ip clienten" eller Bullet FTP programmet da?

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar
Den eksterne tilkoblingen fungerte fint....Jeg skulle bare ønske jeg kunne koble meg til Bullet FTP internt i nettverket..

Jeg har fast ip på servermaskinen og port 20:21 er forwardet til serveren, men det fungerer fortsatt ikke...Er det noen spesielle innstillinger jeg må aktivere i "no-ip clienten" eller Bullet FTP programmet da?

Send meg e-post adressa di på PM så skal jeg sende deg bilder av oppsetettet mitt i løpet av kvelden. Før 2300 i alle fall!

Lenke til kommentar
hvilken ADSL leverandør har du? jeg kjører ftp med routing igjennom en asus W500g...funker fett. i korte trekk så må du gjøre:

1. sette statisk ip på servermaskina

2. sette portforwarding (21) i routeren til servermaskinas lokale ip

Har Tele2.

1. Done

2. Done

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har nå opgradert firmwaren og har stor tro på at det vil funke nå...men hvordan finner jeg mac-adressen på nettverkskortet mitt? er det det sammme som fysisk ip-adresse? og en ting til...skal jeg ha noen standard gateway og dns når jeg har spesifisert macadresse på routeren eller skal disse feltene være tomme?

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har nå opgradert firmwaren og har stor tro på at det vil funke nå...men hvordan finner jeg mac-adressen på nettverkskortet mitt? er det det sammme som fysisk ip-adresse?

Finner Ip, Intern-Ip og Mac adr. ved å trykke på Start,run, cmd.

skriv så ipconfig /all

Ip er ikke det samme som Mac-adr. :)

Endret av Djenga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...